Joi,
13.06.2024
Fulgere Cu Ploi Usoare
Acum
21°C

Precum se vrea-n Sibiu, așa și-n toată țara: ”Autoritățile vor lua măsuri care să limiteze utilizarea autovehiculelor personale în orașe”. Reacția conspiraționiștilor

Precum se vrea-n Sibiu, așa și-n toată țara: ”Autoritățile vor lua măsuri care să limiteze utilizarea autovehiculelor personale în orașe”. Reacția conspiraționiștilor

Asumată de România prin PNRR, Legea privind mobilitatea urbană include – prin proiectul aflat în dezbatere – multe din obiectivele pe care, spre exemplu, și le-a asumat și municipiul Sibiu prin cea mai recentă versiune a Planului de mobilitate urbană. Proiectul creează și posibilitatea limitării accesului vehiculelor în zonele urbane în funcție de normele de poluare, spre exemplu. Iar acesta este unul din motivele invocate de cei care se împotrivesc legii, care ar îngrădi libertatea de mișcare.

”10 – 20 – 30 – 40” este rezumatul obiectivelor pe care Sibiul și le-a propus prin Planul de mobilitate urbană durabilă (PMUD) până în 2030. În sensul că transportul public ar urma rentabilizat cu 10%, noxele produse de transport în oraș vor fi reduse cu 20%, oriunde în municipiu se va putea ajunge în 30 de minute (fără utilizarea mașinii personale), iar 40 va fi numărul de km de noi piste pentru biciclete care urmează a fi amenajate.

Reducerea locurilor de parcare, crearea de benzi dedicate transportului în comun și încurajarea deplasării pe jos ori cu bicicleta fac parte din lista acțiunilor enumerate în PMUD-ul Sibiului, ca necesare pentru atingerea obiectivelor asumate.

Citește și Sibiul va fi ”10 – 20 – 30 – 40” în opt ani. Al doilea plan de mobilitate urbană, supus consultării sibienilor

Aceleași principii sunt vizate și de proiectul Legii privind mobilitatea urbană durabilă, care după ce a trecut de Senat a ajuns în cursul zilei de ieri în plenul Camerei Deputaților. ”Scopul prezentei legi este de a stabili condițiile necesare pentru un sistem de mobilitate durabil, echitabil, eficient și incluziv prin realizarea unor condiții mai bune de mobilitate în zonele urbane și rurale, reducerea gazelor cu efect de seră din transporturi și creșterea siguranței rutiere în zonele urbane, utilizând soluții verzi și digitale”, se arată la articolul 2 al legii în discuție.

”Orașele sunt pentru oameni”

Precum Sibiul, toate municipiile din România vor trebui să elaboreze, până la finele lui 2025, planuri de mobilitate urbană durabilă, care urmează a fi centralizate de către Ministerul Dezvoltării, Lucrărilor Publice și Administrației, în vederea întocmirii unui plan național.

Și, tot la fel ca și cel de la Sibiu, PMUD-urile vor trebui să prevadă măsuri pentru creșterea siguranței tuturor participanților la trafic, în special a celor vulnerabili, redistribuirea spațiului străzilor echitabil (nu doar pentru mașini personale, ci și pentru transportul public și cel nemotorizat), mijloace de transport public nepoluante și ușor accesibile, care să aibă prioritate în trafic prin benzi dedicate, încurajarea mobilității active (mers pe jos, cu bicicleta), dezvoltarea zonelor pietonale, reducerea parcărilor pentru vehiculele poluate. Practic, ceea ce urmăresc autoritățile este să reducă numărul de autovehicule la mia de locuitori. 

”Dezvoltarea orientată spre transportul public” (DOT) este un alt principiu introdus prin proiectul de lege și înseamnă ”proiectarea și realizarea spațiilor urbane și periurbane pentru a integra comunități, activități, clădiri și spațiu public, cu asigurarea unor conexiuni facile prin mersul pe jos și cu bicicleta, precum și asigurarea unor conexiuni și servicii de transport public eficiente către restul orașului”.

