Vineri,
24.09.2021
Cer Senin
Acum
5°C

Spitalul județean îmbunătățește condițiile de comunicare între aparținătorii bolnavilor COVID și medici

Spitalul județean îmbunătățește condițiile de comunicare între aparținătorii bolnavilor COVID și medici

După ce numeroși aparținători au semnalat probleme de comunicare între aceștia și cadrele medicale care se ocupă de bolnavii COVID internați în Spitalul Clinic Județean Sibiu, reprezentanții unității anunță îmbunătățiri la sistemul de comunicare. Este vorba despre două linii telefonice dedicate prin care aparținătorii pot afla detalii despre starea de sănătate și modul de tratare al bolnavului. Totodată, a fost elaborată o nouă procedură privind modalitatea de comunicare.

Reprezentanții Spitalului Clinic Județean Sibiu anunță îmbunătățiri ale sistemului de comunicare dintre cadrele medicale și aparținătorii bolnavilor COVID internați aici. Astfel, începând din data de 16 aprilie, comunicarea aparținătorilor cu angajații spitalului pentru detalii privind starea de sănătate a pacienților Covid pozitiv internați se va realiza prin intermediul unor linii telefonice dedicate: 0269243961 și 0269220538. În acest sens, a fost elaborată o nouă procedură privind modalitatea de comunicare.

Pentru ca noile proceduri să funcționeze, aparținătorii trebuie să urmeze câțiva pași. De asemenea, informațiile cerute nu vor fi primite pe loc, ci ulterior, printr-un apel telefonic. Informații despre bolnavi vor putea fi cerute o singură dată pe zi. 

Ce trebuie să știe aparținătorii:

  • în ziua internării pacientului, aparținătorul desemnat în „Acordul de transmitere a datelor medicale”, va fi anunțat cu privire la starea pacientului la internare si va primi numărul Foii de Observație Clinică Generală a pacientului (FOCG), care reprezintă din acel moment un număr de identificare pe care acesta îl va comunica ori de cate ori va solicita informații despre starea de sănătate a pacientului;
  • pentru a asigura protecția datelor medicale precum și respectarea secretului medical, informațiile vor fi oferite doar acelei persoane care este desemnată de către pacient prin acordul de transmitere a datelor medicale;
  • pe întreaga durată a spitalizării, aparținătorii desemnați pot suna la numerele dedicate, pentru a-și înregistra solicitarea în intervalul orar alocat;
  • pentru preluarea solicitărilor de informații de către registratorii medicali liniile telefonice dedicate vor funcționa de luni până sâmbătă inclusiv după următorul program: 08.00-12.00;
  • registratorul medical realizează identificarea apelantului, înregistrează solicitarea și o transmite către secția Covid unde este internat pacientul;
  • Informațiile solicitate de către aparținători nu vor fi primite în momentul solicitării ci vor fi comunicate ulterior, în cursul aceleiași zile, printr-un apel telefonic generat de registratorii medicali desemnați să gestioneze liniile dedicate, după obținerea informațiilor de la medicul curant/de gardă;
  • medicul curant/medicul de gardă al pacientului completează pe fișa de solicitare datele medicale într-un format standard, care include următoarele informații: starea de conștiență, riscul de gravitate, evoluția pacientului, saturația de oxigen, afectarea pulmonară, necesitatea de oxigenoterapie, transferuri, posibilitatea externării în următoarele 24 ore; datele sunt retransmise registratorilor în cursul aceleiași zile pentru a fi comunicate solicitantului;
  • aparținătorii desemnați pot solicita informații o singură dată pe zi;
  • răspunsurile formulate se vor arhiva odată cu FOCG.

Managerul Florin Neag spune că au realizat cât de importantă este comunicarea cu aparținătorii și că, în ciuda faptului că programul medicilor este foarte aglomerat s-au găsit soluții pentru o comunicare mai bună.

„Știm că, în contextul pandemic actual, comunicarea cu aparținătorii este îngreunată de programul foarte aglomerat al medicilor, a căror principală datorie este consultarea și tratarea pacienților. Dar, în același timp, suntem conștienți de importanța comunicării, care este punctul central a tot ceea ce întreprindem în societate, deci inclusiv în domeniul sănătății. Ca urmare, am înțeles că partea de comunicare în mediul medical necesită o atenție deosebită, pentru că este vorba despre pacienți și familiile acestora. Pe de-o parte avem oameni aflați în suferință iar pe de alta oameni aflați într-o perioadă de incertitudine cu privire la situația celor dragi. Tocmai de aceea, pentru a putea asigura bunele practici în comunicarea cu aparținătorii și din dorința de a facilita accesul membrilor desemnați ai familiilor la informațiile privind starea de sănătate a pacienților, am implementat acest serviciu de comunicare telefonică dedicat pentru zonele „roșii”.  Sigur, sistemul este unul perfectibil și vom implementa din mers eventuale corecții, dacă acestea se impun, dar este un important pas înainte”, a transmis managerul SCJU Sibiu, Florin Neag printr-un comunicat de presă.  

Raluca Budușan

de Raluca Budușan

Sănătate, Educație
Telefon:
0766 905 671

Comentarii

0 comentarii

Anuleaza raspuns

Lasa un comentariu

Toate comentariile sunt moderate înainte de postarea pe site, pentru a elimina limbajul agresiv de pe această platformă. Mulțumim. Adresa ta de email nu va fi publicată.

Sus