Luni,
15.04.2024
Cer Senin
Acum
24°C

Șeful IȘJ Sibiu: Toate școlile din municipiu vor avea ore după amiază dacă continuă aglomerarea. Soluția ar fi construcția de unități școlare în cartierele noi

Șeful IȘJ Sibiu: Toate școlile din municipiu vor avea ore după amiază dacă continuă aglomerarea. Soluția ar fi construcția de unități școlare în cartierele noi

Inspectoratul Școlar Județean Sibiu are un cuvânt important de spus în ceea ce privește fenomenul de aglomerare a școlilor din Sibiu. Într-un interviu acordat Turnul Sfatului, profesorul Marius Emilian Novac, inspector școlar general explică cât de important este ca părinții să aleagă școala din cartierul în care au domiciliul, arată că municipiul are nevoie de școli noi și atrage atenția asupra faptului că dacă lucrurile nu se vor schimba, în viitorul apropiat toate școlile din Sibiu vor avea două schimburi. Asta în condițiile în care mai sunt doar nouă școli care au elevii într-un singur schimb, dimineața. 

Citește și: Șefa Serviciului de Evidență a Persoanelor despre vizele de flotant pentru înscrierea în școli: „O singură școală ne-a cerut să facem verificări”

Citește și: Simona Pop, despre aglomerarea școlilor din Sibiu: „Nu s-a solicitat într-un cartier nou să construim noi, municipiul Sibiu, o școală nouă”

Reporter: D-le inspector, nu mai este o noutate faptul că avem școli din ce mai aglomerate, de la an la an. Este o situație expusă în ultimii ani de mass media, de părinți, de unele cadre didactice, inclusiv de instituția pe care o conduceți. Cu toate acestea lucrurile par să meargă în mai rău. De ce?

Prof. Marius Emilian Novac: În primul rând pentru că doar numărul de elevi crește, din păcate, nu și numărul de noi școli. Mai mult, nu doar numărul de elevi din municipiul Sibiu crește, ci și al celor care locuiesc în localitățile din jurul Sibiului: Cisnădie, Șelimbăr, Sura Mare. O mare parte dintre părinții acestor copii preferă să-i școlarizeze la Sibiu și atunci orașul se vede nevoit să primească în școlile sale un număr de elevi tot mai mare de an la an. Vă dau și o informație concretă. Anul viitor școlar vom crește la 5.000 numărul de copii per județ și cu 350 numărul de copii pentru clasa pregătitoare. Vedeți cum, de la an la an, crește numărul de copii pentru care se cere școlarizarea în Sibiu. Este un oraș atrăgător, primitor și de aceea mă gândesc că părinții vor să-și dea copiii la școlile de aici.

Sincer, domnule inspector. Chiar credeți că acesta este motivul și nu faptul că pe Calea Cisnădiei a fost construit un cartier întreg, cu mii de familii tinere, care au copii de grădiniță și clasă pregătitoare fără a avea unitățile de învățământ necesare? Și nu este doar exemplul acestui cartier ci și al altor cartiere ridicate în ultimii ani, chiar și în Sibiu, fără a avea școli și grădinițe în proximitate.

Eu pot completa ceea ce tocmai ați spus cu cifre, mai ales că avem un recensământ recent. Șelimbărul a crescut de la 7.000 de locuitori în 2011 la 17.400 acum. Vedeți cât a crescut populația în numai 10 ani. Eu apreciez foarte mult eforturile domnului primar de acolo. O mare parte din Primăria Șelimbăr a fost pusă la dispoziția elevilor. Au transformat birourile în săli de la clasă. Știu, de asemenea, că au în plan construirea unei noi școli. Au terminat o nouă grădiniță, am discutat problema. Apoi am citit în presă că primarul din Cisnădie are în proiect construirea unei noi școli și a unei noi grădinițe în zona Cartierului Arhitecților. Foarte bine! Îl încurajez să facă asta și sper să reușească cât mai repede pentru că în Cartierul Arhitecților locuiesc 2.000 de familii. Mă gândesc că de acolo cel puțin 1.000 de copii vin spre municipiul Sibiu. Și atunci, iată, că presiunea este una mare nu doar din interiorul orașului, ci și din localitățile din jur.

