Luni,
18.08.2025
Cer Senin
Acum
15°C

Tursib explică: Cum procedez dacă urc în autobuz electric cu bilet printat și n-am card bancar

Tursib explică: Cum procedez dacă urc în autobuz electric cu bilet printat și n-am card bancar

La 2 săptămâni de când primele autobuze electrice au început să circule pe străzile din Sibiu, Tursib transmite că a primit acceptul producătorului Solaris de a instala în interiorul acestora validatoare pentru tichetele tipărite la automatele din stații. Până atunci, cei care nu pot achita călătoria cu un card bancar, dar dețin tichetul, nu vor fi sancționați, promite societatea.

Odată cu apariția autobuzelor electrice pe străzile din Sibiu, unii călători sibieni care circulă cu acestea pe rutele 5 și 13 s-au întrebat cum achită pentru călătorie dacă nu au un card bancar.

Turnul Sfatului a identificat cel puțin trei situații care stârnesc încă nedumerire printre cei care circulă cu autobuzul prin Sibiu.

Una dintre nedumeririle călătorilor ține de achitarea călătoriei în noile autobuze electrice. Am rugat reprezentanții Tursib să ne explice cum poate o persoană să procedeze dacă a cumpărat un bilet printat de la unul dintre automatele din stații, iar în autobuzele electrice nu există aparat de taxare. Totodată, persoana nu dispune nici de card bancar.

Citește și: Am testat noile autobuze electrice din Sibiu: 5 lucruri pozitive și 5 aspecte care nu ne plac

Aflăm că, în curând, autobuzele electrice vor dispune de validatoare pentru biletele vechi, societatea sibiană de transport public primind abia recent acceptul producătorului de a le instala.

„Cu privire la montarea validatoarelor pentru biletele vechi (fără cod QR) pe autobuzele Solaris, precizăm faptul că am primit doar acum câteva zile acceptul din partea producătorului de a interveni pe maşini ȋn vederea montării acestor echipamente suplimentare. Ca atare, la două dintre autobuze s-au montat deja echipamentele, urmând ca pe parcursul zilelor următoare pe toate cele nouă autobuze să fie montate validatoare”, se arată în răspunsul Tursib transmis redacției Turnul Sfatului.

Totodată, societatea precizează că echipele de inspectori au fost atenţionate ca până la rezolvarea situaţiei să ţină cont ȋn cadrul activităţii de control de aceste aspecte şi „să nu aplice amenzi persoanelor depistate ȋn autobuzele electrice Solaris cu bilete de tip vechi, nevalidate”.

În zilele următoare vom explica alte două situații legate de introducerea noilor tarife și abonamente.

Citește și: Tursib explică: De ce abonamentul trebuie validat de fiecare dată și dacă voi fi sancționat dacă nu o fac

Citește și: Tursib explică: Biletul de călătorie este valabil o oră, dar călătoria poate dura mai mult

Abonează-te la canalul de WhatsApp al Turnul Sfatului pentru a afla în timp real știrile relevante de la Sibiu: accesează linkul de aici și apasă opțiunea Follow (Urmăriți).

Dacă ți-a plăcut, distribuie articolul și prietenilor tăi

Ion Surdu

de Ion Surdu

Redactor

Comentarii

23 comentarii

Sdrfsdf

Acum 2 ani

si cu biletul cumparat in aplicatie cu Cod QR cum se face citirea acestuia in autobuz ca nu scrie nicaieri si nu sunt nici semne. Exista doar un cod QR tiparit langa sofer daca vrei sa cumperi biletul in acest fel dar daca l-ai cumparat in aplicatie cum il folosesti? car aparate au cititor pentru acest cod QR si cum este semnalizat in autobuz ca lumea sa stie?...
Raspunde

Radu

Acum 2 ani

Este o secțiune în aplicația 24pay, care se numește "portofel". Acolo apare biletul pe care l-ai cumpărat și probabil trebuie să arăți asta pe telefonul tău controlorului. (Eu așa îmi iau bilet de un an încoace, dar n-am prins control deocamdată.)
Raspunde

CitizenX

Acum 2 ani

Buna intrebare, eu am gasit raspunsul din intamplare. Validatoarele noi, cele galbene au in partea de jos un cititor de cod de bare, doar ca nu este semnalizat nicaieri. In alta ordine de idei, ma bucur ca avem aplicatia, dar sper sa se rezolve si niste probleme pe care aceasta le are, cum ar fi faptul ca nu poti vedea cat mai ai din calatoria activa de o ora, programul din statiile de autobuz nu e afisat tot timpul corect.
Raspunde

Pușcașu Marin

Acum 2 ani

Primești un cod qr în aplicație, pe care-l prezinți la un eventual control
Raspunde

Ion Surdu

Acum 2 ani

Conform Tursib, la urcarea ȋn autobuz, călătorul care circulă utilizând un bilet de călătorie cu cod QR, are obligaţia de a valida titlul de călătorie la validatoarele noi (galbene). Avem pregătit un articol separat despre validarea și valabilitatea călătoriei. Stați aproape!
Raspunde

