Experiența unei sibience cu o firmă de curățătorie din Sibiu i-a lăsat un gust amar. Femeia povestește că și-a însoțit sora pentru ca aceasta să-și ducă la curățat o haină de firmă, despre care spune că a fost cumpărată cu multe sacrificii anul trecut și care a costat aproximativ 1.000 de euro. Surpriza a venit în momentul ridicării hainei, când aplicațiile din piele ecologică au fost distruse. Managerul firmei consideră, însă, că aplicațiile s-au distrus din cauza uzurii în urma purtării. Nici verdictul celor de la OPC nu a fost de partea consumatorului.
Anamaria Opriș povestește că, alături de sora sa a dus la curățat, la firma Biteco, o haină de firmă, în valoare de aproximativ 1.000 de euro. Femeia spune că a întrebat de cel puțin trei ori angajata care a preluat geaca dacă, în urma curățării chimice, aceasta va fi distrusă. Femeia i-ar fi spus să stea liniștită că nu se va întâmpla nimic cu haina și că doar accesoriile pot avea de suferit. În urma acestei discuții, accesoriile de pe haină au fost scoase și aceasta a rămas la curățat împreună cu alte trei haine.
Geaca înainte de a fi dusă la spălătorie
„În data de 1 martie am predat spre curățare patru geci firmei Biteco, printre care și o geacă din material cu aplicații din piele ecologică și accesorii din metal și material. La predarea acesteia, am întrebat dacă există posibilitatea deteriorării ei ca urmare a procesului de curățare chimic. Răspunsul doamnei care se ocupa cu primirea hainelor a fost că doar accesoriile pot suferi deteriorări iar ca urmare, acestea au fost îndepărtate de pe suprafața gecii”, povestește Anamaria.
În momentul în care au mers să ridice gecile surpriza a fost una de proporții. Toate aplicațiile din piele ecologică ale gecii de firmă au fost distruse, iar geaca și-a schimbat în întregime aspectul. Femeia a cerut explicații și povestește că angajații Biteco au sfătuit-o să dea aplicațiile cu cremă de pantofi.
Haina după curățare
„La momentul la care am ridicat hainele am observat că aplicațiile din piele ecologică au fost deteriorate. Răspunsul neprofesional oferit de angajații firmei a fost că pot să folosesc cremă de pantofi pentru acoperirea daunei. Geaca costa 1.000 euro și am cerut ca situația să fie remediată și să se plătească contravaloarea gecii, dar am primit răspuns că nu se poate face nimic în legătură cu aceasta”, mai povestește Anamaria.
Nici OPC-ul nu a fost de partea ei
Considerându-se nedreptățită, Anamaria a apelat la autoritățile statului pentru a rezolva această situație, deși, femeia povestește că cei de la Biteco i-au spus liniștiți să facă plângere, pentru că nu va rezolva nimic. Astfel, a făcut plângere la Comisariatul Județean pentru Protecția Consumatorului, însă, răspunsul a surprins-o și mai mult. Aceștia au pus aplicațiile deteriorate pe seama purtării gecii și nu pe curățarea chimică a acesteia.
„Operatorul Economic s-a prezentat în data de 24 martie cu geaca la sediul CJPC Sibiu, conform adresei/invitației NR. 848/18.03.2021 și am constatat că au fost deteriorate doar aplicațiile ecologice care au fost mai expuse uzurii în timpul îmbrăcării/utilizării geci, iar cele de pe: mânecă unde există sigla PJS; de pe spate; de lângă șnur... etc nu au suferit deteriorări, ceea ce denotă că prestatorul de servicii a respectat instrucțiunile de spălare (simboluri) existente pe eticheta articolului.
Pentru aplanarea situației create, conform mențiunilor de pe spatele bonului clauze speciale punctul (12) s-a dispus măsura de restituire a sumei de 175 ron care reprezintă de cinci ori costuri spălării/curățării (5x35=175)”, este răspunsul celor de la OPC Sibiu.
Anamaria Opriș spune că a cerut o întâlnire la comisarul care s-a ocupat de sesizarea ei pentru a vedea cum s-a ajuns la suma de 175 de lei pentru distrugerea unei geci de 1.000 de euro, însă, a fost refuzată pe motiv de pandemie.
„Am cerut o întâlnire la comisarul care s-a ocupat de sesizarea mea, pentru că aveam nevoie de explicații. Geaca nu are mai mult de un an și nu a fost uzată la purtare. Sora mea încă mai are eticheta de la geacă, iar ceea ce spun ei cu clauzele de pe bon nu este și realitatea. Acestea într-adevăr există, dar nu-ți sunt arătate înainte de a semna. Sunt trecute pe spatele bonului și nu ai cum să le vezi. În momentul în care semnezi bonul este prins de un cotor. După ce semnezi ți-l rupe, iar clauzele sunt pe spate. Mi-a răspuns că având în vedere pandemia nu mă poate primi, însă pe cei de la Biteco i-au chemat la sediu. Cu ei s-au putut întâlni în pandemie. Adevărul este că nu știu ce mă dezamăgește mai mult: experiența pe care am avut-o cu cei de la Biteco sau că nici măcar OPC-ul nu este de partea consumatorului”, spune Anamaria.
