Luni,
15.04.2024
Cer Senin
Acum
21°C

Descoperiri arheologice pe drumul care leagă Mărginimea Sibiului de Țara Oltului

Descoperiri arheologice pe drumul care leagă Mărginimea Sibiului de Țara Oltului

Un nou tronson din proiectul de modernizare a drumului județean care leagă Mărginimea Sibiului de Țara Oltului este supus analizei la Agenția de Mediu. De data aceasta este vorba despre tronsonul care leagă localitățile Sadu de Avrig.

Tronsonul din drumul județean DJ 105G și DJ105G ramificație ce face obiectul investiției se desfășoară pe teritoriul administrativ al localității Avrig, tranzitează localitățile Racovița, Tălmaciu și localitatea Sadu până în intersecția cu DJ106C zona cimitir unde are punctul terminus, drumurile fiind în administrarea Consiliului Județean Sibiu.

Lungimea totală a drumului supus spre analiză angajaților de la Mediu este de 24 de km. O porțiune din acest drum, de aproape 900 m, traversează Oltul peste CHE Racovița care se află în proprietatea și administrarea Hidroelectrica S.A., astfel că acest sector ar urma să fie modernizat în cadrul unui alt proiect. 

Citește și: Asfalt în munți: Condiția pusă de primarul din Sadu pentru modernizarea unui tronson din drumul care leagă Mărginimea Sibiului de Țara Oltului

„Promovarea investiției de reabilitare a acestor drumuri a apărut ca o necesitate dată în principal de starea de degradare a acestora, dar și de potențialul de dezvoltare economico-socială a zonei. Starea tehnică a drumurilor propuse pentru modernizare este precară din punct de vedere al elementelor geometrice în plan longitudinal și transversal, cât și al îmbrăcăminții rutiere”, se arată în memoriul de prezentare.

Valoarea investiției este estimată la 154,7 milioane lei, respectiv 183,7 milioane lei cu TVA, din care construcții-montaj 160,5 milioane lei cu TVA.

Lucrările presupun amenajarea a două stații de autobuz, situate la km 6, amplasate stânga-dreapta, precum și două parcări și patru refugii.

De asemenea, memoriul face trimitere și la amenajarea de piste sau benzi de biciclete. „Pe sectoarele din extravilan cu acostamente având lățimea de 1,25m, din care banda de încadrare de 0.25m, se va prevedea banda de biciclete având lățimea de 1 m. Aceasta va fi delimitată prin marcaj de partea carosabilă astfel încât să se împiedice pătrunderea accesului auto. În localitatea Tălmaciu, pe sectorul cuprins între km 14+580.15-15+430.00 se va realiza pista de biciclete adiacent părții carosabile (stânga, dreapta) cu lățimea de 1,5 m, ce va fi delimitată de benzile de circulație auto prin marcaj color. Pe sectoarele locale unde se afectează pista de biciclete modernizată în cadrul unui alt proiect, acesta se va reface conform proiectului inițial (...)”, se menționează în document.

Descoperiri arheologice pe traseul drumului

Tronsonul vizat pentru modernizare se ciocnește și cu câteva descoperiri arheologice, care se înregistrează pe razele localităților Sadu, Tălmaciu, Racovița și Avrig.

Datele prezentate de firma care a realizat memoriul tehnic al proiectului arată că la Sadu descoperiri și urme arheologice sunt în localitate la Biserica românească unde a fost descoperit un mormânt din secolul al XVI-lea, iar în sud-vestul localității sunt ruinele unei cetăți medievale. De asemenea, pe raza localității Tălmaciu au fost descoperite izolat artefacte din preistorie fără să fie semnalat un sit arheologic. „În centrul localității se vedeau până în secolul trecut ruinele unui turn rotund ce ținea de o mănăstire. Cetatea Tălmaciu se ridică pe o coamă de munte aflată la sud-est de localitate. La Racovița au fost descoperite artefacte de pe teritoriul localității fără însă să fie semnalat un sit arheologic. La Avrig, din punct de vedere arheologic au fost descoperite întâmplător artefacte din preistorie și romane fără să fie semnalat un sit arheologic. La sud de localitate este o cetate medievală din secolul al XIV-lea”, se mai menționează în document.

Totodată, din punct de vedere juridic, drumurile ce fac obiectul documentației se află în zona de protecție Transgaz/Romgaz și zona de protecție a siturilor Natura 2000, zona de protecție Transelectrica, zona de protecție a monumentelor istorice, zona de protecție silvică, zona de protecție CFR, Apele Române, drum național.

Abonează-te la canalul de WhatsApp al Turnul Sfatului pentru a afla în timp real știrile relevante de la Sibiu: accesează linkul de aici și apasă opțiunea Follow (Urmăriți).

Vizualizari: 8639

Ion Surdu

de Ion Surdu

Redactor

Comentarii

1 comentarii

Dani

Acum 1 an

Si mie imi mai murea cate o matusa, cand trebuia sa predau cate un proiect la facultate. Orice, doar ca sa intarziu termenul de predare. Si probabil vor mai gasit vestigii... Cadavre de caini, calcate de carute preistorice, sau fibra wireless dacica..
Raspunde
Anuleaza raspuns

Lasa un comentariu

Toate comentariile sunt moderate înainte de postarea pe site, pentru a elimina limbajul agresiv de pe această platformă. Mulțumim. Adresa ta de email nu va fi publicată.

Sus