Sâmbătă,
23.08.2025
Cer Senin
Acum
18°C

Lotul 4 din autostrada Sibiu – Făgăraș e blocat de Strabag. Compania austriacă a contestat licitația câștigată de turcii de la Makyol

Lotul 4 din autostrada Sibiu – Făgăraș e blocat de Strabag. Compania austriacă a contestat licitația câștigată de turcii de la Makyol

Contractul pentru proiectarea și execuția lotului 4 al Autostrăzii Sibiu-Făgăraș nu poate fi semnat cu Makyol (Turcia) după ce austriecii de la Strabag au depus marți, 16 mai, contestație la Consiliul Național pentru Soluționarea Contestațiilor, anunță Economedia.

Contestația a fost depusă în ultima zi legală, temrenul fiind de 10 zile de la transmiterea rezultatelor evaluării.

Pentru lotul 4, Sâmbăta de Sus- municipiul Făgăraș (16 km. și drum de legătură), Compania de Drumuri a desemnat pe 5 mai, ASOCIEREA MAKYOL INSAAT SANAYI TURIZM VE TICARET A.S. – YAPI MERKEZI INSAAT VE SANAYI A.S câștigătoare a contractului pentru proiectare și execuție a lotului4, valoarea ofertei fiind de 1,1 miliarde lei.

Citește și: 

Despăgubiri de la 80 de bani pe metrul pătrat. Sibienii, nemulțumiți de exproprierile de pe Autostrada Sibiu – Făgăraș. Primarul din Boița: Noi suntem cei mai supărați, pe la noi trec trei loturi

Compania turcească trebuia să finalizeze proiectarea lotului 4 în 12 luni, iar lucrările de construcție în 36 de luni.

Finanțarea contractului în valoare de 1,19 miliarde lei fara TVA va fi asigurată prin Programul Transport 2021-2027

La sfârșitul lunii noiembrie 2022, CNAIR a primit șase oferte pentru lotul 4.

Autostrada Sibiu – Făgăraș, o investiție de aproape 7 miliarde de lei, are o durată de realizare de 4 ani. Este prima secțiune a Autostrăzii dintre municipiile Sibiu și Brașov (A3 Râșnov). Pentru secțiunea II Făgăraș – Brașov (48 km) în august 2021 CNAIR a semnat cu SEARCH contractul pentru revizuirea Studiului de Fezabilitate și Proiect Tehnic (termen doi ani).

Datele autostrăzii Sibiu - Făgăraș

Autostrada Sibiu – Făgăraș are 68 kilometri (cu 5 km drum de legătură Lot 4), cuprinde 4 loturi, iar durata este de 48 de luni din care primele 12 pentru proiectare și 36 de luni pentru șantier.

Tronsonul 1 Sibiu (Boița) – Avrig – Mârșa, lungime 14 kilometri și valoare estimată între 2 și 2,4 miliarde lei.

Tronsonul 2: Avrig – Mârșa (DJ105G) – Arpașu de Jos (DN1), în lungime de 19,92 km și cu o valoare estimată între 1,7 și 2 miliarde lei.

Tronsonul 3: Arpașu de Jos (DN1) – Sâmbăta de Sus (DJ 105B), în lungime de 17,61 km și cu o valoare estimată de 1,836 miliarde lei și 2,1 miliarde lei.

Tronsonul 4: Sâmbăta de Sus (DJ 105B) – Municipiul Făgăraș (cu o lungime de 16,26 km)și Drum de legătură cu DN1 (cu o lungime de 5,65 km), cu o valoare totală estimată 1,1 și 1,37 miliarde lei

Autostrada Sibiu – Făgăraș, o investiție de aproape 7 miliarde de lei, are o durată de realizare de 4 ani. Este prima secțiune a Autostrăzii dintre municipiile Sibiu și Brașov (A3 Râșnov). Pentru secțiunea II Făgăraș – Brașov (48 km) în august 2021 CNAIR a semnat cu SEARCH contractul pentru revizuirea Studiului de Fezabilitate și Proiect Tehnic (termen doi ani), însă pentru A 13 Brașov-Bacău, CNAIR a ratat și a doua licitație pentru finalizarea studiului de fezabilitate.

Abonează-te la canalul de WhatsApp al Turnul Sfatului pentru a afla în timp real știrile relevante de la Sibiu: accesează linkul de aici și apasă opțiunea Follow (Urmăriți).

Dacă ți-a plăcut, distribuie articolul și prietenilor tăi

Alin Bratu

de Alin Bratu

Politic
Telefon:
0745 590 991

alin[at]turnulsfatului.ro

Comentarii

1 comentarii

Pitar

Acum 2 ani

Austriecii de la Strabag nu aveau cumva primit certificat negativ? Ce e drept, alaturi de cei de la Porr sunt niste constructori desavarsiti, constructori ce construiesc doar cu subcontractori romani.
Raspunde
Anuleaza raspuns

Lasa un comentariu

Toate comentariile sunt moderate înainte de postarea pe site, pentru a elimina limbajul agresiv de pe această platformă. Mulțumim. Adresa ta de email nu va fi publicată.

Sus