Ministerul Transporturilor va reduce de la 3,5 metri la 3 metri lățimea benzilor de pe Drumuri Naționale, măsura urmând să permită creșterea siguranței rutiere prin reconfigurarea circulației după modelul proiectului pilot 2+1 de pe DN 2 (Ialomița), amenajarea unor benzi suplimentare fără exproprieri în zona intersecțiilor sau amenajarea unor insule în zona trecerilor de pietoni.
Pentru modificarea legislației, Ministerul Transporturilor a prezentat Proiectul unui Ordin de ministru, normele tehnice fiind aprobate în Consiliul Tehnic și Economic al Companiei de Drumuri încă din 2020. Totodată, ministerul de resort susține că, prin îngustarea benzilor de circulație, „se reduce viteza” și scade riscul de accidente, scrie economedia.ro
Măsura a fost aplicată deja pe o porțiune de pe DN2, numit și „Drumul morții”. Dacă înainte, între Sinești și Movilița aveau loc accidente grave săptămânal, din 2019 până în prezent, în zonă s-a produs un singur accident cu victime.
În iulie anul trecut, o persoană și-a pierdut viața și alte patru au fost grav rănite după ce două mașini s-au ciocnit pe Drumul European 85, cunoscut și ca DN2, între București și Siret. În ultimii cinci ani, 407 de persoane au murit și 774 au fost rănite pe DN2. Este drumul național situat pe locul 2 după numărul de accidente grave în ultimii 10 ani.
DN2 are în cea mai mare parte câte o bandă pe fiecare sens și margini largi de drum, care le creează șoferilor senzația că se poate circula pe două benzi.
Pentru a reduce numărul accidentelor, pe zece kilometri, între Sinești și Movilița, s-a micșorat lățimea benzilor și astfel, s-a introdus o bandă alternativă. Ministerul Transporturilor propune acum reducerea benzilor la 3 metri pe porțiunile periculoase, astfel încât pe un sens să poată trece și două tiruri simultan, scrie și digi24.ro.
„În cazuri excepționale, pentru drumurile naționale existente și proiectate, cu acordul Administratorului rețelei de drumuri, din motive de sporire a siguranței circulației în zona intersecțiilor, a trecerilor de pietoni, pe drumurile existente cu 4 benzi de circulație, în zona punctelor periculoase etc., se poate reduce lățimea benzii de circulație de la 3.50 m până la minimum 3.00 m, inclusiv lățimea marcajelor, prevăzându-se măsuri compensatorii corespunzătoare, după caz.” se arată proiect.
Prin această completare se preconizează următoarele avantaje:
Reducerea vitezei de circulație prin efectul fizic de îngustare a benzii pentru prevenirea accidentelor rutiere ;
În zona trecerilor de pietoni prin introducerea unor insule de protecție a pietonilor;
Realizarea unor benzi suplimentare fără exproprieri de terenuri suplimentare în zona intersecțiilor;
Realizarea unor proiecte de siguranța circulației pe sectoarele cu incidență mare a accidentelor (exp. DN 2, sectorul cu 2+1, separatori de sens pe drumurile existente cu 4 benzi de circulație, dublarea marcajului axial tip linie continuă, etc.);
Reglementarea soluțiilor tehnice de siguranța circulației în raport cu instituțiile de verificare și control (I.S.C., A.R.R., Direcția Rutieră);
Adaptarea la teren a soluțiilor tehnice în situații punctuale, acolo unde nu este posibilă o rezolvare conform normelor în vigoare.
Amendamentul pentru modificarea Normelor tehnice privind proiectarea, construirea și modernizarea drumurilor a fost analizat în ședința Consiliului Tehnico-Economic al C.N.A.I.R.-S.A. și avizat FAVORABIL, conform documentului de avizare nr. 5127/03.12.2020.
foto economedia.ro
Abonează-te la canalul de WhatsApp al Turnul Sfatului pentru a afla în timp real știrile relevante de la Sibiu: accesează linkul de aici și apasă opțiunea Follow (Urmăriți).
Dacă ți-a plăcut, distribuie articolul și prietenilor tăi
Tag-uri: reconfigura , DN-uri , benzilor de circulatie , reducerea latimii , accidentele , solutia , autoritatilor , reduce , sosele
Vizualizari: 4111
Ultimele comentarii
Acum 8 ore
Cornel Sibianul
Acum 9 ore
Ada
Acum 9 ore
Ioan Rotar
Acum 9 ore
Rotar
Acum 10 ore
EVREU