”Atât în zonele propuse spre urbanizare, cât și în zonele deja urbanizate propuse spre regenerare, modurile de transport vor fi prioritizate încă de la faza de proiectare în această ordine: mers pe jos, mers cu bicicleta, transport public, autoturism personal. Tot din faza de proiectare vor fi prevăzute și benzile dedicate transportului public de călători”, art. 19 din proiectul Legii privind mobilitatea urbană durabilă

Ministerul Dezvoltării urmează, ulterior aprobării legii, să elaboreze un ghid cu măsuri propuse primăriilor pentru calmarea traficului auto și creșterea siguranței pentru utilizatorii vulnerabili ai drumurilor publice (pietoni, bicicliști sau utilizatorii altor vehicule cu două sau trei roți).

Termene

Cel puțin cinci procente din mijloacele de transport în comuni din orașe vor trebui să fie din categoria celor cu emisii poluante 0 până la finele lui 2025. Procentul crește o dată la trei ani, astfel încât până în 2040 cel puțin jumătate din flotele de transport public urban să fie din categoria celor cu emisii poluante zero.

Relevant pentru Sibiu (la fel ca și pentru celelalte reședințe de județ) este și termenul de 31 decembrie 2025, până când vor trebui instituite benzi dedicate transportului în comun pe traseele unde aceste mijloace de transport înregistrează o viteză medie de deplasare mai mică de 15 km/h. 

”Autoritățile administrației publice locale vor lua măsuri care să limiteze utilizarea autovehiculelor personale în orașe”, art. 39 din proiectul Legii mobilității urbane

Zone cu taxe

Prin noua lege este creată posibilitatea ca primăriile să stabilească așa-numitele ”zone cu nivel scăzut de emisie” (ZNSE), practic arealuri urbane în care accesul este gratuit doar pentru anumite categorii de vehicule, cele poluante, în special, fiind nevoite să plătească tarife de acces. 

”În interiorul perimetrului ZNSE este permis accesul doar pentru autovehiculele care îndeplinesc cel puțin una dintre următoarele condiții: a) respectă standardele de emisii ale zonei; b) achită tariful aferent zonei, dacă este cazul; c) sunt exceptate sau beneficiază de reducere de până la 100% de la plata taxei”, se arată în proiectul de lege. Metodologia de elaborare a regulilor de acces în ZNSE urmează să fie aprobată de Guvern la șase luni de la adoptarea legii în discuție.

” ... vă dau o veste tristă, nu sunteţi!”

Proiectul de lege a ajuns la Camera Deputaților, unde în cursul zilei de ieri, 5 aprilie, au fost programate primele dezbateri în plen, după ce Senatul l-a adoptat în ședința din 2 februarie.

Prezentat de Daniel Surdu, secretar de stat în cadrul Ministerului Dezvoltării, proiectul legii n-a prea apucat să fie dezbătut. Un deputat PSD a remarcat că nu este respectată procedura, că lipsește un secretar, din rândul USR, în sală au început vociferări și aplauze, iar ședința s-a încheiat fără nicio discuție pe fondul proiectului. ” Dacă credeţi că sunteţi la dumneavoastră pe moşie... vă dau o veste tristă, nu sunteţi!”, a fost una dintre ultimele replici consemnate de stenograma ședinței fără niciun rezultat (stenograma poate fi consultată aici).

Conspiraționiștii: vrem cu mașina proprie peste tot

Prin intermediul rețelelor de socializare au început să se distribuie masiv în ultimele zile o serie de mesaje care îndeamnă cetățenii să ceară deputaților din circumscripția fiecăruia respingerea acestei legi. Una ”distopică”, în viziunea celor care o contestă, și, mai mult, una care ”ascunde o condiționare tiranică, neconstituțională și antidemocratică, care permite crearea așa-ziselor «orașe de 15 minute»”, după cum este descrisă într-un mesaj preluat cu copy-paste de cei care îl promovează. 

