Joi,
13.06.2024
Partial Noros
Acum
24°C

De ce nu are Sibiul tren interurban? ”S-au modificat datele problemei”

De ce nu are Sibiul tren interurban? ”S-au modificat datele problemei”

La mai bine de un an și jumătate de când Sibiul și Șelimbărul au semnat un parteneriat pentru înființarea unui tren care să circule între cele două localități, primarul Astrid Fodor spune că așteaptă după modificări legislative.

”Când vorbești de o investiție mare, care nu depinde de tine, de administrație, ci de cu totul alți factori, te duci după o informație pe care o ai la momentul respectiv. Nouă ne-a fost solicitat din partea Ministerului Transporturilor să depunem un caiet de sarcini și un studiu de trafic. Am fost declarați eligibili pentru un tren interurban, am și încheiat un parteneriat cu Șelimbărul, pentru că pe acolo trece o linie de cale ferată care a fost folosită drept o linie industrială. Era foarte bine gândit”, descrie Astrid Fodor resorturile inițiativei din ianuarie 2021, când semna un parteneriat cu primarul Șelimbărului pentru un tren interurban.

Întrebată în cadrul emisiunii Ziarul Financiar Live care sunt pașii făcuți de atunci, primarul Sibiului a răspuns că ”deocamdată așteptăm”. ”Între timp s-au modificat datele problemei. Se lucrează la modificări legislative, nu există deocamdată o bază legală pentru a se putea încheia parteneriate între Ministerul Transporturilor, CFR și administrațiile locale. De asemenea, Ministerul, împreună cu Autoritatea Feroviară Română lucrează la modificarea legislației în ceea ce privește operatorii acestor trenuri. Despre trenuri metropolitane și periurbane legislația nu prevede nimic în ceea ce îi privește pe cei care le operează. Deocamdată noi așteptăm până se clarifică aceste aspecte. Nu depinde de noi. Ne-am dori să înainteze mai repede, urmărim ce se întâmplă la nivel de Minister legat de această situație. Mai mult nu vă pot spune, dar nu avem mai multe informații”, a adăugat Fodor.

Parteneriatul semnat în ianuarie 2021 între Sibiu și Șelimbăr trebuia să includă și un parteneriat cu CFR pentru implementarea trenului interurban. 

Iar toate aceste discuții continuă după 15 ani de la primul test efectuat de o persoană fizică în ceea ce privește fezabilitatea unui tren interurban: în 2007, la inițiativa lui Jens Kielhorn, o garnitură de tip ”săgeata-albastră” a circulat între Cisnădie - Șelimbăr - Sibiu - Aeroport - Zona industrială Vest - Ocna Sibiului, la bord fiind invitate și oficialitățile locale.

Citește și Inginerul care a studiat istoria mobilității în Sibiu: „Trenul interurban va apărea în Sibiu într-un viitor apropiat”

Abonează-te la canalul de WhatsApp al Turnul Sfatului pentru a afla în timp real știrile relevante de la Sibiu: accesează linkul de aici și apasă opțiunea Follow (Urmăriți).

Traian Deleanu

de Traian Deleanu

Investigații, Administrație
Telefon:
0740 039 148
E-mail: traian[at]turnulsfatului.ro

Comentarii

11 comentarii

Trotineta

Acum 1 an

Cel mai mișto e că au desființat bucata de cale ferată care traversa DN la Șelimbăr și au plasat ditai giratoriul în loc. Dar merge cu aburelile, poate mai agață doamna Fodor un mandat.
Raspunde

Kokos

Acum 1 an

Nu avea ce sa caute acolo o linie de cale ferata care intersecteaza un DN! Un pod construit acolo peste DN nu costa o avere , trebuie doar sa se vrea!
Raspunde

Kukuruku

Acum 1 an

Deci guvernul a facut-o. Mult ne mai incurca la Sibiu Romania asta incompetenta.
Raspunde

Carcotel

Acum 1 an

Musca-ti limba, ca de mai iese Cora inca o data (imposibil, deoarece a spus ca nu mai candideaza - sper ca macar de data asta sa se tina de cuvant), o sa ma mut din oras de urgenta
Raspunde

Un sibian

Acum 1 an

În 14 decembrie 2021 un articol din Turnul Sfatului (https://www.turnulsfatului.ro/2021/12/14/planul-trenului-metropolitan-sibiu-se-va-putea-ajunge-din-avrig-sau-turnu-rosu-pana-in-copsa-mica-planul-pe-transport-2020-2030-187631?comment) ne informa că TRENUL metropolitan Sibiu, apare, printre alte investiții, pe lista de priorități în planul de investiții în infrastructura de transport 2020-2030. Între liniile avute în vedere era și Linia metropolitană S2 Sibiu: CISNĂDIE (P&R) - Șelimbăr – Vasile Aron/Broscărie – Sibiu Gara Centrală (P&R) – Băile Ocna Sibiului - Loamneș - Copșa Mică (P&R). Prin urmare, DACĂ s-a DESFIINȚAT sectorul de cale ferată care traversa la nivel DN spre Cisnădie, transportului rutier individual nu numai că i se dă prioritate față ce feroviar (în comun), dar se vede că chiar se urmărește ELIMINAREA celui pe calea ferată în ciuda promisiunilor din campania electorală!
Raspunde

Emil

Acum 1 an

Sibiul are nevoie de in primar onest, loial si curajos, nu de impostori care planteaza rosii pe sfoara pentru a justifica casele dobandite cu acte de proprietate falsificate.
Raspunde

Jiji Berbecali

Acum 1 an

E de ajuns sa vezi cine sint in fruntea primariilor si sa iti dai seama de ce nu se fac lucruri pentru cetateni !
Raspunde

John doe

Acum 1 an

De ce nu are Sibiul tren interurban? Pentru ca anul acesta nu au fost alegeri locale. Sibiul are tren interurban doar in anii electorali
Raspunde

Papa di Gio

Acum 1 an

Când va zbura porcul,atunci o să aibă tren...până atunci cumpărăm autobuze..
Raspunde

Justin

Acum 1 an

Pai ar fi bine bro sa fie trin ca asa sar mai elibera șoseaua de penibilii ăștia cu biciclete și trote sa am loc eu cu meleu.
Raspunde

Un biciclist

Acum 1 an

Dacă s-a desfințat linia de calea ferată (NU-MI VINE SĂ CRED) care treversa DN spre Cisnădie, atunci va fi și mai greu să se introducă un tren pe ruta Cisnădie - Șelimbăr - Sibiu. PNL-ul a promis în campania electorală tren în zonă!
Raspunde
Anuleaza raspuns

Lasa un comentariu

Toate comentariile sunt moderate înainte de postarea pe site, pentru a elimina limbajul agresiv de pe această platformă. Mulțumim. Adresa ta de email nu va fi publicată.

Sus