Joi,
13.06.2024
Ploi Moderate
Acum
21°C

Cum ne poate ajuta melatonina în problemele cu somnul

Cum ne poate ajuta melatonina în problemele cu somnul

În ultima perioadă aud tot mai multe persoane care se confruntă cu probleme ale somnului. Atunci când nu te odihnești bine, corpul nu se poate “repara”, nu se poate regenera și uite așa dintr-o problema, dai în alta!

Oare cine este vinovat de faptul că nu adormim seara sau nu avem un somn de calitate?

În principal, responsabil de acest aspect este nivelul ridicat de cortizol, hormonul stresului! Melatonina, hormonului somnului, se produce de către creier și este eliberat în sânge! Întunericul stimulează procesul de sinteză a melatoninei, în timp ce lumina îl oprește! Acest hormon, responsabil de buna funcționare a stării somn-veghe, poate fi produs și în laborator, ca supliment alimentar! Practic melatonina sesizează, comunică anumitor părți ale corpului că e vremea somnului!

Soluțiile când ai perturbări de somn este fie să apelezi la un supliment cu melatonină, fie să îți limitezi la maxim timpul pe ecrane seara. Lumina albastră a acestor monitoare nu face altceva decât să ne spună corpului că încă este ziua!

Este important să te îngrijești ca ciclul tău circadian să funcționeze în parametri optimi! Corpul tău să știe când este zi și când este noapte! Pentru aceasta nu uita să te vadă soarele cel puțin 30 de minute peste zi!

Hormonii responsabili de respectarea acestui ciclu sunt cortizolul, care are un nivel crescut dimineața, și melatonina, care are un nivel crescut seara- pregătind corpul pentru culcare! Când nu dormi ai o energie foarte scăzută și cu siguranță devii o persoană morocănoasă!

Situații în care ai nevoie de un supliment cu melatonină:

1. Treci printr-o perioadă cu mult stres. Asta înseamnă că organismul produce mai mult cortizol de cât ar trebui! În asemenea situații corpul nu mai descifrează mesajul de la melatonină că e vremea pentru odihnă! Iar în cazul în care nu găsești o variantă să aduci în jos nivelul de cortizol, ciclul circadian va suferi o întrerupere!

2. Dacă te expui seara la lumina puternică, la lumina monitoarelor, ecranul telefoanelor sau al tabletelor!

Secreția masivă de melatonină vine ca răspuns la expunerea la întuneric! Toate aceste lumini nu fac altceva decât să spună corpului că nu este încă ora de culcare!

3. Când călătorim în alte zone și există diferența mare de fus orar! Poate că nu se întâmplă des aceste situații, dar e bine să știi ce ai de făcut când te confrunți cu o situație de genul acesta! De ce se întâmplă această acomodare dificilă la o nouă zona de timp? Deoarece corpul tău fiind obișnuit să producă mult cortizol dimineața, adică la un anumit moment, va continua acest obicei, care ce e drept se va ameliora cu timpul!

În practica mea am întâlnit persoane care se tem să ia orice supliment pentru somn! Total greșit în cazul melatoninei! Melatonina este un supliment alimentar pentru care nu ai nevoie de rețeta medicală și nu are nici una dintre reacțiile adverse ale celorlalte medicamente pentru somn!

Inclusiv eu, cât și clienții mei folosesc în cure scurte suplimente cu melatonina! Ca orice supliment nu trebuie folosit pe perioade îndelungate! Acest supliment se administrează cu 30 minute înainte de a te pune la culcare!

Recomandarea mea de final, dacă ai o problemă cu somnul sau o problema de sănătate, pe care un somn odihnitor ar putea să o ajute, este să apelezi la un medic sau la o persoană avizată pentru recomandări și tratament!

În final îți las câteva reguli importante pentru un somn odihnitor:

1. Fă o plimbare peste zi, în aer liber să te vadă soarele!

2. Nu mai sta pe ecrane seara înainte de culcare! Încearcă să te pui la somn cu o carte bună, iar dacă nu reușești atunci măcar folosește ecranele în “night mode”.  

3. Ia-ți timp peste zi să te relaxezi și să faci lucruri care îți aduc bucurie! Ia pauze în care te răsfeți cu un exercițiu de respirație sau poate îți faci timp să mergi la o clasa de yoga sau poate la un salon să îți îngrijești părul sau unghiile!

4. Ia un suplimet cu melatonină. Fă o cură ocazională și te va ajută să ajungi mai ușor pe tărâmul viselor!

5. Ai grijă de sistemul tău imunitar!

Spor la sănătate!

Abonează-te la canalul de WhatsApp al Turnul Sfatului pentru a afla în timp real știrile relevante de la Sibiu: accesează linkul de aici și apasă opțiunea Follow (Urmăriți).

Vizualizari: 3543

Corina Macrea

de Corina Macrea

Health Coach

0741313451

corinamacrea.ro

 

Comentarii

1 comentarii

Dan

Acum 2 ani

Foarte bun articolul!

Raspunde
Anuleaza raspuns

Lasa un comentariu

Toate comentariile sunt moderate înainte de postarea pe site, pentru a elimina limbajul agresiv de pe această platformă. Mulțumim. Adresa ta de email nu va fi publicată.

Sus