”Această «lege» ar încălca grav libertatea de mișcare și multe alte drepturi fundamentale, permițând controlul discreționar al statului asupra modului în care cetățenii se deplasează, ceea ce este inacceptabil! Dorim și avem dreptul deplin și inalienabil să ne mișcăm în țara noastră când, unde și cum dorim, fără restricții și suprataxe, conform drepturilor si libertăților consfințite (iar nu dăruite) de Constituție, de democrație și statul de drept”, face parte, de asemenea, din mesajul pe care românii sunt îndemnați să îl transmită deputaților lor. 

La fel ca și alte teorii conspiraționiste, nici cea referitoare la ”ocultul plan al orașelor de 15 minute” nu este o creație mioritică. După cum arată și analize ale jurnaliștilor de la New York Times ori de la revista de tehnologie Wired, citate de Libertatea, conceptul urbanistic care încurajează deplasarea blândă și transformarea orașelor în zone cât mai accesibile pietonilor este amplu combătut de activiștii de extremă dreaptă și adepții ai teoriilor conspiraționiste care văd în acest concept o nouă acțiune a unui invizibil guvern mondial.

”Orașele celor 15 minute” reprezintă o viziune urbanistică potrivit căreia orice obiectiv de interes (de la locul de muncă la școală, magazin, parc ori spital) trebuie să poată fi accesibil în cel mult 15 minute. Conspiraționiștii văd în acest concept o nouă formă de ”carantinare” ori chiar forme moderne de ”lagăre de prizonieri”.  

Citește și Cel mai mare proiect de reconfigurare a traficului din Sibiu, încredințat unei firme din Cisnădie. Vizate sunt bd. Mihai Viteazul, Rahovei, N. Iorga și Calea Cisnădiei

Consultă aici, în format integral, proiectul Legii privind mobilitatea urbană durabilă

Abonează-te la canalul de WhatsApp al Turnul Sfatului pentru a afla în timp real știrile relevante de la Sibiu: accesează linkul de aici și apasă opțiunea Follow (Urmăriți).

Traian Deleanu

de Traian Deleanu

Investigații, Administrație
Telefon:
0740 039 148
E-mail: traian[at]turnulsfatului.ro

Comentarii

40 comentarii

2cents

Acum 1 an

Nu cred ca e cazul sa sariti atat de repede cu astfel de concluzii. Istoria omenirii are destule capitole in care o idee buna a fost in final implementata prost sau cu reavointa in defavoarea oamenilor. Omenirea a patit asta chiar recent si tot asa au fost huliti cei care au avut obiectii. Chiar nu putem invata nimic din ce patim? Vom vedea daca temerile acestor oameni sunt sau nu valide. Intre timp fiecare ar trebui sa poata sa isi exprime parerea in mod liber atata vreme cat nu atenteaza prin asta la viata altcuiva.
Raspunde

COnsPiRaTioNisTIi !!!

Acum 1 an

Si asa ia nastere o noua specie de cocalar infumurat, care, in loc sa se dea in spectacol cu motorul diesel de 2.0+ se da in spectacol cu masina electrica scumpa, cu frappe-ul din care soarbe si cu privilegiul accesului in zona centrala. Nu ca noi, oamenii cu venituri normale, care ne vom lasa masina in Hipodrom atunci cand vrem sa mancam un covrig pe centru. Este ok sa existe zone doar cu acces pietonal / biciclete, dar sa fie asa pentru toti, si pentru bogati si pentru saraci. Altfel o sa vedem noii smecheri cum ne sfideaza in fata, copii de bani gata, politicieni, corporatisti si corporatiste care cred ca ei au pus coada la pruna. E fain sa pui tot felul de conditii pro mediu cand esti bogat, nu te afecteaza cu nimic pe tine.
Raspunde

Kukuruku

Acum 1 an

Pai pietonalul interzice tuturor masina, nu doar "saracilor".
Raspunde

Kukuruku

Acum 1 an

Daca-i plin de masini nu-i bine, daca-s multe pietonale , iar nu-i bine. Auzi ca masonii, marea resetare...pai ba, Dumnezeu vrea sa va folositi picioarele, nu sa fiti cibogi legati de masina.
Raspunde