Bon față/spate
„Referitor la nemulțumirea dumneavoastră vă informez că îmi mențin punctul de vedere și consider că explicațiile au fost suficiente. Având în vedere restricțiile impuse de pandemia COVID întrevederea cu dumneavoastră nu este posibilă. Dacă nu sunteți mulțumită de rezoluția dată aveți posibilitatea să vă adresați instanței de judecată”, este răspunsul celor de la OPC.
Managerul Biteco consideră că nu este vina lui
Contactat telefonic de reporterii Turnul Sfatului Cosmin Cosma, managerul firmei spune că este la curent cu situația legată de haina de firmă, însă nu consideră că este vina celor de la curățătorie, ci uzura gecii care a dus la deteriorarea aplicațiilor în timpul curățării.
Înainte de curățare
„Știu exact despre ce este vorba. Este vorba despre o geacă care avea niște accesorii, imitație de piele, doamna credea că sunt de piele, care în urma curățării s-au exfoliat, ca să spun așa. Dacă dați un astfel de articol eu spun că este o mare greșeală. Este rea voință din partea unei persoane, geaca nici măcar nu este 1.000 de euro, să vă informați. Geaca este undeva la 600 de euro. Știu că a fost și la Protecția Consumatorului și cei de acolo ne-au dat tot nouă dreptate și am hârtia de la Protecția Consumatorului, care dacă era ceva aplicau măsuri împotriva noastră. Acea geacă, dacă vreți vă trimit și poze să vedeți cum arată, lângă fermoare avea un pic de imitație de piele și fermoarul a ros porțiunea aia, la curățat aceasta s-a dus, s-a spălat, s-a curățat și doamna a spus că noi am stricat-o și că vrea 1.000 de euro pe geacă”, spune Cosmin Cosma.
După curățare
Reporterii Turnul Sfatului au menționat faptul că au primit poze cu haina, dar patronul firmei consideră că pozele spun altceva.
„Pozele spun altceva. Dacă vă aduc să vedeți geaca, are uzură de purtat, nu de altceva, pentru că acele mici porțiuni de imitație de piele mai sunt și pe spatele gecii și acolo unde nu s-a frecat fermoarul sunt integre, iar dincolo este normal să se fi mâncat imitația aceea de piele. Și cei de la Protecția Consumatorului m-au chemat cu geaca, au făcut poze și au constatat același lucru. Dacă ea este uzată, ce treabă avem că geaca respectivă, imitația de piele, că nici măcar nu e piele, se duce la spălat. Are vreo problemă cel care prestează serviciul?”, mai spune managerul.
Înainte de curățare
Întrebat dacă știe că atunci când geaca a fost dusă la curățat, cei care o dețineau au întrebat de cel puțin trei ori dacă există riscul de a fi distrusă și au fost înștiințați că doar accesoriile pot avea de suferit, acestea fiind îndepărtate, acesta subliniază că și aplicațiile fac parte din categoria accesoriilor.
„Acele petece fac parte tot din categoria accesoriilor, pentru că haina respectivă este impecabilă. Acelea sunt tot accesorii, pentru că nu țin de geacă, sunt aplicații din imitație de piele cusute și a fost informată, dar femeia vrea mai repede 1.000 de euro decât să înțeleagă că noi nu avem nicio vină”, concluzionează managerul.
După curățare
Cosmin Cosma spune că a fost de acord să-i plătească contravaloare a cinci spălări și chiar că ar fi fost dispus să meargă cu haina la croitor pentru a fi reparată, dar că proprietara a refuzat.
În momentul de fațî, haina cu pricina se află tot la curățătorie și urmează a fi ridicată de proprietari luni, 12 aprilie. Până la publicarea materialului, Cosmin Cosma nu a mai trimis nimic pe adresa redacției, deși menționase că va trimite deciziile celor de la OPC și poze noi.
Geaca înainte de curățare
După curățare
Proprietarii spun că mai au încă eticheta gecii care a fost cumpărată anul trecut
Abonează-te la canalul de WhatsApp al Turnul Sfatului pentru a afla în timp real știrile relevante de la Sibiu: accesează linkul de aici și apasă opțiunea Follow (Urmăriți).
Dacă ți-a plăcut, distribuie articolul și prietenilor tăi
Vizualizari: 11360
Ultimele comentarii
Acum 2 ore
Stat de drept
Acum 2 ore
Ciobanul
Acum 3 ore
@Asdfasdf
Acum 3 ore
Luca
Acum 3 ore
Conceptul de calitate a vietii in Sibiu - ce e ala ??