Joi,
Partial Noros
Acum
31°C

Explicațiile șoferului Tursib implicat în incidentul de duminică: „Am simțit o durere foarte mare”

C.F. este șoferul care se afla duminică, 23 mai, la volanul autobuzului Tursib care a părăsit partea carosabilă și s-a oprit în zona pasajului pietonal de pe malul Cibinului, pe strada Malului. Acesta a povestit pentru Turnul Sfatului ce s-a întâmplat, cum i s-a făcut rău și cât de mult se bucură că cei aflați în autobuz nu au pățit nimic. Spune că totul s-a petrecut fără simptome care să-l prevină cu privire la ce avea să se întâmple și că nu a avut timp de reacție. Pur și simplu, din cauza unei dureri spontane și foarte puternice, a leșinat la volan. Este de părere că numai o minune a făcut ca totul să se termine cu bine și chiar dacă nu a stat în puterea lui să prevină incidentul spune că regretă faptul că pasagerii care se aflau în autobuz au trecut prin emoții puternice.

Citește și „Șoferului i s-a făcut rău. Un autobuz cu 30 de persoane, aproape de a ajunge în Cibin”

C.F. în vârstă de 39 de ani, tată a doi copii și șofer cu o experiență de 15 ani în conducerea autobuzelor sau autocarelor, este cel care se afla duminică, 23 mai, la volanul autobuzului 1 Tursib implicat în incidentul de pe strada Malului. Acesta a povestit pentru reporterul Turnul Sfatului cum i s-a făcut rău și prin ce a trecut alături de pasagerii care se aflau la acea oră în autobuz.

Bărbatul spune că dimineața a început cât se poate de normal. S-a simțit bine și nimic din starea lui nu prevestea ce avea să se întâmple. Analizele lui erau la zi, având în vedere faptul că în luna ianuarie a acestui an se angajase la Tursib.

La momentul incidentului mai avea o singură cursă dus-întors și i se termina programul, însă, după stația Mondex de pe malul Cibinului ziua avea să ia o cu totul altă turnură.

„Îmi amintesc că mergeam chiar încet pentru că erau multe persoane vârstnice în autobuz și trebuia să am grijă cum merg. Am ajuns în stație la Mondex unde am oprit. Am plecat de acolo și când mă apropiam de primul semafor am văzut că era verde și dintr-o dată, am simțit o durere foarte mare a cărei intensitate nu știu să o explic în cuvinte, care pleca din spate către vezică. Mi s-a tăiat brusc respirația și din secunda următoare nu-mi mai amintesc nimic. Am leșinat pe volan. N-am tras de el nici în stânga, nici în dreapta. Pur și simplu mi-am pierdut cunoștința. Îmi amintesc că semaforul era verde și atât, apoi am simțit acea durere și nu-mi mai amintesc. Probabil atunci am leșinat și am căzut pe volan. Mașinile de la semafor plecaseră, căci altfel aș fi intrat în ele. M-am trezit când autobuzul era oprit, pe malul Cibinului, iar eu eram pe volan, cumva înclinat în partea stângă. Nu mi-am revenit în totalitate, eram buimac și nu-mi dădeam seama ce s-a întâmplat. În acel moment am auzit oamenii cum strigau să deschid ușa. Am deschis ușa oarecum instinctiv, nu am realizat pe moment că trebuie să o deschid. Am coborât, dar durerile erau, în continuare, foarte mari și am căzut în genunchi. Nu puteam realiza ce s-a întâmplat. Eram confuz. Am văzut un polițist care a venit la mine și știu că am întrebat dacă toată lumea este bine, dacă a pățit cineva, ceva. Mi-a spus să stau liniștit că toată lumea este bine. Mai târziu, mi-au povestit alții că era un echipaj de poliție în benzinăria din apropiere, probabil alimentau și au ajuns foarte repede. Eu abia coborâsem din mașină și erau deja acolo. Îmi mai amintesc că am reușit să mă mai ridic o dată și să opresc motorul de la mașină, apoi știu că a venit cineva, nu știu dacă fusese în autobuz sau nu și mi-a adus o sticlă cu apă. El mi-a spus că mi s-a făcut rău și că sunt alb la față ca varul. Mi-am dat cu apă pe față, dar durerile continuau să fie foarte mari. La fața locului au venit cei de la SMURD și un alt echipaj de poliție. Știu că mi-au pus fiola, care a arătat zero și m-au dus la spital”, povestește șoferul Tursib.

Nu a fost atac de panică, ci o criză de rinichi

Șoferul povestește că a fost preluat și transportat la spital. Acolo i s-au făcut toate analizele, inclusiv un computer tomograf și toate au ieșit bune. Singura problemă a fost o piatră la rinichi, pe partea stângă, care s-a mișcat și i-a provocat acea durere care a dus la leșin. A fost externat din spital în seara aceleiași zile, în jurul orei 21, dar crizele de rinichi au continuat și peste noapte.