Stanciu

Acum 1 an

Daca nu o sa fie zone in care au voie doar cei care isi permit Tesla, atunci e ok. Daca nu, nu e ok. Ai inteles principiul, nu te lega de un cuvant, pietonala. Al meu era mesajul de mai sus
Raspunde

Kukuruku

Acum 1 an

Daca lasa doar electrice, cei cu alte masini sa faca nesupunere civila. De exemolu sa intre unde sunt lasate doar electricele. Iar amenda ne adunam si le-o platim. Dar daca sunt coplesite autoritatile, nu o sa mai dea amenzi Inclusiv de frica alegerilor. Dar nu cred ca e vreun loc in lume in care se aplica asa ceva, inclusiv pentru ca, din fericire, lobby ul pentru masini pe combustie interna e foarte puternic. Si lobby-ul impoteiva dezastrului economic, presupun (chiar daca in pandemie a lasat garda jos)
Raspunde

Comentariu ascuns din cauza ratingului negativ. Dacă totuși doriți să citiți comentariul, click aici.

Emila

Acum 1 an

Și ce te împiedică să mergi pe jos până-n centru, ca să-ți iei covrig și să sorbi din frapieră?
Raspunde

Comentariu ascuns din cauza ratingului negativ. Dacă totuși doriți să citiți comentariul, click aici.

Denisa only good vibes

Acum 1 an

Guys, cei care nu folosesc bicicletele si trotinetele ar trebui dati afara din orasele noastre! Ce cumplit e sa folosesti masina nowadays! Mi-e atat de scarba de medievalii astia care se inchina la moaste! Trebuie sa fim si noi ca Danemarca si Olanda, nu ca in evul mediu!
Raspunde

Comentariu ascuns din cauza ratingului negativ. Dacă totuși doriți să citiți comentariul, click aici.

Bambolero

Acum 1 an

Poți să te duci în Rusia și să fii putler adevărat.
Raspunde

1

Acum 1 an

De unde putea pleca o asemenea idee ? Evident, din provincie, din satul fara caini, din satul lui Hermann, nu a lui Herman Oberth, evident, ci a unui cioban Herman ! Bai, pai voi nu sunteti in stare sa faceti o strada, o faceti si o spargeti de 4-5 ori in 2 ani, aia, singura strada pe care o aveti acolo, in satucul vostru supraaglomerat si cu strazi de zici ca-s poteci ! O groapa nu sunteti in stare sa o astupati, spargeti si lasati groapa in trotuar de peste 6 luni, gropa de intra o masina cu totul ! Voi veniti cu propuneri pt Romania ? Nici in Oltenia nu as aplica propunerile facute la ordin politic/masonic/satanic, propuneri care nu va apartin, paiatelor ! Sunteti yes man, atat ! Un oras distrus, cu o administratie corupta, pupancuristii sasilor, a nemtilor, a austriecilor si a altor natii ! Un oras distrus de corportatii axate pe productie, un oras care nu a stiut sa spuna NU la nici o propunere a satanelor de la vest ! Cica sibiul face propuneri, satucul sibiu propune ! Bah, vai steaua voastra ! Tineti propunerile alea pt voi, tradatorilor ce sunteti ! Pute in orasul ala a masonerie, jidanime, kazarime infecta, a iezuiti infecti ! Sa vedeti ce reset o sa va traga astia acolo, o sa kitaiti ca soarecii !
Raspunde

Kukuruku

Acum 1 an

Satanic e sa mergi cu masina peste tot.
Raspunde

Gelu

Acum 1 an

satanic e sa fii spalat pe creier !
Raspunde

Kukuruku

Acum 1 an

Pai vad, la comentariul lui 1 Si eu sunt anti progresist, dar nu la modul IQ de 80
Raspunde

Comentariu ascuns din cauza ratingului negativ. Dacă totuși doriți să citiți comentariul, click aici.

