Comuna Rășinari are din această vară un regulament prin care încearcă să oprească deteriorarea potecilor din pădurile localității de cei care practică motociclismul enduro.
Administrația a aprobat mai multe trasee de aproximativ 50 de kilometri și percepe o taxă care începe de la 8 lei pe zi.
”Sunt trei (n.r. track-uri) cu 50 de kilometri de traseu pentru motoare enduro. De mult timp am tot discutat despre asta, dar nu am aprobat un regulament clar pentru că nu știam cum să gestionăm partea de control. Am realizat un parteneriat cu poliția, jandarmii și asociațiile celor care practică acest sport, iar așa putem identifica și sancționa persoanele care intră ilegal cu motocicletele”, explică primarul Bucur Bogdan.
Administrația nu și-a propus să dea amenzi cu orice preț. ”Nu mergem direct pe ideea de a aplica amenzi”, spune el. De altfel, tot primarul a fost cel care a descoperit și primii sportivi care voiau să intre ilegal pe potecile din Rășinari cu motoarele.
”Eram pe stradă, în comună, și a trecut un grup de motociclete. M-am uitat pe camerele de luat vederi ale primăriei, am arătat imaginile asociațiilor, ei i-au identificat după echipament, iar apoi am luat legătura. I-am chemat la noi, am discutat, am prezentat regulamentul nostru, traseele, tot ce are legătură cu asta. A doua oară dacă va face la fel va fi amendat”, spune Bucur Bogdan.
Ce spune regulamentul
Grupurile de turiști de aventură organizate (moto, ATV, masini off-road, etc.) pot parcurge traseele prevăzute doar însoțite de persoane înscrise în ”Registrul îndrumătorilor de turism de aventură”, deschis de Asociația ProAdventure Transilvania, care trebuie să cunoască topografia împrejurimilor, să aibă cunoștințe despre flora și fauna zonei, de prim-ajutor în caz de accidentare și de mecanică, se arată în regulament.
Conducătorii de ATV, motociclete și mașini off-road trebuie să aibă ”un comportament care să nu afecteze fluența și siguranța circulației, să nu pună în pericol viața sau integritatea corporală a persoanelor și să nu aducă prejudicii proprietății publice ori private”.
”La intâlnirea cu alți participanți la trafic (bicicliști, turiști ce se deplasează pedestru și alții asemenea) conducătorii de vehicule sunt obligați și reducă viteza și zgomotul. De asemenea se vor evita manevrele care să conducă la panicarea celorlalți participanți la trafic. Aceste prevederi sunt aplicabile și în cazul întâlnirii cu autovehicule și atelaje.”
Tariful cerut de administrația locală este de 8 lei pe zi, însă se mai pot alege alte două variante: un abonament lunar de 120 de lei pe lună sau 800 de lei pe an.
Rășinariul, lăudat de Daniela Cîmpean în fața ministrului Turismului
Ministrul Antreprenoriatului şi Turismului, Constantin Daniel Cadariu, a declarat în urmă cu două săptămâni, în timpul unei conferinţe la Sibiu, că este împotriva celor care practică enduro în zonele turistice deoarece motocicletele şi ATV-urile deranjează restul turiştilor cu gălăgia produsă de motoare.
"Este un fenomen şi eu zic că are un efect negativ asupra activităţii turistice şi am exemplul de la mine de acasă: este o nenorocire, tot ce înseamnă motoare în doi timpi care sunt zgomotoase şi care oferă posibilitatea de regulă tinerilor, dar nu numai, în ideea de a se distra într-un grup restrâns şi a deranja tot ce înseamnă activitate turistică într-o zonă întreagă. E un lucru care ţine în primul rând de autoritatea locală, că depinde ce reglementări locale are şi dacă permit sau nu aşa ceva. Nu mai zic dacă încurajezi, şi pui la dispoziţii spaţii, închiriezi terenuri pentru cei care vor să facă investiţii în aşa ceva. E un punct de vedere strict personal, nu vreau să angajez ministerul, din punctul meu de vedere este un dezastru, un dezastru", a spus Constantin Daniel Cadariu, citat de Agerpres.
Prezentă la întâlnire, preşedintele Consiliului Judeţean Sibiu, Daniela Cîmpean, a dat drept exemplu regulamentul privind enduro realizat de Primăria Comunei Răşinari, situat în vecinătatea municipiului Sibiu, privind enduro.
"Eu vă recomand chiar să preluaţi acest ghid şi să daţi spre analiză colegilor din minister. (...) Deci este un regulament care din punctul meu de vedere este aproape în formă finală. Singura chestiune este cum îi prindem pe cei care circulă cu aceste motoare, dar care nu sunt obligaţi să-şi pună plăcuţe de înmatriculare, deci avem inclusiv propuneri pe modificare legislativă", a spus Daniela Cîmpean.
Citește și: VIDEO Enduro cu cele sfinte. Preotul care merge la biserică cu motocicleta
Abonează-te la canalul de WhatsApp al Turnul Sfatului pentru a afla în timp real știrile relevante de la Sibiu: accesează linkul de aici și apasă opțiunea Follow (Urmăriți).
Dacă ți-a plăcut, distribuie articolul și prietenilor tăi


Ultimele comentarii
Acum 10 ore
Gelu
Acum 10 ore
Lucian
Acum 10 ore
Emil
Acum 10 ore
Poze, poze, poze -vedetisme si sefii
Acum 10 ore
Emil