De când sunteți dumneavoastră în poziția de inspector școlar general ați avut o discuție cu primarul din Cisnădie pe tema construirii acestei școli?

Deocamdată am sursele din mass media, dar bineînțeles că o să mă întâlnesc cu domnul primar atunci când am să văd că lucrurile se mișcă și o să discutăm la fața locului despre această viitoare școală, atât de necesară pentru locuitorii din Cartierul Arhitecților.

Pentru că dumneavoastră aveți toate datele, unde în Sibiu considerați că sunt cele mai grave probleme din punct de vedere al aglomerărilor școlilor?

Vreau să vă spun că din partea Primăriei Sibiu avem tot concursul și apreciez și faptul că s-au făcut lucrări. Și vă dau și exemple: în ultimii ani Școala Nr. 18 a fost mansardată, Școala 13 are un corp nou, la fel Școala I.L. Caragiale, Școala Regina Maria a fost extinsă, Școala Iorga este în curs de extindere prin construirea unui corp nou, Liceul Pedagogic are un corp nou construit, la Școala Ferdinand, de asemenea, deci sunt inițiative. Sunt trei creșe noi construite care se află pe circuitul de avizare al Ministerului Educației pentru ca din toamnă să fie funcționale. Sunt, dar mai trebuie. Ne obligă numărul mare de copii care vin spre Sibiu. Sunt multe cauze.

Cum ar fi? Și dacă ați adus vorba de ce credeți că părinții preferă unele școli în detrimentul altora?

Să știți că m-am gândit mult la asta. Care ar fi cauzele pentru care părinții ar alege o școală în detrimentul alteia. Nu spun că dețin adevărul absolut, dar cred că am găsit câteva cauze. În primul rând, neinformarea părinților cu privire la școala din cartier, de circumscripție. Nu se informează. Nu se duc concret la școală să vadă ce bază materială au, ce calitate au cadrele didactice, ce proiecte, ce program, ce ofertă educațională. Nu! Mulți dintre părinți se sfătuiesc între ei și pe baza unei impresii iau o decizie. Asta ar fi una. A doua este opțiunea părinților pentru studiul unei limbi străine. Nu toate școlile din Sibiu au clase în limba germană sau intensiv engleză. A treia este apropierea școlii de locul de muncă al părintelui, chiar dacă este în capătul opus al orașului față de domiciliu. A patra cauză este prestigiul unei doamne învățătoare. Sunt, și trebuie să recunoaștem, cadre didactice care au un anumit prestigiu. De obicei cu multă vechime, sunt foarte cunoscute și au un anumit prestigiu, iar asta atrage, dar nu garantează nimeni că o dată înscris copilul ajunge la doamna învățătoare respectivă, pentru că repartizarea sau formațiunile de studiu se alcătuiesc după o procedură standard: în ordine alfabetică, procedură pe care noi o vom verifica dacă va fi respectată sau nu după ce încheiem înscrierea. În cele din urmă, am descoperit și o a cincea cauză: posibilitatea oferită de lege de a opta prin reședință pentru o anumită școală sau alta.

Și v-ați gândit vreodată să găsiți soluții de promovare a școlilor din cartier? Să-i faceți pe părinți să înțeleagă și să creadă că și aceste școli au cadre didactice bune?