Pușcașu Marin

Acum 1 an

Dute-napoi în mărețul muncipiu de unde-ai venit, de nu-ți mai convine
Raspunde

@Gelu

Acum 1 an

Bine că-ți dai seama
Raspunde

Dan

Acum 1 an

Faceti transport public atat de bun incat sa nu mai fie rentabil sa mergi cu masina proprie, e singura metoda care va da rezultate.
Raspunde

Alter ego

Acum 1 an

S-a ajuns la nivelul la care inteligenta noastra e insultata zilnic...Lehamite, lehamite, lehamite... Nu contest ca intentiile poate sunt bune, dar executia e bataie de joc ( de fraieri, evident). Piste de biciclete facute doar ca sa fie proiectele bifate, bani cheltuiti DEGEABA! Ar ttebuii deja sa fie penala executia si amplasamentele, macar sa aiba cineva bunil simt sa-si ase greselile!
Raspunde

Comentariu ascuns din cauza ratingului negativ. Dacă totuși doriți să citiți comentariul, click aici.

Emila

Acum 1 an

La tine nu pare să existe ceva care să fie insultată
Raspunde

Cet

Acum 1 an

Nu e originala. In orasele din Eutopa se extinde zona pietonala de peste 10 ani. Incet, incet "Centrul" devine "zona Centrala". Zona centrala e direct proportionala cu suprafata orasului , care a crescut mult, deci evident si zuprafata zinei centrale creste. Deci, mersul pe jos si mai putini ghiolbani
Raspunde

Stanciu

Acum 1 an

"Deci, mersul pe jos si mai putini ghiolbani". Lozinca asta o aud si de la colegii progresisti de la servici care totusi vin cu masinile la lucru 98% din an. (si pe drept cateodata, ca n-ai cum sa vii din Selimbar, Terezian in centru zi de zi cand ploua/ninge. Nu ca nu se poate, dar deja devine grea viata sa pierzi 1h30min zi de zi asteptand autobuzul sau margand pe jos spre lucru sau spre gradinita copilului. De asta dupa 90 ne-am bucurat ca ne putem lua masini, ca sa ne usuram traiul mizer cand asteptam la cozi si mergeam prin frig si la medic. Voi vorbiti de parca omul merge pe jos doar la plimbare). Asa ca lasati-o balta progresistilor, nu credeam ca voi o sa deveniti sustinatorii celor care au aprobat cartiere intregi fara infrastructura. Normal ca le place sa interzica masinile, ca coruptii nu au facut drumuri. Si voi, ca niste copii, ii bateti pe spate ca in capu vostru lumea arata ca in desene cu trotinete si masini zburatoare electrice. Daca pretindem ca suntem o societate civilizata oamenii de rand ar trebui sa aiba acces mai usor la autoturisme (bune, nu rable. nu sunt pentru masini puternic poluante), sanatate, bunuri de consum. In schimb societatea se transforma in una cu sosele libere pentru bogati ca restu suntem gramada in autobuz ca nu ne permitem Tasla. De ce credeti ca in tarile din lumea a 3-a (america latina, india) vezi atat de multe scutere / motociclete pe drum? Pentru ca e discrepanta mare intre straturile sociale. Asa ajungem si noi doar ca pentru noi e o virtutie sa avem o gramada de kkturi de trotinete la tot coltu.
Raspunde

Claudiu

Acum 1 an

Nu cred că mă pot declara încântat de numărul în creștere al mașinilor. Respectiv al poluării asociate Cu toate astea, încă trăim într-o țară cu 4 anotimpuri E suficient sa luăm în discuție doar ultimele 4 zile și devine evident că extinderea la infinit a pistelor de bicicleta e puțin împinsă spre limita aberației maxime Cât despre așa zisele autobuze 100% verzi care circula in și prin zona istorica, sa fim serioși Nu pot reprezenta o alternativa prin care mii de oameni să renunțe la autoturisme câtă vreme cu mai mult de 20 de persoane in ele nu mai pleacă de pe loc Așa că e simplu. Să vrei e una Să și poți o poveste total diferită Și să arunci "soluții" în defavoarea clara a cetățenilor care (place sau nu) au nevoie de mobilitate și deplasări zilnice denotă doar miserupism și mascarea problemei reale.
Raspunde

Comentariu ascuns din cauza ratingului negativ. Dacă totuși doriți să citiți comentariul, click aici.

