Din cei 700.000 de lei, cât reprezintă primul buget al ADI Transport metropolitan Sibiu, 85% reprezintă contribuția municipiului Sibiu. Restul de 15% este alcătuit din cotizațiile celorlalți nouă membri, orașe și comune învecinate.
Înființată la finele anului trecut, Asociația de dezvoltare intercomunitară Transport metropolitan Sibiu va avea din acest an primul buget pe baza căruia să funcționeze. Deocamdată, acel buget este constituit din cotizațiile celor zece localități membre, și anume municipiul Sibiu, orașele Cisnădie și Ocna Sibiului și comunele Șelimbăr, Cristian, Șura Mică, Roșia, Șura Mare, Sadu și Poplaca.
Valoarea acestor cotizații a fost stabilită la începutul acestei luni, în cadrul adunării generale a asociației, și este raportată la numărul de locuitori al fiecărei localități, cu o excepție. Excepția este dată de municipiul Sibiu, care își asumă alocarea sumei de 600.000 de lei. Celelalte localități, după cum s-a decis în adunarea generală, vor contribui cu câte 1,5 lei pentru fiecare locuitor. Astfel, cotizația cea mai mică revine comunei Poplaca - 2.696 de lei (corespunzător celor 1.797 de locuitori), urmată de Sadu – 4.022 de lei (pentru cei 2.681 de locuitori). Toate celelalte localități plătesc, la fel sub 10.000 de lei, mai puțin Cisnădia (36.578 de lei) și Șelimbărul (22.077).
Dacă și Sibiului i s-ar fi aplicat regula celor 1,5 lei pentru fiecare locuitor, cotizația care i-ar fi revenit municipiului ar fi fost de aproximativ 250.000 de lei.
Alocarea celor 600.000 de lei reprezentând cotizația Sibiului la asociația de transport urmează să fie supusă votului consilierilor locali în ședința programată joi după-amiaza.
Pe ce vor fi cheltuiți banii?
După cum se arată în actele pe baza căreia a fost constituită asociația, aceasta este condusă de un Consiliu director, format din președintele asociației (a fost aleasă Astrid Fodor, primarul Sibiului), care este și președintele Consiliului director, și încă patru membri, toți având un mandat de maxim patru ani (pe perioada mandatului primarilor). Cei care vor lucra zilnic ca angajați ai Asociației vor fi conduși de un director executiv numit de consiliul director. Consiliul director este format din primarii Valentin Ivan (Sadu), Marius Grecu (Șelimbăr), Claudiu Predescu (Ocna Sibiului) și Ionuț Maier (Șura Mare).
Până să fie pus în funcțiune un sistem metropolitan de transport trebuire realizate mai multe documente: studiul de oportunitate pe noua arie de deservire, strategia de dezvoltare a serviciului de utilitate publică, regulamentul de transport, caietul de sarcini pentru încredințarea sistemului de transport public etc.
Pentru realizarea acestor documentații prealabile, angajații asociației vor putea identifica și alte surse de finanțare, în afara cotizațiilor celor zece membri: surse atrase pe bază de proiecte, împrumuturi sau parteneriate public – private.
Abonează-te la canalul de WhatsApp al Turnul Sfatului pentru a afla în timp real știrile relevante de la Sibiu: accesează linkul de aici și apasă opțiunea Follow (Urmăriți).
Tag-uri: cand va deveni functional tran , cotizatii transport metropolit , transport metropolitan sibiu
Vizualizari: 4383
Ultimele comentarii
Acum 7 ore
MB
Acum 7 ore
Claudiu
Acum 7 ore
Liberal autentic
Acum 7 ore
Neli Oproiu
Acum 7 ore
Bobo