Sâmbătă,
14.09.2024
Innorat
Acum
13°C

Situația autostrăzilor românești în primul an după Centenar

Situația autostrăzilor românești în primul an după Centenar

În primul an de după Centenar România rămâne fără o perspectivă clară în ceea ce privește conectarea regiunilor istorice cu autostrăzi. Continuarea unor proiecte începute rămâne incertă din cauza schimbărilor politice.

În ultimul an, de la Centenar încoace, au fost începute lucrări pentru contectarea lor lângă Braşov, Bacău şi Sibiu, dar continuarea proiectelor este incertă în contextul schimbărilor politice. Din 1 decembrie 2018, data la care România a împlinit 100 de ani de la Marea Unire, a fost începută operaţiunea de traversare a Carpaţilor cu autostrăzi, dar asfaltul nu a ajuns încă la munte, efectiv, nici în Ardeal, nici în Moldova, scrie Economica.net într-o retrospectivă a situației autostrăzilor din țară.

Astfel, sursa citată amintește că în ultimul an au fost demarate lucrările la Autostrada Comarnic – Braşov (A3), mai exact pe lotul Râşnov – Cristian, însă continuarea lucrărilor la autostrada care va lega Ardealul de Muntenia prin Valea Prahovei este incertă, în contextul în care noul Guvern nu susţine varianta prin parteneriat public – privat, cu chinezi, lansată de fosta conducere de la Palatul Victoria.

„Tot pentru conectarea Ardealului de Muntenia se construieşte şi Autostrada Sibiu – Piteşti (A1). Şi în cadrul acestui proiect au fost demarate lângă Sibiu lucrări la drumul tehnologic. Constructorul austriac Porr al lotului 1 Sibiu – Boiţa încă aşteaptă emiterea autorizaţiei de construire. De asemenea, în prima etapă de dezvoltare a acestui proiect urmează să fie stabilţi constructorii secţiunii 4 Tigveni – Curtea de Argeş şi secţiunii 5 Curtea de Argeş – Piteşti. Licitaţiile de atribuire a contractelor sunt în curs de derulare”, amintește Economica.net.

Rămâne neclară și soarta autostrăzii „Unirii” Târgu Mureş – Târgu Neamţ – Iaşi (A8) care să lege Moldova de Ardeal, chiar dacă realizarea proiectului a fost stabilită prin lege de către Parlament.

Precizăm că în ultimul an nu s-a deschis nici măcar circulația pe întreaga lungime a Autostrăzii Nădlac - Sibiu, tronsonul Lugoj-Deva devenind muzeu, iar o porțiune a aceleiași autostrăzi, în zona Aciliu de pe teritoriul județului Sibiu, s-a deteriorat vizibil, circulația fiind pentru câteva zile în luna octombrie restricționată. Pentru reparația acestei porțiuni nu s-a găsit încă un agent economic.

Abonează-te la canalul de WhatsApp al Turnul Sfatului pentru a afla în timp real știrile relevante de la Sibiu: accesează linkul de aici și apasă opțiunea Follow (Urmăriți).

Ion Surdu

de Ion Surdu

Redactor

Comentarii

1 comentarii

filip

Acum 4 ani

Articol de doi bani preluat dintr-o sursa de la fel de multi bani. Mai bine ati prelua informatii de pe site-urile unor ONG-uri. Sunt mult mai bine documentate decat economica.ro. Va recomand "cu caldura" API.
Raspunde
Anuleaza raspuns

Lasa un comentariu

Toate comentariile sunt moderate înainte de postarea pe site, pentru a elimina limbajul agresiv de pe această platformă. Mulțumim. Adresa ta de email nu va fi publicată.

Sus