Joi,
28.03.2024
Partial Noros
Acum
17°C

Primăria Sibiu anunță că va plăti salariile personalului din creșe, ” chiar dacă sarcina legală a plății acestor salarii cădea în sarcina Ministerului Educației”

Primăria Sibiu anunță că va plăti salariile personalului din creșe, ” chiar dacă sarcina legală a plății acestor salarii cădea în sarcina Ministerului Educației”

Primăria Sibiu a anunțat astăzi că a luat decizia plății salariilor personalului angajat în creșele din municipiu precizând că a făcut asta ”chiar dacă sarcina legală a plății acestor salarii cădea în sarcina Ministerului Educației”.

”Pentru a acoperi această necorelare legislativă, pentru a sprijini sistemul local de educație și pentru ca salariații acestuia să își primească drepturile pentru munca prestată, Primăria Municipiului Sibiu a început demersurile pentru plata salariilor angajaților din creșe aferente lunii ianuarie 2022, chiar dacă sarcina legală a plății acestor salarii cădea în sarcina Ministerului Educației și Inspectoratului Școlar Județean Sibiu. Până la finele acestei săptămâni, angajații își vor primi salariile. Menționăm că și în luna ianuarie 2022 a fost aceeași situație, iar Primăria Sibiu a oferit și atunci acest sprijin, plătind salariile aferente lunii decembrie 2021”, se arată într-un comunicat de presă transmis de Primăria Sibiu.

Citește și:

Nicio instituție nu vrea să-i plătească. Angajații din creșele și grădinițele de stat din Municipiul Sibiu, mingi de ping-pong între primărie și Inspectoratul școlar

La cererea primăriilor, în septembrie 2021 s-a modificat Legea educației naționale astfel încât creșele de stat au fost arondate grădinițelor.

”Conform prevederilor Legii educației naționale, modificată prin OUG. nr.100/15.09.2021, "(3) Asigurarea personalului necesar desfășurării educației antepreșcolare se face de către Ministerul Educației", finanțarea de bază pentru cheltuielile cu salariile, sporurile, indemnizațiile și alte drepturi salariale fiind asigurată din bugetul de stat, prin bugetul Ministerului Educației, conform aceleiași legi.  Prin urmare, legislația este clară în sensul că finanțarea salariilor aferente personalului din creșe trebuia să fie asigurată de la Ministerul Educației Naționale, prin Inspectoratele Școlare către unitățile de învățământ care au arondate ca structuri cele 8 creșe din Sibiu”, precizează Primăria Sibiu uitând însă să specifice că legea nu a fost însoțită și de norme de aplicare, astfel că procedura de preluare a persoanlului din creșe nu putea fi realizată.

Citește și:

Raluca Turcan despre situația salariații din creșele sibiene, rămași fără salariu: ”Primăria și Ministerul Educației aveau obligația să prevadă aceasta situație”

Hainele cele noi ale primarului

Surse. Cei peste 100 de angajați uitați de instituții își vor primi salariile de la Primărie: ”estimăm săptămâna aceasta”

Comunicatul de presă transmis de Primăria Sibiu:

Pentru a corecta afirmațiile incorecte apărute într-o publicație locală, vă transmitem următoarele date pentru ca sibienii să fie corect informați: 

În urma unei modificări a Legii educației naționale survenite în septembrie 2021, începând cu anul școlar 2021-2022 creșele de stat au fost arondate grădinițelor. Pentru a aplica prevederile legale, Inspectoratul Școlar Județean Sibiu a emis decizia nr. 654/24.09.2021, prin care creșele din municipiul Sibiu sunt arondate începând cu data de 01.10.2021, unităților de învățământ preuniversitar de stat.
Conform prevederilor Legii educației naționale, modificată prin OUG. nr.100/15.09.2021, "(3) Asigurarea personalului necesar desfășurării educației antepreșcolare se face de către Ministerul Educației", finanțarea de bază pentru cheltuielile cu salariile, sporurile, indemnizațiile și alte drepturi salariale fiind asigurată din bugetul de stat, prin bugetul Ministerului Educației, conform aceleiași legi.  
Prin urmare, legislația este clară în sensul că finanțarea salariilor aferente personalului din creșe trebuia să fie asigurată de la Ministerul Educației Naționale, prin Inspectoratele Școlare către unitățile de învățământ care au arondate ca structuri cele 8 creșe din Sibiu.

În data de 14. 02.2022, Primăria Sibiu a primit o solicitare de la Inspectoratul Școlar Județean Sibiu, fiindu-i cerut sprijinul pentru plata salariilor personalului din creșe aferente lunii ianuarie 2022, având în vedere că sumele necesare plății salariilor personalului din creșe nu au fost alocate Inspectoratului Școlar Județean Sibiu de către Ministerul Educației. De asemenea, se precizează în această adresă că preluarea personalului din creșe pe statele de plată a fost făcută de Ministerul Educației doar la începutul lunii februarie.

Pentru a acoperi această necorelare legislativă, pentru a sprijini sistemul local de educație și pentru ca salariații acestuia să își primească drepturile pentru munca prestată, Primăria Municipiului Sibiu a început demersurile pentru plata salariilor angajaților din creșe aferente lunii ianuarie 2022, chiar dacă sarcina legală a plății acestor salarii cădea în sarcina Ministerului Educației și Inspectoratului Școlar Județean Sibiu. Până la finele acestei săptămâni, angajații își vor primi salariile. Menționăm că și în luna ianuarie 2022 a fost aceeași situație, iar Primăria Sibiu a oferit și atunci acest sprijin, plătind salariile aferente lunii decembrie 2021.

Serviciul Comunicare

Primăria Municipiului Sibiu

Abonează-te la canalul de WhatsApp al Turnul Sfatului pentru a afla în timp real știrile relevante de la Sibiu: accesează linkul de aici și apasă opțiunea Follow (Urmăriți).

Vizualizari: 946

Alin Bratu

de Alin Bratu

Politic
Telefon:
0745 590 991

alin[at]turnulsfatului.ro

Comentarii

1 comentarii

Mircea

Acum 2 ani

Sigur acum spun ca le fac o favoare dupa ce i-au lasat in strada... Si cum ii platesc de fapt daca e dupa propria lor afirmatie ilegal?
Raspunde
Anuleaza raspuns

Lasa un comentariu

Toate comentariile sunt moderate înainte de postarea pe site, pentru a elimina limbajul agresiv de pe această platformă. Mulțumim. Adresa ta de email nu va fi publicată.

Sus