Aci Duțu

Acum 2 ani

da cine te pune să-l citești în autobuz?
Raspunde

Hellokitty

Acum 2 ani

iti trebuie bilet ca sa mergi cu autobuzul??
Raspunde

Ion Surdu

Acum 2 ani

Doar dacă nu faceți parte din una dintre categoriile de mai jos: - copil cu vȃrsta sub 6 ani; - copil cu vȃrsta de peste 6 ani (inclusiv) cu domiciliul stabil în municipiul Sibiu şi elev din învăţământul preuniversitar acreditat/autorizat (grădiniţă, clasa pregătitoare, clasele I-VIII, elevii din învăţământul liceal, al şcolilor profesionale şi de ucenici), indiferent de domiciliu; - veteran de război și văduvă de veterani de război - pe baza abonamentului gratuit eliberat de Tursib SA; - persoană persecutată din motive politice, dislocată, deportată - pe baza abonamentului gratuit eliberat de Tursib SA; - fost deținut politic - pe baza abonamentului gratuit eliberat de SC Tursib SA; - luptător care a contribuit la victoria revoluției române din decembrie 1989 sau urmaș de eroi martiri, conform Legii 341/2004 modificată și completată, pe baza abonamentului gratuit eliberat de Tursib SA; - persoană cu handicap (conform legitimației cu un document standard eliberat de Direcția Generală de Asistență Socială si Protecție a Copilului din fiecare județ. Toate aceste legitimații sunt valabile pentru transportul în comun pe tot teritoriul țării (indiferent de domiciliu); - student orfan sau provenit din casele de copii, care frecventează învățământul de stat, cursuri la zi (inclusiv master), în vârstă de maxim 26 ani - pe baza abonamentului gratuit eliberat de Tursib SA; - toate categoriile de pensionari cu domiciliul stabil în municipiul Sibiu - pe baza cardului de pensionar emis de Tursib.
Raspunde

Nonick

Acum 2 ani

Plata cu telefonul de ce nu merge pe noile dispozitive? E nevoie neapărat de card, când înainte apropiai telefonul cu NFC și mergea.
Raspunde

Ion Surdu

Acum 2 ani

La aparatele albastre (BCR) care eliberează tichet se poate achita cu telefonul - eu am încercat și merge. La cele galbene - nu merge. Poate e vreo problemă tehnică.
Raspunde

Nonick

Acum 2 ani

@Ion Surdu: La alea stiu, dar alea o sa dispara, nici acum nu sunt peste tot.

Raspunde

Bratu

Acum 2 ani

Mai avem mult de invatat. In Italia poti sa platesti calatoria personalizat in functie de distanta pe care mergi .
Raspunde

Ion Surdu

Acum 2 ani

Nu e rău dacă învățăm permanent :)
Raspunde

Călător

Acum 2 ani

Mai nou, există aparate unde trebuie să validezi călătoria cu cardul bancar, dar nu dau bilete, cum ar fi normal. Unele sunt chiar defecte și arată ”tranzacție respinsă”. Dacă validezi de două ori, constați că e tot degeaba.
Raspunde

Ion Surdu

Acum 2 ani

Aparatele galbene într-adevăr nu eliberează tichete. Prin ele doar validezi călătoria cu un card bancar/abonament. Dacă scrie „tranzacție respinsă”, înseamnă că ori a fost retras prea repede cardul, ori e vreo eroare. În acest caz eu am mai încercat la alt aparat (în autobuz sunt câte 2 sau 3 astfel de aparate)...
Raspunde

@Ion Surdu

Acum 2 ani

Am patit duminica trecuta. Busul 14 cred (Luat de la Balanta spre Rahovei). Era bus luuung, cu burduf. Din 5 aparate de validat card/abonament niciunu nu functiona. Si nu doar cu cardul meu. Soferul a dat din umeri...
Raspunde

Ion Surdu

Acum 2 ani

Dați de știre dacă se mai întâmplă, inclusiv dacă se întâmplă în același autobuz. Dacă faceți și câte o fotografie s-o trimiteți pe adresa redacției, ar fi încă și mai minunat...
Raspunde

Comentariu ascuns din cauza ratingului negativ. Dacă totuși doriți să citiți comentariul, click aici.

Aci Duțu

Acum 2 ani

biletul tipărit e o relicvă, trebuie desființat. nu putem să nu facem autostrăzi pentru că unii au doar căruțe
Raspunde

Ion Surdu

Acum 2 ani

Cred că putem păstra și biletul tipărit, și să facem autostrăzi, și să avem căruțe. Nu încurcă niciuna celeilalte ;)
Raspunde

@Ion Surdu

Acum 2 ani

atâta vreme cât nu vrei să circuli cu căruța pe autostradă.
Raspunde

Silviu

Acum 2 ani

Am si eu o intrebare pentru TS: cum procedezi daca ai cumparat bilet (fara bilet tiparit) cu cardul si urci apoi in alt autobuz (in cele 60 min cat este valabil) ? Validezi cardul in noul autobuz? Risti sa-ti ia alti 3 lei?
Raspunde

Ion Surdu

Acum 2 ani

Nu riști să-ți ia alți 3 lei. Dar pentru un răspuns mai larg, stați aproape, pentru că vom reveni cu un articol separat despre această nelămurire în următorul articol. Chiar mâine! Mulțumim!
Raspunde

Camelia

Acum 1 an

Eu am probleme la autobuzul 1. Am bani pe card si totusi imi arata pe aparat: niciun titlu de calatorie valabil sau tranzactie respinsa. Am incercat 2 carduri brd. De o sapt persista problemA. Am sunat la banca si problema aparent e de la Tursib. Sper sa nu ma trezesc ca imi da amenda ca sar pe ei
Raspunde
Anuleaza raspuns

Lasa un comentariu

Toate comentariile sunt moderate înainte de postarea pe site, pentru a elimina limbajul agresiv de pe această platformă. Mulțumim. Adresa ta de email nu va fi publicată.

Sus