Sigur că da. Noi avem un calendar pe care îl derulăm. De curând am publicat circumscripțiile școlare. Am avut o ședință cu doamnele și domnii directori în care le-am cerut și le-am propus să facă o informare corectă și reală a ofertei educaționale. Le-am cerut să organizeze Ziua Porților Deschise. Le-am cerut să comunice cu părinții din cartier. Le-am cerut să ia legătura cu doamnele educatoare din grădinițele care sunt arondate școlii respective și să găsească activități comune: copiii din grupa mare cu doamnele învățătoare și cu copiii din învățământul primar, ca așa să se creeze o conexiune și părinții să fie informați despre școala din cartier. Le-am cerut să facă vizite. Elevii de grădinițe, însoțiți de părinți să facă vizite în școala de cartier. Să se cunoască, să-și cunoască școala, pentru că foarte mulți dintre părinții care iau decizia să nu-și dea copilul la școala din cartierul lor nici nu au trecut pragul acelei școli. Noi ne-am propus să verificăm foarte atent toată procedura de înscriere. Să fie respectată întocmai până la repartizarea copiilor la final, pe formațiuni de studiu. Pentru că atunci când procedura este respectată un părinte se gândește de două ori și vede că este un efort suplimentar de navetă, este un efort suplimentar de program după amiaza sau că al său copil ajunge la un învățător pe care nu-l cunoaște, pentru că nu va ști decât în momentul în care s-a îndeplinit procedura de repartizare a elevilor cadrul didactic la care se află copilul. Sper ca părinții să se gândească foarte atent la acest aspect, pentru că noi nu încurajăm opțiunea pentru o școală din altă parte decât cea din zona de domiciliu. Inspectoratul nu încurajează varianta vizelor de flotant. Ne-am dori ca toți părinții și toți copiii să facă școală lângă domiciliul stabil. Ar fi o soluție. Nu definitivă și nu pe termen mediu sau lung, pentru că așa cum v-am spus, numărul de copii crește de la an la an.

Se ajunge la aceste vize de flotant pentru că legea permite. Este un Ordin al Ministrului Educației care pune pe același calapod domiciliul cu reședința.

Exact. Este Ordinul 3445.

Ați făcut demersuri către Ministerul Educației prin care să le arătați cât de mult aglomerează școlile acest ordin?

S-a discutat, și nu o dată, pentru că problema nu este de anul acesta și nu este doar în municipiul Sibiu, s-a discutat, dar aici ne lovim de prevederile legislației, de prevederile Constituției care asigură dreptul la educație pentru fiecare copil din această țară și nu-l îngrădește pentru un anumit loc sau o anumită școală sau un anumit oraș. Are dreptul de mișcare, de călătorie, de mutare a domiciliului, de rezidență, oriunde în România. Și atunci nu poți îngrădi acest drept constituțional niciunui copil, iar metodologia trebuie să respecte legea fundamentală care este Constituția. De aceea, în articolul 2 prin domiciliu se înțelege inclusiv reședința. Există această prevedere.

Dumneavoastră ați primit draftul noii Legi a Educației?

Da, l-am primit.

Există în această nouă Lege a Educației reglementarea ca înscrierile în clasa pregătitoare să se facă doar pe domiciliu?

Nu, pentru că, deocamdată ceea ce reglementează înscrierea în învățământul primar este metodologia de înscriere, care, normal, respectă legislația actuală. Deci, atunci când legea va fi finalizată și publicată în Monitorul Oficial, vor apărea și metodologiile care vor însoți această lege și acolo va fi găsit acest detaliu. Dacă va fi doar domiciliul stabil sau și reședința. Dar să știți și dacă se va lua în calcul doar domiciliul s-ar rezolva doar în parte problemele. Noi am făcut o analiză. Ne-am interesat câte școli din Sibiu ar putea să primească în schimbul unu alte clase, din alte școli. Vă spun sincer, niciuna. Nicio școală și astăzi funcționează doar nouă școli într-un singur schimb. Niciuna nu mai dispune de spațiu, măcar o sală de clasă prin care noi, inspectoratul să putem reloca, așa cum spune metodologia, anumite clase dintr-o școală în altă școală. Nu mai există spațiu.

Nouă din câte?

Din 25. Restul fac în două schimburi. Dar în aceste școli, care au cursurile într-un singur schimb, nu mai au nicio sală de clasă disponibilă pentru program de dimineață. După amiază da, dar de dimineață nu. Și cu toții știm că acest schimb de după amiază nu este ideal pentru copiii de clasa a V-a, a VI-a, a VII-a sau a VIII-a pentru că ei sunt cei care învață așa.  

