Joi,
05.12.2024
Innorat
Acum
1°C

Daniela Cîmpean: Legea înființării drumurilor pentru biciclete a venit cu o formulă ingenioasă, ne ajută. Traseele programate în județ

Daniela Cîmpean: Legea înființării drumurilor pentru biciclete a venit cu o formulă ingenioasă, ne ajută. Traseele programate în județ

Președinta Consiliului Județean Sibiu, Daniela Cîmpean, spune că proiectul de lege privind înființarea drumurilor pentru biciclete, ca parte distinctă față de pistele pentru biciclete, ajută foarte mult administrația județului, pentru că astfel se pot efectua exproprieri mult mai rapid.

”Este un sprijin important pentru noi, ne ajută mult, a venit cu o soluție ingenioasă. Aveam trasee care trec pe terenuri care nu se află în proprietatea noastră și care nu puteau fi expropriate. Pe această lege putem face aceste documentații, pentru că avem motiv de expropriere”, explică Daniela Cîmpean.

Noul proiect legislativ prevede completarea Legii nr. 255/2010 privind exproprierea pentru cauză de utilitate publică, necesară realizării unor obiective de interes național, județean și local.

Drumurile pentru bicicliști devin căi de comunicație terestră din interiorul sau exteriorul localităților, proiectate și construite special pentru circulația cicliștilor, al căror traseu poate fi identic sau diferit de cel al drumurilor existente în zonă”, se specifică în proiectul legislativ asumat de deputatul UDMR Benedek Zacharie.

Lege pentru drumurile dedicate bicicliștilor

Deputatul sibian este co-inițiatorul legii care înființează în România drumurile pentru bicicliști, având un regim asemănător cu cel al drumurilor publice. Proiectul de lege a trecut de votul parlamentarilor și a ajuns pe masa președintelui Iohannis pentru promulgare.

Conform proiectului, drumurile pentru bicicliști, care spre deosebire de pistele pentru biciclete au cu totul alt regim, pot urma o șosea sau pot fi construite independent de acestea, și vor avea norme precise pentru construcție.

Astfel, acestea nu pot avea o lățime mai mică de 1,2 metri, iar pentru construcția lor, autoritățile locale pot parcurge pași mai puțini pentru expropriere, explică deputatul UDMR.

Rutele propuse de Consiliul Județean

Pe noua lege ar urma să se construiască în Sibiu 4 drumuri pentru bicicliști, toate de interes județean, pentru că traversează mai mult de două localități. Dacă ar fi trecut de granița județului, acestea ar fi intrat în categoria drumurilor pentru bicicliști naționale.

Drumurile pentru bicicliști pregătite pentru proiectare și construcție de Consiliul Județean:

Sibiu – Rășinari

Sibiu – Cisnădioara

Sibiu – Poplaca – Orlat

Sibiu – Ocna Sibiului

Citește și:

Se înființează ”drumurile pentru bicicliști”. Pot fi județene, locale sau naționale, iar pentru realizarea lor se poate ajunge la expropriere rapidă

Proiect legislativ pentru pista de biciclete de pe Valea Oltului. Vâlcenii au ajuns în Parlament

Abonează-te la canalul de WhatsApp al Turnul Sfatului pentru a afla în timp real știrile relevante de la Sibiu: accesează linkul de aici și apasă opțiunea Follow (Urmăriți).

Alin Bratu

de Alin Bratu

Politic
Telefon:
0745 590 991

alin[at]turnulsfatului.ro

Comentarii

10 comentarii

Claus

Acum 2 ani

Eu am o varsta si de aceea pot sa spun ca,am prins perioada in care masina era un lux,si oamenii din satele adiacente oraselor,mergeau la munca,fie cu personalul fie cu bicicleta,iarna/vara...si azi,unii ating suta,insa azi daca se poate parca in raftul cu mere sau sa bei cafeaua la cafenea direct de pe scaunul masinii,ar fi ideal,iar la 50 se plang de varice si probleme la picioare,eu sunt sofer tata a fost sofer fratii imi sunt soferi,si la 40+ de la atata stat in scaun,avem probleme cu picioarele...
Raspunde

Marginean

Acum 2 ani

Fac naveta zilnic din marginime si o fac cu masina pentru ca autobuzele lui carabulea care au monopol de zeci de ani pe trasee au un program de rahat si nu te poti baza pe ele. 8 luni pe an as veni cu bicicleta in locul masinii daca fiecare drum nu ar insemna o posibila intalnire cu moartea. Sper sa faca pistele alea inainte sa mor
Raspunde

Claus

Acum 2 ani

De asta am si tinut sa zic de vremurile cand masina era un lux,optiuni nu aveai si era mult mai sigur pe strazi,masini mai putine si soferi mult mai experimentati precum cei de azi,azi nu mai esti in siguranta pe o bicicleta,nu multi stiu regulile care trebuiesc urmate atunci cand urmeaza sa treci pe langa un biciclist
Raspunde

Gigi

Acum 2 ani

Sibiu- Cristian - un traseu mult mai ușor de construit, mult mai scurt și mult mai ușor de parcurs datorita diferențelor minime de nivel, ușor de conectat cu traseele de biciclete din Turnișor văd ca a fost uitat ...
Raspunde

Lkjh

Acum 2 ani

mi-ar fi frica sa merg cu tzoakla pe o pista ca cea din fotografie: daca trece in contra sens un alt biciclist si te feresti spre dreapta de el... alta poza n-ati avut? aha, am vazut mai in adancime o pereche de biciclisti pedestri... clasic...
Raspunde

Comentariu ascuns din cauza ratingului negativ. Dacă totuși doriți să citiți comentariul, click aici.

Bambolero

Acum 2 ani

învață să te dai cu tzoakla și umblă numa treaz pe ea, și nu mai are de ce să-ți fie frică? ce lățime ai?
Raspunde

Till Eulenspiegel

Acum 2 ani

Ai crede ca somnul celor de la CJ Sibiu a fost afectat de lipsa acestei legi timpite.Acum pot adormi la loc.Drum de 1,20m latime!Felicitari dl Benedek!
Raspunde

Comentariu ascuns din cauza ratingului negativ. Dacă totuși doriți să citiți comentariul, click aici.

Bambolero

Acum 2 ani

și pentru tine întrebarea: cât ești de lat? pe trotuar încapi? în general bicicleta nu-i mai lată decât biciclistul treaz.
Raspunde

Un jurist

Acum 2 ani

Povești! Nu puteau fi expropriate??? Haide d-na prezident de CJ, știm cum e cu politica, dar nu vă faceți de rușine profesia de avocat din care proveniți ... și nu vă folosiți de lipsa de cunoștințe juridice a publicului larg.
Raspunde

Comentariu ascuns din cauza ratingului negativ. Dacă totuși doriți să citiți comentariul, click aici.

Bambolero

Acum 2 ani

despre ce, cum despre care scri, poți tradu? :))
Raspunde
Anuleaza raspuns

Lasa un comentariu

Toate comentariile sunt moderate înainte de postarea pe site, pentru a elimina limbajul agresiv de pe această platformă. Mulțumim. Adresa ta de email nu va fi publicată.

Sus