CNAIR anunță că termenul de depunere a ofertelor finale pentru secțiunea a doua a autostrăzii Sibiu – Pitești (cel dintre Boița și Cornetu) a fost prelungit cu zece zile.
Cele șase companii și asocieri care au trecut de prima etapă în selecția constructorului care să continue autostrada dinspre Boița către Pitești aveau termen de depunere a ofertelor ziua de azi, 20 septembrie 2021. Zi în care Compania națională de administrare a infrastructurii rutiere (CNAIR) a anunțat că termenul a fost decalat până pe 30 septembrie 2021. ”Menţionăm că această prelungire s-a acordat ca urmare a solicitărilor primite cu privire la decalarea termenului pentru depunerea ofertelor, astfel încât aceasta să fie proporţională cu volumul de informaţii suplimentare aduse deja la cunoștință operatorilor economici prin clarificările publicate. De asemenea, prin aceasta prelungire, CNAIR are în vedere asigurarea unei competitivități și a unei maturități a ofertelor ce vor fi depuse raportat la complexitatea obiectivului de investiție”, se arată în anunțul dat publicității de CNAIR.
Proiectare și execuție
Cele șase asocieri și companii care au trecut de prima etapă în atribuirea contractului pentru proiectarea și execuția autostrăzii dintre Boița și Cornetu sunt:
- Asocierea Mapa Insaat Ve Ticaret A.S. - Cengiz Insaat Sanayi Ve Ticaret A.S
- Asocierea Makyol Insaat Sanayi Turiszm Ve Ticaret A.S. - Gulermak Agir Sanayio Inşaat Ve Taahhut A.Ş. - Yapi Merkezi Inşaat Ve Sanayi A.Ş. - Ozaltin Inssat Ticaret Ve Sanayi A.S.
- Asocierea Aktor S.A. - Rizzani de Eccher S.p.A
- Asocierea Strabag SRL - Acciona Construccion SA
- Impresa Pozzarotti & C S.p.A
- Astaldi SPA
31,33 de km în peste șapte ani
Tronsonul de autostradă vizat de licitația în discuție include atât secțiunea doi a autostrăzii Sibiu – Pitești, Boița – Cornetu (județul Vâlcea), cu o lungime de 30,35 de km, cât și un rest de executat din secțiunea întâi. Acest rest are o lungime de 0,98 de km și nu a mai fost inclus în contractul aflat în derulare cu Porr Construct deoarece reprezintă un ”apendice” care nu poate fi folosit decât odată cu darea în circulație a secțiunii 2.
Împărțirea pe sectoare a lotului de autostradă scos la licitație
Sector 1 = km 13+170 - km 14+150 (pana la Viaductul peste Valea Mare în zona km 14+179);
Sector 2 = km 14+150 - km 17+670 (inclusiv tunelurile Boița 1 și Boița 2);
Sector 3 = km 17+670 - km 19+150 inclusiv racordul rutier al autostrăzii în zona km 18-19 la DN 7 (in zona km 297) care conține drumul de legătură și sensul giratoriu la DN 7;
Sector 4 = km 19+150 – km 44+500
Sursa: modelul de contract scos la licitație
5,268 de miliarde de lei, fără TVA, (aproximativ 1,08 miliarde de euro) este bugetul alocat proiectării și execuției celor 31,33 km de autostradă scoși acum la licitație. Autostradă care, conform datelor din documentația de atribuire, ar putea fi dată în circulație în jurul anului 2030.
Potrivit caietului de sarcini, durata maximă a proiectării ar urma să fie de doi ani, după care durata maximă a execuției lucrărilor are un termen limită impus la 64 de luni (cinci ani și patru luni). În fine, garanția solicitată pentru lucrări este solicitată a fi de minimi cinci ani.
Abonează-te la canalul de WhatsApp al Turnul Sfatului pentru a afla în timp real știrile relevante de la Sibiu: accesează linkul de aici și apasă opțiunea Follow (Urmăriți).
Dacă ți-a plăcut, distribuie articolul și prietenilor tăi
Ultimele comentarii
Acum 4 ore
Dragan Cristina
Acum 4 ore
Emil
Acum 5 ore
Hermannstädter
Acum 5 ore
Valentino Versace
Acum 5 ore
John