Ce ne puteți spune despre împărțirea străzilor în circumscripții? Redistribuirea unor străzi ar putea fi una dintre soluții la supraaglomerare?

Noi facem asta. Prin consiliul de administrație am mai relocat străzi. Dar știți care este paradoxul? Școlile cu numărul cel mai mare de copii au numărul cel mai mic de străzi. Asta ne arată că circumscripția școlară devine irelevantă atunci când părintele merge pe varianta viză de flotant. Poate să fie o singură stradă alocată că numărul de copii tot mare va fi. De exemplu, Colegiul Pedagogic are nouă străzi arondate și este supradimensionată.

Cum apreciați? Cam de câte școli noi ar mai fi nevoie în Sibiu ca să nu mai existe supraaglomerări?

Părerea mea este că dacă s-ar construi în fiecare cartier nou câte o unitate de învățământ care să aibă grădiniță, ciclul primar, ciclu gimnazial și o sală de sport, problema ar fi rezolvată. În fiecare cartier nou din Sibiu și în fiecare cartier nou din localitățile învecinate cum este Șelimbărul, Cisnădia, Șura Mare. Atunci locatarii vor prefera o școală nouă, modernă, care este în cartierul lor. Partea inspectoratului este de a angaja, de a avea acolo cadre calificate care să obțină calitate și performanță. Am mai spus. Eforturi s-au făcut, eu nu pot să neg asta, dar trebuie cât mai repede finalizate aceste eforturi prin construcții de școli noi. Familiile tinere ar prefera o școală nouă din propriul cartier decât să aglomereze celelalte școli.

Înainte de stabilirea circumscripțiilor Inspectoratul Școlar cere către Evidența Populației numărul de copii de pe străzile respective?

Noi avem un recensământ și pe baza acestuia facem planul de școlarizare. Este un recensământ al nostru, în realizarea căruia comunicăm cu evidența populației, comunicăm cu grădinițele care au grupele de preșcolari și știm exact câți copii avem în grupa mare care urmează să vină în clasa pregătitoare. Noi avem aceste informații și alocăm tuturor școlilor un număr suficient de elevi care sunt, teoretic, în circumscripția școlară. Știm că școala X trebuie să școlarizeze două clase (44 de elevi). Alocăm două clase. Nu mai puțin, nu mai mult. Prima dată, directorii ne transmit nouă propunerea planului de școlarizare. Noi niciodată să știți că nu am schimbat aceste propuneri ale directorilor. Au cerut două clase, au primit două, au cerut patru, au primit patru. Că după procedura de înscriere acele două clase devin cinci, pentru că sunt obligați să-i primească pe toți copiii care au domiciliul sau reședința în circumscripția școlară, asta este altă poveste. Atunci, directorii sunt obligați să găsească soluții. Nu întotdeauna cele mai fericite. Se renunță la spații importante din școli cum sunt bibliotecile, laboratoarele, CDI-urile, dar toate acestea sunt necesare. Calitatea procesului educațional implică și existența unui laborator și a unei biblioteci și așa mai departe. Pentru confortul cadrelor didactice este nevoie și de o cancelarie, pentru că după 50 de minute de efort intelectual ai nevoie de 10 minute de pauză. Ar trebui să mergeți în unele școli să vedeți unde sunt cancelariile. În subsol.

Și atunci, domnul inspector, dacă în continuare nu se vor mișca lucrurile, ce ne așteaptă?

Ne așteaptă ca aceste nouă școli care mai funcționează în schimbul 1 și să ajungă și ele să funcționeze în două schimburi și atunci, toate unitățile școlare din municipiul Sibiu vor funcționa în două schimburi.

Și cu școlile deja aglomerate, ajunse pline până la refuz ce se va întâmpla? Cât o să mai poată?

