Miercuri,
12.05.2021
Parțial Noros
Acum
21°C

Cum să dormiți mai bine

Faptul că somnul este esențial pentru sănătatea noastră fizică și mentală este bine cunoscut. Totuși, în ciuda importanței sale, un procent îngrijorător de oameni sunt în mod regulat lipsiți de un somn de calitate.

Deși există o gamă largă de cauze și tipuri de probleme de somn, consensul experților indică o mână de pași concreți care promovează un somn mai odihnitor. Pentru mulți oameni, încercarea de a pune în aplicare toate aceste strategii poate fi copleșitoare. Dar amintiți-vă că nu este totul sau nimic; puteți începe cu mici modificări și vă puteți îndrepta spre obiceiuri de somn mai sănătoase, cunoscute și sub denumirea de igienă a somnului. Aceste obiceiuri includ:

  • Crearea unui dormitor care induce somnul
  • Optimizarea programului de somn
  • Crearea unei rutine de timp înainte de culcare
  • Promovarea obiceiurilor pro-somn în timpul zilei

Un sfat esențial pentru a adormi rapid și ușor este să faceți din dormitorul dvs. un loc de confort și relaxare. Deși acest lucru poate părea evident, este adesea trecut cu vederea, contribuind la dificultăți in a dormi bine  toată noaptea.

În proiectarea mediului dvs. de somn, concentrați-vă la a maximiza confortul și a minimiza distragerea atenției, cu aceste sfaturi:

  • Utilizați o saltea și o pernă de înaltă performanță: o saltea de calitate este vitală pentru a vă asigura că sunteți suficient de confortabil pentru a vă relaxa. De asemenea, asigură, împreună cu perna, că coloana vertebrală primește un sprijin adecvat pentru a evita durerile.
  • Alegeți lenjerie de pat de calitate: tipul de cearșafuri, pilote si pijamale de bărbați sau femei pe care le alegeți joacă un rol important în a vă ajuta patul să se simtă primitor. Căutați așternuturi care se simt confortabile la atingere și care vă vor ajuta să mențineți o temperatură confortabilă pe timpul nopții.
  • Evitați lumina: expunerea excesivă la lumină vă poate deranja somnul și ritmul circadian. Perdele opace de pe ferestre sau o mască de somn pentru deasupra ochilor pot bloca lumina și pot împiedica interferența cu odihna.
  • Încurajați liniștea și calmul: menținerea zgomotului la minimum este o parte importantă a construirii unui dormitor liniștit. Dacă nu puteți elimina sursele de zgomot din apropiere, vă recomandăm să le acoperiți cu un ventilator sau un aparat de zgomot alb. Dopurile pentru urechi sau căștile sunt o altă opțiune pentru a împiedica sunetele abrazive să vă deranjeze atunci când doriți să dormiți.
  • Găsiți o temperatură agreabilă: nu doriți ca temperatura dormitorului dvs. să vă distragă atenția. Temperatura ideală poate varia în funcție de individ, dar majoritatea cercetărilor susțin dormitul într-o cameră mai rece, care este în jur de 18 grade.
  • Stabiliți o oră fixă de trezire: este aproape imposibil ca corpul dvs. să se obișnuiască cu o rutină sănătoasă de somn dacă vă treziți în mod constant în momente diferite. Alegeți o oră de trezire și rămâneți la ea, chiar și în weekend sau în alte zile în care altfel ați fi tentați să dormiți mai mult.
  • Faceți-vă timp pentru somn: dacă doriți să vă asigurați că dormiți în fiecare noapte numărul de ore recomandat, atunci trebuie să vă încorporați acele ore în programul dvs. Având în vedere ora fixă de trezire, identificați o oră de culcare. Ori de câte ori este posibil, acordați-vă timp suplimentar înainte de culcare pentru a vă relaxa și a vă pregăti pentru somn.
  • Aveți grijă cu puii de somn: pentru a dormi mai bine noaptea, este important să aveți grijă cu puii de somn. Dacă dormiți prea mult sau prea târziu în timpul zilei, acesta vă poate da peste cap programul de somn. Cel mai bun moment pentru a trage un pui de somn este la scurt timp după prânz, după-amiaza devreme, iar cea mai bună durată este de aproximativ 20 de minute.
  • Ajustați-vă programul treptat: atunci când trebuie să vă schimbați programul de somn, cel mai bine este să faceți ajustări puțin câte puțin și în timp, cu o diferență maximă de 1-2 ore pe noapte. Acest lucru permite corpului dvs. să se obișnuiască cu schimbările, astfel încât respectarea noului program să fie mai durabilă.

 

Vizualizari: 958

Comentarii

0 comentarii

Anuleaza raspuns

Lasa un comentariu

Toate comentariile sunt moderate înainte de postarea pe site, pentru a elimina limbajul agresiv de pe această platformă. Mulțumim. Adresa ta de email nu va fi publicată.

Sus