Pentru a nu-ți viața în pericol pe Valea Oltului, și eventual pentru a scurta drumul, un senator de Sibiu propune CFR să introducă o rută Vâlcea – Sibiu în care să poată fi transportate autoturismele și șoferii care nu vor să traverseze defileul pe șosea. Ministrul Sorin Grindeanu l-a luat în serios însă spune că ar fi fezabil doar un traseu mai lung.
Senatorul AUR de Sibiu, Gheorghe Adrian Cătană l-a întrebat pe ministrul Transporturilor, Sorin Grindeanu dacă s-a luat în considerare varianta încărcării autoturismelor pe vagoane speciale, pentru a scoate din traficul auto câteva zeci de autovehicule zilnic, ”ținând cont că atât gara din Sibiu, cât și cea din Râmnicu Vâlcea dispun de rampe de încărcare/descărcare”, după cum precizează în interpelare.
Grindeanu susține în răspuns că varianta Sibiu – Râmnicu Vâlcea nu e fezabilă din cauza distanței scurte, timpul de încărcare și descărcare al autoturismelor fiind prea lung pentru o rută atât de scurtă.
”În cazul utilizării unor vagoane pentru transportul autoturismelor în trenurile de călători, autoturismele ar trebui prezentate la îmbarcare cu suficient timp înaintea orei de plecare a trenului, pentru a putea fi predate personalului operatorului feroviar și încărcarea în vagon (circa 30-60 minute), totodată asigurându-se și timpul pentru manevrarea vagonului și atașarea lui la tren (circa 15-20 de minute dacă se folosește o locomotivă pentru manevră, în funcție de aranjamentul liniilor stației). Având în vedere timpul de încărcare/descărcare al autoturismelor, un astfel de mod de transport ar fi lipsit de atractivitate pe distanțe scurte și medii. Astfel, transportul autoturismelor în vagoane atașate trenurilor de călătorii pe distanțe lungi, de exemplu Timișoara – Constanța va fi analizat în cadrul viitoarelor studii și strategii pentru dezvoltarea și îmbunătățirea serviciilor de transport feroviar din România”, se mai precizează în document.
Servicii existente în Europa și SUA
În mai multe state europene există posibilitatea de a călători cu autoturismul urcat pe o platformă de tren, pe rute speciale.
Auto-Train este operat de Căile Ferate Franceze și oferă servicii pe tot parcursul anului de la Paris până la Nisa, Narbonne, Brive, Bordeaux, Toulouse, Biaritz, Avignon și Briancon.
Spre deosebire de majoritatea celorlalte servicii feroviare auto, Auto-Train transportă separat mașinile și pasagerii. În general, mașina va pleca prima, iar pasagerii o vor urma cu un tren de pasageri o zi mai târziu mașina putând fi ridicată la terminalul de autotren.
Costurile urmează un model similar cu cel al trenurilor de pasageri, în sensul că rezervările din timp sunt adesea mult mai ieftine.
În Statele Unite, Auto Train este un serviciu feroviar zilnic, care străbate 1.376 km pentru pasageri și automobilele lor, operat de Amtrak între Lorton, Virginia (lângă Washington, D.C.) și Sanford, Florida (lângă Orlando). Auto Train este dealtfel singurul serviciu de tren auto din Statele Unite.
Pasagerii călătoresc în scaune de vagon de clasă sau în cușete de dormit private, în timp ce vehiculele lor sunt transportate în vagoane de marfă închise pentru transportul automobilelor, numite autoracks. Trenul poate transporta până la 320 de vehicule și include, de asemenea, vagoane salon și vagoane restaurant.
Sursa foto: www.amtrakvacations.com.au
Abonează-te la canalul de WhatsApp al Turnul Sfatului pentru a afla în timp real știrile relevante de la Sibiu: accesează linkul de aici și apasă opțiunea Follow (Urmăriți).
Tag-uri: masina in tren , valea oltului , SUA , tren , europa
Vizualizari: 3233
Ultimele comentarii
Acum 11 ore
MB
Acum 11 ore
Claudiu
Acum 11 ore
Liberal autentic
Acum 11 ore
Neli Oproiu
Acum 11 ore
Bobo