Marţi,
29.11.2022
Cer Senin
Acum
-4°C

Notificare de la Primărie: ”nu uitați să depuneți declarațiile pentru stabilirea taxelor și impozitelor!”

Notificare de la Primărie: ”nu uitați să depuneți declarațiile pentru stabilirea taxelor și impozitelor!”

Primăria Sibiu amintește sibienilor care au imobile nelocuite că trebuie să depună până la finele lunii martie noi declarații care să ateste această situație. În plus, proprietarilor de clădiri nerezidențiale li se amintește că trebuie să își reevalueze clădirile o dată la cinci ani.

Peste 11.000 de imobile din Sibiu au fost declarate nelocuite de către sibieni, atunci când a venit vorba de plata taxei de salubrizare. De anul trecut, această taxă a fost eliminată pentru aceste imobile nelocuite, dar proprietarii acestora sunt obligați anual să depună declarații în acest sens.

”Precizăm că TOȚI proprietarii care dețin imobile nelocuite au obligația de a depune această declarație ÎN FIECARE AN. În situația în care nu depun declarația până la data de 31 martie, aceștia vor plăti o taxă de salubrizare în cuantumul penalizator egal cu dublul valorii abonamentului standard, adică 84 de lei/lună”, se arată într-un comunicat remis de către Primărie pentru cititorii Turnul Sfatului.

Formularul tipizat care trebuie completat pentru scutirea de la plata taxei de salubrizare (formular care poate fi descărcat de aici) trebuie însoțit de o confirmare din partea asociației de proprietari că respectivul imobil este nelocuit ”și/sau orice alt document care să ateste faptul că imobilul este nelocuit/nefuncțional”.

”Reamintim că declarațiile și documentele doveditoare se pot depune:

- la registratura Direcției Fiscale de pe str. Turismului nr. 15A

- prin platforma de salubrizare de pe salubrizare.sibiu.ro

- prin platforma de e-administrație de pe site-ul www.sibiu.ro /Taxe și impozite/Mesaj Taxe și Impozite  

- prin e-mail: declaratie.salubrizare@sibiu.ro”, comunicat Primăria Sibiu

Totodată, reprezentanții Primăriei Sibiu reamintesc și sibienilor care dețin clădiri cu altă destinație decât cea rezidențială faptul că trebuie să le reevalueze o dată la cinci ani în vederea calculării impozitului. ”Pentru recalcularea impozitului datorat în 2022 pentru clădirile nerezidențiale trebuie depuse rapoartele de evaluare a valorii clădirilor. Conform art. 458 alin. 1 lit. (a) și art. 460 alin. 6 din Codul Fiscal, proprietarii clădirilor nerezidențiale, persoane sau juridice, au obligația să actualizeze o dată la 5 ani valoarea impozabilă a clădirii, prin depunerea până la primul termen de plată a unui raport de evaluare”, arată reprezentanții Primăriei Sibiu în comunicatul amintit.

”Rapoartele pot fi depuse:

- La registratura Direcției Fiscale de pe str. Turismului nr. 15A

- Prin e-mail, pe adresa itpf@sibiu.ro (pentru persoanele fizice) sau itpj@sibiu.ro (pentru persoanele juridice)”, comunicat Primăria Sibiu

Perioada de plată a taxelor și impozitelor locale începe de luni, 10 ianuarie 2022.

Ai fost martorul unui eveniment care crezi că ar merita să fie prezentat în ziar?
Folosește modulul de sesizări din TS App, aplicația de mobil Turnul Sfatului, iar noi vom prelua și aprofunda subiectul.
Descarcă aplicația de aici: https://tsfatului.app.link/download

Urmăriți-ne pe Instagram / Facebook / YouTube

Traian Deleanu

de Traian Deleanu

Investigații, Administrație
Telefon:
0740 039 148
E-mail: traian[at]turnulsfatului.ro

Comentarii

0 comentarii

Anuleaza raspuns

Lasa un comentariu

Toate comentariile sunt moderate înainte de postarea pe site, pentru a elimina limbajul agresiv de pe această platformă. Mulțumim. Adresa ta de email nu va fi publicată.

Sus