Dacă unitatea școlară nu mai poate școlariza nici în schimbul doi, vom căuta soluții de relocare a acelor clase în unități școlare din municipiul Sibiu aflate în schimbul doi. Vom reloca dintr-o școală clasele a șaptea și a opta și le vom duce într-o școală care are spațiu liber. De aceea este foarte, foarte important ca părinții să-și înscrie copiii la școlile de lângă domiciliu pentru a putea restabili un echilibru. Știți povestea, da? Pentru Liceul Tehnologic Cisnădie, potrivit arondării, s-au aprobat zece clase pregătitoare pentru anul școlar 2023 – 2024. Cu greu vor face o clasă și restul de nouă se vor vărsa în Sibiu. Sunt 200 de copii în zonă și noi știm asta. Dacă faci o socoteală, sunt 22 de copii per clasă, aloci zece clase, dar nu ești sigur că acei copii se vor duce la școala de circumscripție, care are posibilitatea să-i școlarizeze. Ce spuneți de Școala Nr. 25 care are opt clase și, de obicei, realizează doar două clase.

Inspectoratul Școlar a cerut, negru pe alb, Serviciului Școli construirea de noi unități școlare?

Da, și nu o dată. Dar ei merg foarte mult pe extindere.

Ce ar trebui să facă instituțiile din Sibiu responsabile de actul educațional și de calitatea lui pentru a colabora împreună constructiv și pentru a găsi soluții în loc să arunce vina de la unii la alții?

Un prim pas s-a făcut. Este vorba despre PNRR, acel program care duce la dotarea unităților școlare din Sibiu. Va fi o modernizare a școlilor prin dotarea cu aparatură didactică de ultimă generație și mobilier nou.

Sunt de acord, domnul inspector, dar dacă nu sunt spații suficiente, ce dotăm? Sunt școli în Sibiu fără laboratoare de fizică, de chimie, chiar fără sală de sport. Ce dotăm?

Aveți dreptate. Asta este o altă problemă și eforturile primăriilor trebuie continuate.

Și cum putem face ca primăriile și inspectoratul să comunice constructiv și lucrurile să se întâmple?

Eu vă spun sincer, inspectoratul colaborează foarte bine cu toate primăriile din județul Sibiu. Nu suntem în conflict cu nimeni, dar primăriile sunt conduse de consiliile locale, nu de Inspectoratul Școlar. Investițiile pe care le face o primărie sunt aprobate de consiliul local al acelei primării. Prioritățile unui UAT, ale unei primării, nu sunt stabilite de inspectorat, ci de consiliul local și de conducerea primăriei respective. Noi le cerem, insistăm, le prezentăm situația, dumneavoastră ca presă, la fel, prezentați situația. Lucrurile sunt cunoscute, dar trebuie să fie și o decizie comună a primăriei, a consiliului local ca aceste investiții în noi unități școlare să devină prioritatea zero pentru acea primărie. În clipa în care toată lumea conștientizează că cel mai important lucru dintr-o comunitate este școala și educația atunci lucrurile se pun în mișcare.

Aveți un mesaj?

Da. O concluzie. Credem că opțiunea pentru altă școală decât cea din apropierea domiciliului este una greșită care pe termen mediu și lung aduce mai multe dezavantaje decât avantaje elevilor noștri. De asemenea, nu sunt suficiente eforturile inspectoratului dacă nu sunt conjugate cu eforturile primăriilor, autorităților locale, poliției și în special ale părinților, că până la urma urmei, decizia aparține părinților. De aceea încercăm să le explicăm, să le arătăm părțile bune, să le arătăm părțile rele și să-i rugăm să ia o decizie în cunoștință de cauză pentru binele propriului lor copil. Poate unii dintre părinți nu o să fie de acord cu mine și o să spună că ei sunt cei care știu cel mai bine care este binele copilului, dar realitatea ne contrazice. Ajungi în schimbul doi pentru că ai avut o opțiune, zic eu, subiectivă și nepotrivită, la un moment dat și te confrunți după aceea, ani de zile, cu învățământ în schimbul doi. Sper din tot sufletul ca părinții să înțeleagă și să se gândească de două ori atunci când apelează la varianta reședinței decât cea a școlii din cartierul în care au domiciliul stabil.

