Duminică,
12.07.2020
Cer Senin
Acum
18°C

Micile afaceri: Firma de colantări a unui sibian. „Am înfoliat chiar și avioane”

13 Martie 2020 09:49

Micile afaceri: Firma de colantări a unui sibian. „Am înfoliat chiar și avioane”

Mihai Cristian se ocupă deja de mai bine de zece ani de colantări, în Sibiu. Într-un deceniu de activitate, tânărul sibian a înfoliat nu doar mașini, ci și avioane, bărci, yachturi și biciclete. Pentru a pune pe picioare o astfel de afacere, Mihai a avut nevoie de aproape 3000 de euro, iar apoi a continuat să investească bani în fiecare an de activitate.

Mihai are 30 de ani și este din Sibiu. Nu și-a dorit să plece din orașul în care a crescut, așa că a decis mai degrabă să deschidă o afacere aici. În acea perioadă înfoliatul mașinilor nu devenise încă un trend, așa că tânărul a fost printre primii de pe piață. Acest lucru a venit cu beneficii dar și cu greutăți.

„Acum 10 ani, era o operațiune relativ nouă, nu erau multe firme în domeniu, așa că am văzut acest lucru care pe un punct forte”, explică Mihai Cristian. Acum, la un deceniu distanță, își amintește cât de greu a fost să înceapă cu înfoliatul, pentru că nu găsea materiale, nici distribuitori.

3000 de euro, investiția inițială

Pentru a realiza colantările, tânărul spune că nu are nevoie de prea multe – doar de câteva ustensile pe care le găsește cam oriunde. Cea mai mare investiție merge însă, an de an, în seminarii și cursuri de specializare.

„Investiția materială este relativ mică, totul se rezumă la racletă, cutter, suflantă aer cald, dar investiția cea mai mare este în cursuri, seminarii, experiență. Un seminar costă aproximativ 1000 euro și e necesar cam unul pe an, ca să mă actualizez cu ce materiale apar noi. Investiția inițială a fost cam de 2-3000 euro, apoi regulat am adăugat cam 4000 euro anual”, spune Mihai.

micile afaceri colantari8

Tânărul face colantări pentru mașini personale, iar clienții au de ales din peste 500 de culori și texturi, dar și folii auto omologate RAR (pentru geamuri) și folii transparente de protecție caroserie. Și nu face asta doar pentru mașini.

„Am înfoliat de asemenea și vehicule mai neobișnuite precum limuzine pentru nunți, bărci, yachturi, biciclete și chiar și avioane.”
micile afaceri colantari6

Sibianul spune că cei care aleg înfolierea mașinii în detrimentul vopsirii au parte de mai multe beneficii. „Este mult mai practic decât o revopsire, iar toată operațiunea durează trei-patru zile. Aveți posibilitatea să alegeți dintr-o paletă largă de culori și texturi, neobișnuite comparativ cu vopseaua. În caz de avarii se schimba folia doar de pe elementul afectat și procedeul durează 2-3 ore. Totodată, este important de reținut faptul că folia protejează vopseaua originală, iar la revânzare se menține valoarea autovehiculului. Ca și costuri este asemănător sau puțin mai ieftin ca o revopsire”, explică Mihai.

Totodată, sibianul povestește faptul că de un an organizează, alături de cei trei angajați ai săi, training-uri pentru cei care doresc să își deschidă o afacere în domeniu. În urma training-ului, cursanții vor primi diplome certificate.

micile afaceri colantari4

Mihai Cristian poate fi contactat pe pagina oficială de Facebook a afacerii sale, acolo unde veți găsi și numeroase fotografii și filmări cu proiectele sale.

micile afaceri colantari7 micile afaceri colantari2 micile afaceri colantari1 micile afaceri colantarimicile afaceri colantari3

Cristina Bălău

de Cristina Bălău

Social
Telefon:
0770 962 946
E-mail: cristina[at]turnulsfatului.ro

Comentarii

2 comentarii

Iooo

Acum 4 luni

Aproape toate pozele sunt cu BMW-uri! Daca ai BMW nu-ti mai trebuie iubita, dragostea este garantata. Oare cand o sa se opuna BOR acestei blasfemi!?
Raspunde

Doru

Acum 3 luni

Nu gasea furnizori acum 10 ani??? Inseamna ca avea ceva probleme... Era greu sa gasesti furnizori prin 1991, dar in 2010?? Iar in cazul unei avarii, nu se rezolva cu o infoliere, trebuie, in cel mai bun caz facuta si o vizita la tinichigiu. Iar folia ma gandesc ca nu poate fi lipita pe o suprafata jumatate vopsea, jumatate chit, trebuie totusi un fuller, o vopsea, si pe urma folie... In concluzie, dupa cum gandesc eu, golia asta e asa, un moft, in special pentru posesorii de BMW si in general pentru un gen de oameni pentru care un fier e cel mai importanta realizare a vietii lor. Parerea mea. Ca si afacere e ok, atata timp cat sunt clienti... Ar putea totusi sa-si ia si o imprimanta de format mare, sa faca adevaratul car wrapping, cu scop publicitar, nu doar asa, cocalaresc... Ar putea prinde contracte cu firme care au flote de masini, nu doar pesti de-astia freelanceri...
Raspunde
Anuleaza raspuns

Lasa un comentariu

Toate comentariile sunt moderate înainte de postarea pe site, pentru a elimina limbajul agresiv de pe această platformă. Mulțumim. Adresa ta de email nu va fi publicată.

Sus