Luni,
15.09.2025
Partial Noros
Acum
22°C

Tursib explică: Biletul de călătorie este valabil o oră, dar călătoria poate dura mai mult

Tursib explică: Biletul de călătorie este valabil o oră, dar călătoria poate dura mai mult

Călătoria cu autobuzul prin Sibiu costă din luna septembrie 3 lei, un bilet fiind valabil nu o cursă, ci timp de o oră. În acest interval călătorul poate schimba mai multe rute. De fiecare dată însă este necesară validarea biletului, societatea Tursib dând asigurări că în cazul validării de mai multe ori a cardului bancar la aparatele din autobuze în intervalul unei ore călătorul nu riscă să rămână fără 3 lei de fiecare dată.

Noile tarife pentru călătoria cu autobuzul în Sibiu încă dau bătăi de cap sibienilor. Până când va trece această perioadă de tranziție, am decis să adunăm mai multe nedumeriri și nelămuriri ale oamenilor și să revenim cu explicații după ce le obținem de la societatea de transport.

Mai întâi am explicat Cum se procedează dacă o persoană urcă într-un autobuz electric cu bilet printat și n-are nici card bancar. După care am lămurit de ce este necesară validarea abonamentelor de fiecare dată și dacă există sancțiuni pentru nevalidarea lor.

Un alt moment ține de durata de călătorie cu un bilet. Odată cu introducerea noilor tarife, începând cu 1 septembrie 2022, un bilet de 3 lei este valabil timp de o oră și poate fi folosit pentru mai multe rute în acest interval. Întrebarea pe care am tot primit-o ține de momentul în care această oră expiră. Spre exemplu, dacă a fost achitată călătoria în autobuz la ora 10:00, iar la ora 10:55 persoana urcă în alt autobuz cu care urmează să aungă la destinație peste 20 de minute, trebuie să achite din nou peste 5 minute sau prima achitare cu cardul va fi valabilă pentru întreaga călătorie?

Precizăm că pentru o călătorie simplă cu autobuzul există trei tipuri de bilete: bilete noi cu cod QR, biletele ȋn format vechi, fără cod QR, tiparite pe hârtie termică, precum și bilete electronice (în cazul achitării cu cardul sau prin aplicație).

Tursib explică: „La urcarea ȋn autobuz, călătorul care circulă utilizând un bilet de călătorie cu cod QR, are obligaţia de a valida titlul de călătorie la validatoarele noi (galbene) cu care sunt dotate toate autobuzele Tursib. Ȋn condiţia ȋn care ruta pe care o parcurge călătorul presupune utilizarea a două sau mai multe trasee Tursib, călătorul are obligaţia de a valida biletul de călătorie ȋn fiecare autobuz cu care circulă. Validarea titlului de călătorie ȋn al doliea autobuz atestă faptul că utilizatorul s-a urcat ȋn respectiva maşină ȋn perioada de valabilitatea a biletului (ȋn intervalul de 60 de minute). O data validat biletul şi ȋn a doua maşină, călătorul poate circula cu ea până la destinaţie, chiar dacă se depăşeşte termenul de 60 de minute”, se arată în răspunsul transmis de Tursib.

Ca precizare, trebuie menționat faptul că scanarea codului QR se face în partea de jos a aparatelor galbene.

„În momentul în care circuli cu primul autobuz 55 de minute și mai ai 5 minute de valabilitate a abonamentului și tu trebuie să urci în al doilea autobuz să ajungi la destinație, atunci automat în termenul de 60 de minute, dacă apuci să validezi pe al doilea autobuz, orice controlor care vine, va vedea că pe al doilea autobuz te-ai urcat în termenul de valabilitate și nu poate fi vorba de amendă, chiar dacă depășiți cu jumătate de oră tura respectivă”, au explicat adăugător reprezentanții societății.

În ceea ce privește achitarea cu cardul bancar, „în momentul în care îl mai apropiați o dată de aparatul din al doilea autobuz, n-o să vă facă din nou o tranzacție; ci o să vă dea un mesaj prin care vă spune că e card validat deja într-un autobuz anterior. Și nu se ia bani de pe card. Pentru ca să faci o a doua tranzacție, trebuie să apeși pe plusul de pe aparat, numai așa poți să cumperi un al doilea bilet. Dar pentru oameni s-a setat în așa fel, pentru ca să nu dea cu cardul la nesfârșit, a doua achiziție s-o facă conștient”.

În cazul biletului tipărit, se ia în considerație 60 de minute de la eliberarea biletului, „dar și acolo, vă dați seama, controlorii sunt maliabili, n-o să amendeze oamenii dacă sunt depășiți cu 5, 10 minute. O să vadă, ei știu traseele, știu combinațiile dintre rute”, asigură reprezentanții Tursib.

„În perioada de tranziție e un pic mai dificil pentru oameni să înțeleagă, dar sperăm că trecem peste aceasta”, concluzionează aceștia.

Abonează-te la canalul de WhatsApp al Turnul Sfatului pentru a afla în timp real știrile relevante de la Sibiu: accesează linkul de aici și apasă opțiunea Follow (Urmăriți).

Dacă ți-a plăcut, distribuie articolul și prietenilor tăi

Ion Surdu

de Ion Surdu

Redactor

Comentarii

4 comentarii

Un cititor

Acum 2 ani

Vă dați seama ce minte puțină au cei care au elaborat schema cu tarifele. Să ai o broșură cu explicații pentru a ști ce trebuie să faci și cât trebuie să plătești pentru a călători cu Tursib! Aia da!
Raspunde

Dfghgf

Acum 2 ani

sa puna insa pe noile aparate care citesc codul QR simbolul si sageata spre partea de ajos a acestuia (de fapt sub aparat) ca altfel omul nu are de unde sa stie unde trebuie sa citeasca codul. In plus sa scoleasca si sa responsabilizeze soferii legat de nefunctionarea aparatelor de citit carduri sau care dau bilete ca de fiecare data cand i-am sesizat legat de acest aspect au spus ca nu ii intereseaza sau au dat din umar si au spus ca nu este treaba lor. In plus sa fie amendati cei care vorbesc la telefon in timp ce conduc (sunt destul de multi si pot fi vazuti pe camerele din autobuze) sau care au alte preocupari si nu sunt atenti la trafic si conduc de zici ca duc un sac de cartofi la piata nu transporta oameni...
Raspunde

Kukuruku

Acum 2 ani

Daca trebuie explicat, inseamna ca e prea complicat. Pentru asa ceva.

Raspunde

AV

Acum 2 ani

Sunt posedorul de abonament tursib,de fiecare data cand incarcat cardul de abonament pe o luna,casierul incseaza 86 lei,insa opereaza o perioada de timp pe card cu o zi mai putin ,adica daca am solicitat emiterea cardului incepand cu data de 4 ale lunii ianuarie ,valabilitatea cardului expira in data de 02 a lunii februarie si nu in data de 03,adica este un furt pe fata de o zi din abonament,daca am intrebat cazierul acest nu o avut nici o explicatie, intr-un an se fura 12 zile din abonament.Circul cu autobuzul 17 , urc din strand autobuzul este atat de neîncălzit decan urc in autobuz pana cand ajung la destinatie nu-mi mai simt picioarele de frig ,abonamentul sau biletul nu este la reducere,dar constat ca la .. va pricepeti
Raspunde
Anuleaza raspuns

Lasa un comentariu

Toate comentariile sunt moderate înainte de postarea pe site, pentru a elimina limbajul agresiv de pe această platformă. Mulțumim. Adresa ta de email nu va fi publicată.

Sus