Pușcașu Marin

Acum 1 an

Ia urcă-te odată intr-un autobuz ecologic la Piața Cibin. Să vezi că pleacă de pe loc cu 40 de oameni, plus tot atâtea papornițe. În puțini ani sper să nu se mai poată intra cu mașina în zona dintre B-dul Coposu și P-ța Cibin. Orașul e pentru oameni.
Raspunde

Comentariu ascuns din cauza ratingului negativ. Dacă totuși doriți să citiți comentariul, click aici.

Aci Duțu

Acum 1 an

Antivaxerii să stea în tdi-urile 2.0 lor în curtea lor, eventual cu un furtun de la eșapament băgat pe geam, pentru că poluarea nu există
Raspunde

Claudiu

Acum 1 an

Eu faceam referire la minibusurile Karsan , full electric, care au capacitate maxima de 24 de locuri. Nu la ecologicele pe gaz
Raspunde

Xxx

Acum 1 an

Frati romani la trotinete!!!! In rest cu masina in zilele pare sa circule cei cu nr pare iar in cele impare ceilalti! Hai ca se poate! Doar n am uitat cum era acum vreo...34 de ani. De ce sa nu revenim??? Ce frumos era nu i asa???
Raspunde

11

Acum 1 an

Traian, la fel ca de fiecare data articolul tau sau vostru nu are o neutralitate care sa il faca cumva macar sa sune a stire...aviz colegei care in fosta pandemie scria in titlul articolului nevaccinatii sau vaccinatii,in loc de oamenii care si-au dat sau nu vaccin. Revin la subiect, citeste si expune macar putin, ce parere au locatarii din Oxford dupa ceva perioada petrecuta in orasul de 15 min. Daca nu, mai baga o propaganda la ceva crasma ce da un pranz la redactie.
Raspunde

Stanciu

Acum 1 an

+1
Raspunde

Moromete

Acum 1 an

Drumul spre iad e pavat intotdeauna cu intentii bune...incet, incet ajungem ca animalele de la zoo, munca, papa si caca
Raspunde

Comentariu ascuns din cauza ratingului negativ. Dacă totuși doriți să citiți comentariul, click aici.

Adi

Acum 1 an

Sau cu mercedes second ca tine
Raspunde

Mihai

Acum 1 an

In momentul de fata, in lipsa unei legislatii corespunzatoare, trotinetistii "electrici" au devenit un pericol public. Ideile expuse in articol sunt bune, daca s-ar tine cont de urmatoarele: Scoaterea de pe piata a firmelor care inchiriaza trotinete electrice. Trotinetele electrice pot fi numai personale. Orice vehicul care are motor - deci si trotinetele - trebuie sa respecte aceleasi prevederi din Codul rutier privind starea tehnica, certificatul (!) de cunoastere a regulamentului de circulatie, raspunderea contraventionala sau penala, dupa caz, etc. Pe piata au aparut si scutere electrice. Sunt curios daca Politia Rutiera verifica utilizatorii daca au permis de conducere corespunzator.
Raspunde

Comentariu ascuns din cauza ratingului negativ. Dacă totuși doriți să citiți comentariul, click aici.

Putler

Acum 1 an

Bonjour! Vrei și Turnul Eiffel in centru?
Raspunde

Comentariu ascuns din cauza ratingului negativ. Dacă totuși doriți să citiți comentariul, click aici.

