Luni,
18.08.2025
Cer Senin
Acum
15°C

Tursib explică: De ce abonamentul trebuie validat de fiecare dată și dacă voi fi sancționat dacă nu o fac

Tursib explică: De ce abonamentul trebuie validat de fiecare dată și dacă voi fi sancționat dacă nu o fac

Procedura de validare a titlurilor de călătorie ajută societatea sibiană de transport public Tursib pentru ȋntocmirea de rapoarte cu privire la frecvenţa călătoriilor, tipul de abonat, orele de trafic intens, etc.

Turnul Sfatului a identificat cel puțin trei situații care stârnesc încă nedumerire printre cei care circulă cu autobuzul prin Sibiu.

Una dintre nedumeririle călătorilor ține de achitarea călătoriei în noile autobuze electrice. Am rugat reprezentanții Tursib să ne explice cum poate o persoană să procedeze dacă a cumpărat un bilet printat de la unul dintre automatele din stații, iar în autobuzele electrice nu există aparat de taxare. Totodată, persoana nu dispune nici de card bancar.

Citiți în articolul Tursib explică: Cum procedez dacă urc în autobuz electric cu bilet printat și n-am card bancar răspunsul societății sibiene de transport.

O altă nelămurire ține de validarea abonamentelor în autobuze chiar dacă acestea se află în perioada de valabilitate. Într-un comunicat transmis de Tursib la începutul lunii septembrie, odată cu implementarea noului sistem de ticketing, s-a anunțat inclusiv modalităţile de utilizare a abonamentelor de transport ȋn comun. Compania a precizat că este nevoie ca acestea să fie validate la fiecare călătorie.

Am întrebat societatea de transport dacă sunt prevăzute sancțiuni pentru cei care nu validează abonamentul de fiecare dată, chiar dacă acesta este valabil. Cum ar fi, spre exemeplu, în cazul elevilor care nu validează abonamentul, pentru că ori uită să facă acest lucru, ori nu știu etc.

„Referitor la validarea abonamentelor, ȋn acest moment regulamentul nu prevede aplicarea de amenzi contravenţionale ȋn cazul ȋn care nu se validează acest tip de titlu de călătorie. Cu toate acestea ȋnsă, noul sistem de ticketing prevede acest pas ȋn fluxul de utilizare. Validările titlurilor de călătorie ne ajută pe noi ȋn ȋntocmirea de rapoarte cu privire la frecvenţa călătoriilor, tipul de abonat, orele de trafic intens, etc. Acestea sunt informaţii foarte importante ȋn vederea adaptării programelor de transport ȋn funcţie de necesităţile care reies din analize”, se mențioenază în răspunsul Tursib.

Citește și: Tursib explică: Biletul de călătorie este valabil o oră, dar călătoria poate dura mai mult

Abonează-te la canalul de WhatsApp al Turnul Sfatului pentru a afla în timp real știrile relevante de la Sibiu: accesează linkul de aici și apasă opțiunea Follow (Urmăriți).

Dacă ți-a plăcut, distribuie articolul și prietenilor tăi

Ion Surdu

de Ion Surdu

Redactor

Comentarii

16 comentarii

A

Acum 2 ani

Cateva intrebari adresate Tursib: 1. Ce semnifica "validat offline"? Acele aparate de scanat cardul bancar/abonamentul nu functioneaza tot timpul iar soferii dau din umeri. 2. Precum stim, biletul luat dintr-un bus e valabil 60 de minute. Cum se demonstreaza achizitionarea biletului in momentul schimbarii busului?
Raspunde

Gigi

Acum 2 ani

Validat offline probabil inseamna ca aparatul a verificat cardul fizic ca fiind unul real si valabil ("offfline"), dar nu si facut o tranzactie online imediat, urmand sa o faca mai tarziu. Probabil se procedeaza astfel pentru a permite calatorilor sa cumpere bilete mai repede si sa nu astepte dupa "tranzactia online", pretul biletului fiind unul "mic", operatorul se asteapta ca pe card sa fie disponibila suma aferenta biletului.
Raspunde

Ion Surdu

Acum 2 ani

Dacă aveți întrebări pentru Tursib, puteți să le scrieți aici: https://tursib.ro/contact Referitor la întrebarea 2, mâine vom publica un articol referitor la această nelămurire. Stați aproape!
Raspunde

Comentariu ascuns din cauza ratingului negativ. Dacă totuși doriți să citiți comentariul, click aici.

Lolo

Acum 2 ani

Nu inteleg ce atata tam tam! Sa se aplice urcatul si validarea/achizitionarea biletului doar pe la usa soferului DUPA ce coboara calatorii din autobuz. Simplu ca buna ziua, da ne place sa traim in haos si sa comentan ca vai doamne…
Raspunde

DB

Acum 2 ani

încearcă asta în intervalul 7.30-8.20 şi de la 13 până pe la 17, când încă e valabilă zicerea predecembristă "urcarea în picioare, ieşirea pe brânci". Imaginează-ţi cum ar fi!
Raspunde

Ion Surdu

Acum 2 ani

Pe la ușa șoferului, de fapt, se urcă în autobuz, nu se coboară...
Raspunde

Bambolero

Acum 2 ani

Ăla-i de stânga, adică pe invers
Raspunde

Nelu

Acum 2 ani

În autobuze nu mai funcționează căldura, în cele galbene, întreabă oamenii s-au nu da drumul șoferii la căldură.
Raspunde

Comentariu ascuns din cauza ratingului negativ. Dacă totuși doriți să citiți comentariul, click aici.

Nonick

Acum 2 ani

Faceti ceva sa putem achita cu telefonul la aparatele galbene!
Raspunde

Bambolero

Acum 2 ani

tu trebuie să activezi nfc. nu există la telefoanele cu butoane
Raspunde

Clau

Acum 2 ani

Domnule Surdu va rog sa întrebați de ce nu putem achiziționa abonamentele online?
Raspunde

Ion Surdu

Acum 2 ani

O să întreb.
Raspunde

Aci Duțu

Acum 2 ani

ba poți, în aplicația SibiuBus
Raspunde

Beata

Acum 2 ani

De date personale confidentiale s-a auzit la Tursib? Colectarea datelor personale pe efortul nostru , cam asta doreste Tursibul.
Raspunde

SIM

Acum 2 ani

DISCRIMARE!! Noi cei care calatorim fara bilete unde ne facem prezenta? Noi nu trebuie sa fim luati in calcul la sondaje?
Raspunde

Sulea Maria Kristina

Acum 2 ani

Cum doriți să validam abonamentele când în autobuz sunt doar două aparate de validare sau trei în cele lungi ? Trebuie sa stam la coadă în timp ce toată lumea stă înghesuită sau da din coate să prindă un loc pe scaun. Mai bine să vină controlorii și să controleze ei daca sunt sau nu încărcate cardurile și să-i sancționeze pe cei fără bilet sau abonament.
Raspunde
Anuleaza raspuns

Lasa un comentariu

Toate comentariile sunt moderate înainte de postarea pe site, pentru a elimina limbajul agresiv de pe această platformă. Mulțumim. Adresa ta de email nu va fi publicată.

Sus