Joi,
11.09.2025
Parțial Noros
Acum
19°C

Ocolitoarea Mediașului va avea o singură bandă pe sens. ”Așa a fost gândită de specialiști. Noi am preluat așa cum a fost”

Ocolitoarea Mediașului va avea o singură bandă pe sens. ”Așa a fost gândită de specialiști. Noi am preluat așa cum a fost”

Actualizarea studiului de fezabilitate a șoselei care va ocoli Municipiul Mediaș este aproape de a fi încheiată, termenul final fiind luna octombrie, iar datele arată felul în care a fost schițată lucrarea de infrastructură.

”Dacă a fost gândită așa, mă gândesc că e suficient”

Conform documentelor depuse la Agenția pentru Protecția Mediului, șoseaua nu va avea regim de drum rapid și va avea o singură bandă pe fiecare sens de mers.

”Așa a fost gândită de specialiști, așa a fost calculată. Noi am preluat așa cum a fost. Dacă a fost gândită așa, mă gândesc că e suficient”, spune primarul Mediașului, Gheorghe Roman.

Conform acestuia, la finalul anului sau la începutul anului viitor lucrarea ar urma să fie bugetată de către guvern și scoasă la licitație.

”Acum așteptăm finalizarea actualizării studiului de fezabilitate de către firma cu care am încheiat contractul. Termenul este luna octombrie. Apoi urmează aprobarea indicatorilor tehnico-economici de către  Guvern și scoaterea la licitație a lucrării. Mie mi-ar plăcea să se finalizeze cât mai repede, dar depinde și cât de repede va fi aprobată în guvern”, a mai spus Gheorghe Roman, estimând că etapele ce țin de guvern s-ar putea încheia la începutul anului viitor.

Viteză maximă de 80 de kilometri pe oră

Ocolitoarea este necesară pentru că acum, cea mai mare parte a traficului rutier se desfășoară în prezent pe drumul național DN14, o parte din trafic trecând prin centrul orașului.

”Orice accident sau lucrări de întreținere pe drum vor genera mari întârzieri pentru autovehicule de pasageri sau marfă. Întârzierile pot varia de la câteva minute, ore, până la o zi. Întârzierile generate de accidente împreună cu timpul lung de călătorie, duc la viteze medii de mai puțin de 50 km/h în cele mai bune condiții. Circulația rutieră în Municipiul Mediaș pe drumul național DN 14 se desfășoară pe 2 benzi de circulație pe sens excepție făcând sectorul cuprins în zona centrală a orașului unde circulația se desfășoară pe o bandă pe sens. Conform datelor înregistrate la IPJ Sibiu, Serviciul Rutier, în perioada 01.01.201631.12.2020 s-au înregistrat în Mun. Mediaș un număr de 54 de accidente grave soldate cu victime umane și pagube materiale și 130 de accidente ușoare”, se arată în document.

Citeșe și: Centura Mediașului redevine o iluzie: nimeni nu vrea 125,7 milioane de lei. “Îi asigur pe cetățeni de faptul că facem toate eforturile“

8,8 kilometri în 7 minute și 3 secunde

După finalizarea ocolitoarei traficul ar urma să se reducă pentru traversarea orașului la 7 minute și 3 secunde, fiind vorba de 8,7, 8,8 kilometri. ”În prezent la orele de vârf se creează ambuteiaje din cauza suprapunerii traficului auto local cu cel de tranzit”, se menționează în document.

Valoarea nu e specificată, iar perioada de implementare propusă este de 36 de luni.

Viteza maximă cu care se va circula pe acest drum este de 80 de kilometri la oră. 

”Pentru Varianta Ocolitoare Mediaș, viteză de proiectare este 80 km/h, dar în zona stadionului și unde traseul este paralel cu malul drept al Tarnavei Mare, viteză de proiectare este 60 km/h”, se arată în document.

Lățimea șoselei va fi suficient de mare pentru câte o singură bandă pe sens. Profilul transversal al străzii se menține, conform Studiului de fezabilitate elaborat în anul 2004.

”În profil transversal TIP, pentru clasa tehnică III, drumul este alcătuit dintr-o singură bandă de circulație pentru fiecare direcție de deplasare de 3,5m lățime și două acostamente 2x1,50m în care sunt inluse și două benzi de încadrare de 2x0,75m. La marginea platformei sunt poziționate parapete pe ambele părți. Pantă transversală în aliniament este stabilită la 2,5%, iar la nivelul patului drumului, pantă este de 4%”, se mai precizează în document.

Pentru intersecții și noduri rutiere sunt prevăzute sensuri giratorii.

S-a renunțat la ideea de autostradă

Directorul general al CNAIR din 2018, Narcis Neaga, promitea în acel an o viitoare autostradă în jurul Mediașului. „Încercăm să vedem acum dacă nivelul de trafic din 2018 cu prognoze 2020-2025 ne permite să expropriem la nivel de 70 de metri, cam cât are un coridor de autostradă, gândindu-ne în viitor că poate traficul va necesita o lărgire ulterioară și să nu avem probleme ulterioare cu exproprierea”, plusa Narcis Neaga, pe tema acestui proiect.

Ultimul care a promis finalizarea centurii ocolitoare a Mediașului – în termen de doi ani și jumătate – a fost ministrul Transporturilor, Răzvan Cuc. Promisiunea a fost făcută chiar la Mediaș, unde a fost în vizită pe 17 mai 2019.

”Am găsit un dezastru în minister în 2017, dar ne-am apucat de treabă și iată că acest proiect este acum urcat pe SICAP și avem termen pentru depunerea ofertelor 31 mai”, declara ministrul Cuc.

Abonează-te la canalul de WhatsApp al Turnul Sfatului pentru a afla în timp real știrile relevante de la Sibiu: accesează linkul de aici și apasă opțiunea Follow (Urmăriți).

Dacă ți-a plăcut, distribuie articolul și prietenilor tăi

Alin Bratu

de Alin Bratu

Politic
Telefon:
0745 590 991

alin[at]turnulsfatului.ro

Comentarii

1 comentarii

2cents

Acum 3 ani

"Dezvoltare durabila!"
Raspunde
Anuleaza raspuns

Lasa un comentariu

Toate comentariile sunt moderate înainte de postarea pe site, pentru a elimina limbajul agresiv de pe această platformă. Mulțumim. Adresa ta de email nu va fi publicată.

Sus