Abonează-te la canalul de WhatsApp al Turnul Sfatului pentru a afla în timp real știrile relevante de la Sibiu: accesează linkul de aici și apasă opțiunea Follow (Urmăriți).

Raluca Budușan

de Raluca Budușan

Sănătate, Educație
Telefon:
0766 905 671

Comentarii

19 comentarii

Vasilikis

Acum 1 an

Ptr administrația orașului Sibiu educația și implicit numărul de clase nu reprezinta o prioritate. După cum nici piață Cibin și alte investiții urgente și importante nu reprezinta o prioritate. Este bine ca avem stadion, piste de biciclete, amenajarea hidoasa a Cibinuluo și alte fantezii monstruoase!!! La primărie exista un personaj decorativ denumit viceprimar care este profesor!!! Unde este implicarea individului??? Este încă o mostra de incompetenta și impostura din primăria Sibiu
Raspunde

Uiliam Șeicspir von Hermanndorf

Acum 1 an

Solutia este ca **** de Arhitecti si Selimbar sa faca parte din UAT Sibiu si sa fie facuta randuiala, in sfarsit!

Raspunde

#Vă vedem

Acum 1 an

Așadar, analizând materialele publicate de Turnul Sfatului , problema aglomerării școlilor nu este nici la inspectorat, nici la primăria Sibiu, nici la Evidența Populației, ci în mare parte la părinți, spun instituțiile noastre locale. Păi ce să mai zicem, mulțumim pentru soluții, dacă atât se poate, și doar pentru atât există competență, poate ar trebui să cerem niște demisii, să mai și protestăm, să ne facem auziți! Primăria Sibiu a susținut că nu li s-a cerut construirea de școli noi în Sibiu, și că soluția identificată de ei este extinderea, azi dn inspector ne spune că au cerut, și nu doar odată, deci cineva ne minte pe față!!! Dn inspector Novac ne spune că a auzit DIN PRESĂ despre construcția unei școli noi în UAT Cisnădie, cartierul Arhitecților, deci când a constatat că vin niște sute de copii către școlile din Sibiu nu s-a dus la primarul din Cisnădie să-i spună că e musai să facă o școală nouă în Arhitecților cât mai repede, dar SE VA DUCE CÂND SE MIȘCĂ LUCRURILE. Între timp, până să ajungă toate școlile în două schimburi, fără laboratoare și săli de sport, așteptăm să fie părinții mai responsabili și să-și ducă copiii la școala din circumscripție. Oricum au stat școlile de peste 20 de ani fără laboratoare, n-a murit nimeni, ce-are dacă continuă tot așa...

Raspunde

Till Eulenspiegel

Acum 1 an

Pina la marea agitatie din decembrie toate scolile aveau program dupa amiaza pt clasele V-VIII si nimeni n-a murit din asta.
Raspunde

"Las'_ca_merge_si asa"_pt_cei ca_dumneata

Acum 1 an

Dupa dumneata ar trebui sa asteptam sa se intample ceva foarte grav ca sa ne trezim ca asa nu mai merge. Conteaza pt cineva ca nu au copiii laboratoare, sali de sport in scoli, ca daca salile sunt ocupate dupa-amiaza nu se mai poate face nici scoala dupa scoala si scoti multi bani din buzunar pe after schooluri private, ca s-a dus cu activitatile sportive dupa amiaza, ce daca s-au straduit copiii sa faca un sport ani de zile, ca apoi sa nu mai poata merge ca au scoala dupa-amiaza, ce sa mai vorbim de timp cu familia si echilibru mental, doar n-a murit nimeni, nu?
Raspunde

Un parinte

Acum 1 an

Copii care sunt acum in clasa aVI-a fac de dupa-amiaza din clasa a III-a, daca au noroc doar in a VIII-a prind de dimineata! Cum parintii sunt la serviciu de dimineata, lor le-a ramas timp cu parintii doar in weekend, dar daca n-a murit nimeni, ce atata agitatie?!
Raspunde

