Mai întâi a fost închisă parcarea din Piața Huet. Agitația prin oraș nu a fost tocmai mare, deoarece cei care aveau tichet de parcare în Piața Huet erau, de obicei, angajați ai Primăriei ori sibieni cu relații la cei care împărțeau cartelele de acces în piață din zona zero a orașului.
Apoi a început reducerea treptată a locurilor de parcare din Piața Mică. De data aceasta cu mai multe discuții, iarăși păreri de toate felurile, de la supărarea unor proprietari de terase că li se vor reduce clienții dornici să își etaleze mașinile atunci când ies la un cico, la cea a șoferilor dispuși să aștepte și jumătate de oră la bariera de sub Podul Minciunilor, în așteptarea eliberării unui loc.
În același scenariu intră și extinderea locurilor de parcare taxate, atât în zona cartierelor Hipodrom, cât – mai ales – în cea a străzilor Constantin Noica (fosta Moscovei) – Ștefan cel Mare, eliminarea parcărilor din pitoreasca piațetă a Aurarilor, reducerea locurilor de parcare de pe Spinarea Câinelui, eliminarea locurilor desenate până în marginea trecerilor pentru pietoni.
Exemplele de mai sus, care afectează câteva sute de locuri de parcare, nu au ”omorât” pe nimeni. E adevărat, aceste decizii care afectează aproape exclusiv centrul orașului vin într-o perioadă de pandemie, dublată de vacanța a elevilor. Reînceperea anului școlar va căsca, cu siguranță, ochii tot mai multor sibieni în căutarea unui loc de parcare prin zona centrală, devenită tot mai puțin prietenoasă cu șoferii.
Dar ceea ce cred că merită remarcat este că deciziile mai sus amintite au fost luate fără nicio investiție, fără nicio inaugurare de parcare multietajată, supra- ori subteran. Centrul Sibiului a devenit mai lejer, mai respirabil, iar cei care au treabă prin zonă au putut descoperi alternativa autobuzelor, a bicicletei, a mersului pe jos ori a trotinetei electrice.
Faptul că au fost anulate din pix, în cele din urmă, atâtea locuri de parcare din zona zero a orașului fără nicio investiție semnificativă indică, în cele din urmă, că obiceiurile de deplasare al sibienilor ar putea fi relativ ușor modelate. Darea în funcțiune a unei noi linii de transport în jurul centrului istoric al Sibiului (una electrică) este un excelent exercițiu de imagine al administrației locale.
Rămâne de văzut cum va fi continuat acest exercițiu o dată cu recepția celor 49 de noi autobuze (40 cu gaz natural comprimat, nouă – electrice), care vor crește cu 50% parcul auto al societății de transport public. Rămâne de văzut cât de pricepuți vor fi reprezentanții Tursib în a crește frecvența și a extinde traseele pentru a transforma rețeaua publică de transport într-o alternativă reală deplasării cu mașina prin Sibiul. Despre introducerea autobuzelor pentru elevi se discută de cinci ani...
De primării ține ca locuitorii din Sibiu, Șelimbăr, Cisnădie, Cristian și așa mai departe să vină la locul de muncă, școală ori distracție cu autobuzele (trenul interurban cred că va rămâne un vis mai mulți ani) și nu cu mașina personală.
De primari și ale lor decizii fără echivoc în defavoarea mașinilor personale depinde eliminarea aglomerărilor de pe străzile Sibiului.
Abonează-te la canalul de WhatsApp al Turnul Sfatului pentru a afla în timp real știrile relevante de la Sibiu: accesează linkul de aici și apasă opțiunea Follow (Urmăriți).
Dacă ți-a plăcut, distribuie articolul și prietenilor tăi
Vizualizari: 6232
Ultimele comentarii
Acum 20 minute
Alte natiuni erau demult reunite - noi lucru slab
Acum 34 minute
HBomb
Acum 34 minute
Q
Acum 40 minute
Q
Acum 48 minute
Q - erau limacși