„Nu știam că am pietre la rinichi și nu am avut dureri sau crize până acum. Nu aveam idee cum sunt. Probabil din cauza posturii pe care o am la volan și a zdruncinăturilor zilnice, piatra s-a mișcat și am avut acea criză”, mai spune C.F. De asemenea, povestește că a fost șofer pe autocar timp de 15 ani și nu a avut niciun singur accident, nici măcar unul minor. A fost timp de zece ani șofer la Atlassib și cinci ani la o altă firmă din țară. Toate plecările lui erau în străinătate. Pandemia de COVID-19 l-a forțat să-și dea demisia de la fostul loc de muncă, pentru că nu mai erau curse. În luna ianuarie a acestui an s-a angajat ca șofer la Tursib.

Regretă că pasagerii au trecut prin emoții mari, dar se bucură că nimeni nu a pățit nimic

Acum, când se gândește la incident, șoferul este recunoscător că totul s-a terminat cu bine și nu a fost nimeni rănit. Îi pare, însă, rău, că și-a supus pasagerii unui astfel de stres.

„Îmi pare foarte rău pentru ce s-a întâmplat. Nu am vrut să se ajungă acolo și îmi pare rău că toți cei care se aflau în autobuz au trecut prin ce au trecut, dar nu a fost ceva ce să pot controla. Nu am prevăzut nici durerea, nici leșinul. Nu am avut timp de reacție. Cred că numai cine a trecut prin așa ceva poate să înțeleagă. Dacă aș fi putut preveni aș fi făcut-o, aș fi oprit. Chiar și doctorița care a văzut de mine la spital mi-a spus că fiecare organism reacționează diferit la durerile acestea de rinichi. Unii rămân conștienți, alții vomită sau alții, ca în cazul meu, leșină. Pe de altă parte, mă bucur enorm că nimeni nu a pățit nimic. V-am spus, prima dată am întrebat dacă sunt bine pasagerii și după ce polițistul m-a asigurat că nu este nimeni rănit, cu toată durerea aceea insuportabilă pe care o simțeam, am fost foarte ușurat. Vă spun sincer, sunt de 15 ani șofer și până să mă angajez la Tursib am făcut numai curse în afara țării. Nu am avut niciodată niciun accident. Nici măcar unul minor. Nici în ziua aceea nu am avut viteză, dar s-a întâmplat să am această criză.”, mai spune șoferul.

În acest moment, șoferul se află acasă, în concediu medical, sub tratament. Urmează ca peste o săptămână să-și facă un ecograf și, în funcție de rezultate, să știe ce are de făcut. Speră ca niciodată să nu mai treacă printr-o așa experiență.

Raluca Budușan

3 comentarii

Sibian Neimbecil

Acum 2 luni

Bine ca cei care se aflau in autobuz, inclusiv soferul, sunt bine! Citeam pe facebook in ziua incidentului pe grupuri de trafic sibian si pe tot felul de site-uri comentariile multor sibieni. Rasete, mistouri, caterinca si zeflemea, in timp ce spargeau seminte. Pacat! Sibienii adevarati sunt la cimitir sau au mai ramas maxim 10-20.000! Restul sunt niste corcituri hidoase intre colorati veniti de pe sate si olteni cu paduchi lati veniti in ultimii 30 de ani! Ce rusine!

A.c.

Acum 2 luni

Acum ca vad acest caz, imi amintesc ca si eu pe la ~35 ani am avut o intepatura foarte puternica pe care am asociat-o zonei unui rinichi. Fara nici un simptom anterior, fara a fi (atunci) lipsit de sport, o intepatura care mi-a inmuiat instant picioarele si m-a facut sa cad pe jos ca si cand nu as fi avut picioare sub mine timp de 1 secunda. S-a nimerit bine ca nu am avut copii in brate sau sa conduc. Imi imaginez si ca alti oameni au mai trecut prin momente asemanatoare.

Nelu

Acum 2 luni

Dumnezeu a fost cu tine, iti doresc multa sanatate puteai produce o catastrofă, dar gândește-te încă o data daca e adevarat ce zici, sefii tai sunt raspunzatori pentru multe. Oricum procuratura trebuie sa se sesizeze si sa faca lumina acolo la voi... oboseala provoaca si bolii, nu e bine cum se lucreaza acolo, primăria chiar nu vede!!! Eu nu prea circul cu autobuzul dar am văzut din mers cum lucrati, greu dar si ieftin, furturile de motorină dovedeste ca e saracie si sat fara câini la voi. Multa sănătate si putere sa treci peste!
Anuleaza raspuns

Lasa un comentariu

Toate comentariile sunt moderate înainte de postarea pe site, pentru a elimina limbajul agresiv de pe această platformă. Mulțumim. Adresa ta de email nu va fi publicată.