Till Eulenspiegel

Acum 1 an

Va rog sa mai cititi o data postarea mea.Am facut scoala,ca multi altii,dupa amiaza,de la 4 la 8 ,seara,Laboratoarele si sala de sport erau,evident,libere,deci nu inteleg panica.Parintii lucrau in schimburi si aveam la git sfoara cu cheie nu lanturi maneliste.Va asigur ca n-a murit nimeni facind ciclul II dupa amiaza si poti numara pe degete pe cei care n-au intrat la liceu,pe vremea cind la liceu se intra pe baza de examen nu de dosare cu sina!
Raspunde

Las'_ca_merge_si asa"_pt_cei ca_dumneata

Acum 1 an

Pentru ca au fost nevoite sa infiinteze mai multe clase decat aveau spatiu necesar,multe scoli au fost nevoite sa transforme sala de lectura, sala de sport, laboratoarele, pana si cancelaria in sali de clasa. Mai mult, prin PNRR scolile nu au putut cere dotari pt laboratoare decat daca aveau o sala destinata exclusiv pt laboratorul respectiv, si nu au... Efectele negative sunt mai multe, nu e doar un disconfort al parintilor, un moft, ca vin copiii dupa-amiaza. Ganditi-va, daca nu ar fi ore dupa-amiaza, curtile scolilor ar putea fi lasate libere, copiii s-ar putea intalni sa bata o minge, in loc sa stea pe telefoane, spatiile de pe langa blocuri sunt toate pline cu masini...
Raspunde

Lancea lu horea

Acum 1 an

Corpul 2 al scolii din Piata Cluj mai are putin si se probuseste.........geamuri sparte, scocuri rupte, tigle lipsă.....cam asa se renovează.
Raspunde

Parintr

Acum 1 an

Nu-i retrocedat?
Raspunde

Locuitorul

Acum 1 an

Dar câte scoli s-au construit în orașul Sibiu după 90 , pt ca și Sibiul s-a dezvoltat nu numai Selimbar și Cisnădie. Zero aia s-a construit ,se tot cărpacesc vechile scoli cu bani cu care s-ar construi altele noi .
Raspunde

Yana

Acum 1 an

Dacă s-ar fi construit în fiecare cartier construit scoala ,gradinita+ cresa ,nu s-ar mai fi ajuns aici,la supraaglomerarea școlilor.schumbul doi a fost și în 2000 ,nu doar acum.insa problema este ca ii doare în spitz, de la inspectorat,la autoritățile locale,care spun ca nu s-a cerut construcția de scoli.serios?!? Dar când se vine după autorizații și certificate de urbanism la primărie? Voi ce păziți? De ce nu cereți la un anumit nr de locuitori o școală/gradinita/cresa....
Raspunde

AlisonBurgers

Acum 1 an

Cand iti cumperi cotet in Selimbar sau Arhitectilor, nu ar trebui sa te interesezi inainte si daca ai scoala / gradinita ? Cand iti cumperi masina, nu ar trebui sa vezi daca ai unde sa o parchezi ? (si nu pe trotuar sau blocand poarta altuia). Dar nu si romanul. Romanul e o specie care se "descurca", si asta se vede clar in mizeria si haosul general din aceasta tara.
Raspunde

EU

Acum 1 an

Cu un mic efort,se poate accesa site-ul Primariei Cisnadie- sectiunea urbanism- pentru a se constata ca inca din 2006- prin PUZ-ul care a reglementat cartierul ca zona rezidentiala cu locuinte individuale P+1,P+2,, era prevazuta scoala si gradinita( vezi plansa reglementatoare PUZ aprobat prin HCL 12/2006).Faptul ca acest PUZ, avizat de Consiliul Judetean Sibiu , aprobat de Consiliul Local Cisnadie si cu valabilitate prelungita prin PUG Cisnadie aprobat prin HCL 238/2015, nu a fost respectat, nu este problema locuitorilor.Cartierul este oglinda incompetentei arhitectilor sefi din Primaria Cisnadie care au ignorat HCL 12/2006 de aprobare PUZ, act normativ.Faptul ca la unele certificate de urbanism este anexat extras din PUG/2015- pentru zona L2 ( in care este incadrat cartierul)din care se elimina, intentionat, o prevedere din PUG in care este precizata valabilitatea PUZ/2006,vorbeste de la sine despre interesele care prevaleaza in fata acestora.
Raspunde

