Inspectoratul Teritorial de Muncă Sibiu a anunță că în 26 septembrie 2022 a fost publicată în Monitorul Oficial o hotărâre de guvern privind aprobarea procedurii de acces online al salariaților sau foștilor salariați la datele din registrul general de evidență a salariaților.
Hotărârea intră în vigoare de la 31 decembrie 2024, cu mici excepții.
Până la implementarea noului sistem informatic, inspectoratele teritoriale de muncă eliberează, la cererea scrisă a salariaților sau a foștilor salariați, un extras din registru în termen de cel mult 15 zile de la solicitare și după plata tarifului de 20 lei/document.
Salariatul sau fostul salariat se va putea prezenta personal, sau prin împuternicit, la sediul inspectoratului teritoriul de muncă (unde își are angajatorul sediul/domiciliul, unde își desfășoară activitatea salariații unităților fără personalitate juridică sau în a cărui rază teritorială lucrătorul își are domiciliul, dacă angajatorul are/avea sediu în alt județ) în vederea eliberării unui extras din registru.
Rămân însă valabile prevederile privind registrul general de evidență a salariaților, conform cărora angajatorii sunt obligați să furnizeze salariaților sau foștilor salariați date din REVISAL privind propriul contract de muncă, în cel mult 15 zile de la primirea unei solicitări scrise în acest sens, precum și la încetarea activității.
În cazul în care angajatorul nu eliberează extrasul din Revisal, salariații sau foștii salariați ai acestuia se pot adresa inspectoratului teritorial de muncă, care, tot în interval de 15 zile de la data solicitării, va elibera extrasul.
Abonează-te la canalul de WhatsApp al Turnul Sfatului pentru a afla în timp real știrile relevante de la Sibiu: accesează linkul de aici și apasă opțiunea Follow (Urmăriți).
Dacă ți-a plăcut, distribuie articolul și prietenilor tăi
Tag-uri: Revisal , salariati , vechime , itm sibiu
Vizualizari: 1453
Ultimele comentarii
Acum 8 ore
R
Acum 8 ore
Emil
Acum 9 ore
Newman
Acum 9 ore
Newman
Acum 9 ore
C