Locuitorul

Acum 1 an

Aceste discuții sunt inutile pt ca după estimările oamenilor de știință în 2030 nu va mai fi mililitru de petrol pe Terra .În turnisor sau la remat vor ajunge limuzinele cu ddpf -ul șuntat. Oricine își da seama când au ajuns sa aibă 3 rable de 1000 de euro per familie ,ca se apropie finalul .
Raspunde

Kukuruku

Acum 1 an

Estimarile oamenilor de stiinta din 1960
Raspunde

Jan Sibian

Acum 1 an

Ce tot bateti campii cu reducerea numarului de masini ?!? Voi chiar credeti ca gigantii GM, VW, Renault si altii ca ei o sa stea cu mainile in san si o sa se uite zambind cum le scad profiturile in urma reducerii vanzarilor auto ? Sau ca marii producatori de petrol o sa se ia de mana cu ei ? Povesti ! Asta se poate intampla numai daca marii producatori de autoturisme si xe petrol gasesc vreo metoda sa scoata profit, altfel sunt doar vorbe frumoase!
Raspunde

Stanciu

Acum 1 an

Asta e problema, nu o sa le scada profiturile. Nu o sa mai fie masini cu 15-20 mii noi accesibile pentru omul de rand ci o sa produca doar electrice, care sunt scumpe. Profitul lor o sa fie acelasi si numarul celor care isi permit masina o sa se injumatateasca. Asta e ceva deja dorit de producatori, producem mai putin si mai scump (deci avem si angajati mai putini).
Raspunde

Rammstein

Acum 1 an

Dar câinii?...ei să nu poată avea mașini?...asociația, pardon ong-ul lor a decis că sunt discriminati, de ce nu pot avea și câinii mercedesuri ?...s-au săturat de plimbat în lesă stăpânii prin târg...
Raspunde

Jan Valjan

Acum 1 an

Propaganda globalista promovata de usr. Sa va vedem după război dacă mai stați în picioare .
Raspunde

Dzfgdgf

Acum 1 an

sa speram ca tu nu vei mai apuca sa vezi dupa razboiul de care vorbesti... :)
Raspunde

Kukuruku

Acum 1 an

Nu are nici o legatura cu globalismul Iar Rusia e un pitic pe langa Vest.
Raspunde

No Name

Acum 1 an

Buna ziua domnule autor al acestui articol! Va rog sa-mi raspundeti la o intrebare in perspectiva: locuitor al viitoarei zone ZTSE se duce la o reprezentanta sa-si cumpere masina noua pentru a se folosi de ea la treburile mai grele sau pentru a pleca in concediu cand ii este permis! Ia masina din reprezentanta si cand ajunge la granita zonei ZTSE nu poate sa-si continue drumul pentru ca ii este interzis. Ce sa faca cu ea? As mai vrea sa-mi raspundeti cand va duceti la un supermarket si va spune sotia sa cumparati 10 baxuri cu apa, 10 baxuri cu hartie de sters, lapte, oua si altele ce trebuie prin casa pe timp de o saptamana (ca su nu facem drumuri inutile), va duceti tot cu bicileta sau cu autobuzul, daca mai si locuiti in vre-o zona ZTSE cum procedati? Observ aceeasi retorica ca la inceputul pandemiei, cine are idee diferita fata de ce spune conducerea, in cazul de fata e facut "conspirationist"! A mai fost in noiembrie un titlu pe Digi 24 cand au castigat republicanii alegerile in SUA ca "au castigat conspirationistii", insultand automat jumate din populatia unei tari! Mi-e scarba de aceasta retorica! Apropo, va transmit si o provocare: incercati sa faceti traseul Varful Cindrel si pe jos, fara a mai folosi bicleta, e foarte frumos sentimentul cand stii ca intr-o luna de iunie poti face 27 km pe jos cu plecare de la cabana Muncel dus pe varful Cindrel cu trecere pe la lacul Iezer si apoi intors! Sunt sigur ca acolo m-ati considera conspirationist numai cand va spun ca a trebuit sa folosesc masina personala pentru a ajunge la Paltinis din centrul Sibiului! De ce nu pot folosi autobuzul spre Paltinis? Pentru a face 27 km pe jos trebuie sa ajung in statia de autobuz pana la ora 17, e aproape imposibil!
Raspunde
Anuleaza raspuns

Lasa un comentariu

Toate comentariile sunt moderate înainte de postarea pe site, pentru a elimina limbajul agresiv de pe această platformă. Mulțumim. Adresa ta de email nu va fi publicată.

Sus