Jiji Berbecali

Acum 1 an

Vin alegerile , cineva trebuie sa promita ca se vor construi cite o scoala ,cresa sau gradinita ! Uite asa vom primi doar promisiuni ! Doar suntem obisnuiti ,poate vor incerca sa le faca macar virtiale ca nu sint in stare sa le construiasca nici la nivel de macheta !
Raspunde

Ioan

Acum 1 an

Dacă domnul inspector are timp îl rog să meargă la Colegiul Constantin Noica ,str.Ostirii ora 11,30-12,00-sa vadă cum așteaptă părinții copii.Daca apare un autoturism condus de un șofer băut sau drogat face prăpăd.Isi asumă inspectoratul această problema?
Raspunde

Adi

Acum 1 an

Câte scoli s-au creat în dezvoltările urbane, ce au luat naștere ca urmare a dezvoltării industriale ale orașului, și prin lipsa unităților de învățământ forțează părinții să contribuie la poluarea orașului, mai mult decât o fac fabricile, bătând orașul pentru a duce copii la școală. Aveți un "rencesamnat" al dumneavoastră... Permiteți-mi sa va spun ca este extrem de eronat - datorita slabei acoperiri a infrastructurii grădinițelor de stat. Grădinițele private supraaglomerate primesc copii din toate colturile orașului (părinții știu!). Faceți o verificare din ușa în ușa (seara între 18-20), câți copii sunt în cartierele nou create: Arhitecților, Dna Stanca - Avangarden, Alma Turnisor, Viile Sibiului - Sura Mare, Bavaria și comparari cu câte unități de învățământ au fost nou create în ultimii 10 ani. Grădinițele nou construite/renovate sunt închise din lipsa birocrației.... Creați mediu de învățare și nu vor mai face părinții naveta prin oraș și vor bloca artelere din jurul școlilor!
Raspunde

Flotant

Acum 1 an

Cand am vrut sa duc copilul la scoala 1 la gradinita am avut de-a face cu dl director. O atitudine mai comunista mai invechita mai dezinteresata sa asculte nu puteam gasi. Cum sa fiu atras sa duc copilul acolo la scoala cand eu un adult nu pot discuta cu directorul civilizat? Angajati profesori nu prin detasare sau manevrele pe care le stiti. Cum motivati profesorii sa vina intr-o scoala? Cum ii motivati sa aiba prestigiu? Parintii aleg ce e mai bine ptr copii. Pentru ca este foarte putin bine. Nu pentru ca sunt dezinformati. De ce nu creeati conditii in turnisor? De ce nu ….. pentru ca puteti. Si oganele abilitate nu verifica.
Raspunde

Domiciliu, nu resedinta

Acum 1 an

”Oganele” abilitate pentru crearea conditiilor din unitatile de invatamant sunt la „Serviciul scoli” din Primaria Sibiu. Acel ”domn director comhunist” nu este detatsat, ci a obtinut functia prin concurs. Profesorii nu sunt angajati prin detasare, ci prin concurs. Detasarea o obtine un profesor titular la dorinta unitatii de invatamant sau prin cerere. Vorbiti ca un flotant, si doar flotant o sa ramnaeti.
Raspunde
Anuleaza raspuns

Lasa un comentariu

Toate comentariile sunt moderate înainte de postarea pe site, pentru a elimina limbajul agresiv de pe această platformă. Mulțumim. Adresa ta de email nu va fi publicată.

Sus