Marţi,
17.05.2022
Acum
0°C

Ce mâncăm în perioada de post? Combinații alimentare recomandate

Ce mâncăm în perioada de post? Combinații alimentare recomandate

Tocmai ce suntem la început de post! Tocmai ce mi-am pus o ceașcă cu cafea! Rareori beau cafea, dar scriind pe subiectul asta simt că am nevoie de o cafea bună cu puțin lapte de cocos în ea! Poți să te așezi și tu confortabil pentru că vreau să vorbim cât se poate de serios despre post!

De la început îți mărturisesc că îmi doresc să îți faci o opinie cât mai potrivită despre cum se ține post! Departe de mine gândul să îți spun că este bine sau rău să ții post!

Hai să vedem ... ce înseamnă postul?

Am dat o simplă căutare pe net și am găsit aici următoarele cuvinte tare frumoase: “postul este înfrânarea de la toate mâncărurile sau, în caz de boală, numai de la unele, de asemenea și de la băuturi și de la toate cele lumești și de la toate poftele cele rele, pentru ca să fie milostiv Dumnezeu. Încă și pentru a ucide poftele trupului și a primi harul lui Dumnezeu...

Postul este o faptă de virtute, un exercițiu de înfrânare a poftelor trupului și de întărire a voinței, o formă de pocăință, deci mijloc de mântuire. Dar este în același timp, și un act de cult, adică o faptă de cinstire a lui Dumnezeu, pentru că el este o jertfă, adică o renunțare de bună voie la ceva care ne este îngăduit, izvorâtă de iubirea și respectul pe care îl avem față de Dumnezeu”.

Bun, deci am subliniat foarte clar ce înseamnă postul! Din capul locului motivația ta când vrei să ții Postul Paștelui sau al Crăciunului trebuie să fie una spirituală! De fapt, citisem undeva că multe persoane care intenționează să țină post și nu au intenția spirituală, pe parcurs renunță foarte ușor! Atenție, postul nu este un regim alimentar sau o cură de slăbire sau un moment de îmbuibare cu toți înlocuitorii cărnii, laptelui, ai brânzei și ai ouălor!

Îmi place să tratez lucrurile holistic, însă în continuare vreau să vorbesc despre post strict din prisma  alimentației. Postul în farfuriile multor apropiați de ai mei arată cam așa: multă pâine, cu multă zacuscă, multă pâine cu vinete cu maioneză de post, pâine cu cartofi, pâine cu ghiveci de orez, pâine cu fasole, pâine cu pastă de năut, cu parizer vegetal, cu cremvurști de post, cu o sumedenie de „mizerii”...toate servite din plin pe pâine!

Și pentru răsfăț total adăugăm la finalul mesei câteva napolitane și tot felul de „dulciuri de post” cu multă făină, zahăr și margarină, dar ne simțim bine că sunt de post!

Ah, și am uitat să adaug fructele mâncate haotic și pentru că vrei să nu fii slăbit mai bei peste zi câte un fresh de portocale...așa pentru vitamina C.  Ah! Și încă ceva! Am evoluat și dacă anul trecut ne puneam câte o pâine cu margarină și cu gem fără zahăr (vrem să slăbim), anul acesta am trecut la „next level” și mâncăm pâine cu unt de caju și puțin gem fără zahăr sau cu alți îndulcitori!

Mai este categoria aia de persoane care țin ușor post pentru că ei nu sunt cu dulciurile! Ei sunt cu făină, margarină și ...sarea, sub formă de covrigi, peștișori, sticksuri și alte “croncănele”.

Pentru cei care mănâncă în felul acesta postul înseamnă disconfort gastric, balonare, constipație

Mă uit pe rafturile magazinelor, mă uit la ofertele comercianților din domeniul alimentar și ajung la concluzia că postul a ajuns o perioadă de îmbuibare! Adică peste tot ai tot felul de produse de post, totul este vegetal, totul e doar cu făină, margarină, multe grăsimi, zahăr, și nici nu vreau să mai pomenesc de sumedeniile de conservanți care se folosesc pentru a extinde viață la raft a produselor. În felul acesta pot concluziona că postul a devenit o perioadă de intoxicare! În loc să îi oferi organismului detoxul la care visai, îi oferi, în special ficatului o groază de toxine pe tavă!

Oare ce facem? În ce direcție mergem? Multe persoane care postesc cred cu tărie că fac o perioadă de detoxifiere, renunțând la carne!

În felul acesta se întâmplă se ții post și să vezi că de Paști te trezești cu 2-3-4 kilograme în plus! Oare de ce? Oare cum se ține post corect? Sunt sigură că deja te rodea întrebarea asta după primul minut de lectură!

1. Mănâncă foarte multe legume! Axează-te pe legume diverse, pe frunze verzi! Iubește curcubeul de legume din farfurie! Gătește-le la abur, la tigaie, la grătar, la cuptor, în tocăniță! Nu ar trebui să îți lipsească din meniu frunzele verzi de tot felul, morcov, apio, dovlecel, broccolli, fasole verde, conopidă, varză, țelină rădăcina, edamame, năut, mazăre, linte.

2. Consumă o pâine cât mai sănătoasă, iar prin sănătoasă mă refer la o pâine integrală, de preferință făcută în casă sau cumpărată de la o brutărie care folosește ingrediente de calitate! Atenție când cumperi de la o brutărie artizanală, nu înseamnă că ai și ingrediente atent alese! Înseamnă că tot procesul de fabricare este artizanal. Știai că o felie de pâine are 400-500 calorii? (depinde cât de groasă o tai!) Dar nu e o problemă! Cred că vrei să ții post, nu să slăbești! Iar atunci când ții post este despre a aduce mintea la tăcere și de a te mulțumi cu mai puțin, așa că poate servești doar o jumătate de felie de pâine!

3. Îți recomand postul doar cu apă! Este excelent pentru sănătate! Și te poți organiza să ții vinerea și miercurea eventual! Ieși din postul terapeutic ca un profesionist cu suc de legume sau o salată mare de crudități! Am scris mai multe despre acest subiect aici!

4. Consumă smoothie-uri sau sucuri de legume! Atenție...am scris de legume, nici vorba de fructe!

Așadar, postul este despre curățarea organismului, despre consumul alimentelor integrale, fără etichetă, despre a evita cât de mult alimentele procesate!

Spor la sănătate și post binecuvântat!

Urmăriți-ne pe Instagram / Facebook / YouTube

Corina Macrea

de Corina Macrea

Health Coach

0741313451

corinamacrea.ro

 

Comentarii

0 comentarii

Anuleaza raspuns

Lasa un comentariu

Toate comentariile sunt moderate înainte de postarea pe site, pentru a elimina limbajul agresiv de pe această platformă. Mulțumim. Adresa ta de email nu va fi publicată.

Sus