Conducerea Primăriei Sibiu îndeamnă sibienii să urmărească site-ul Administrației Fondului de Mediu pentru a se înscrie între primele 1.000 de persoane care lua parte la programul Rabla local, prima ediție.
Participarea Sibiului la programul Rabla local – aprobată de consilierii locali în aprilie 2023 – a fost consfințită prin semnarea contractului de finanțare între Primărie și Administrația Fondului de Mediu (AFM), în cursul zilei de miercuri, 21 iunie.
„Municipiului Sibiu i-a fost aprobată finanțarea pentru casarea unui număr de 1.000 de autovehicule uzate, numărul maxim pentru un municipiu de mărimea Sibiului pentru care se putea solicita această finanțare. Din finanțarea AFM se va plăti către sibieni 2400 lei/autovehicul casat, restul de 600 lei/autovehicul casat urmând să fie asigurat de Primăria Sibiu, din bugetul local”, anunță Astrid Fodor, primarul municipiului Sibiu, într-un comunicat remis cititorilor Turnul Sfatului.
Reprezentanții administrației locale arată că următorul pas așteptat este din partea AFM, care trebuie să anunțe perioada în care sibienii care doresc să participe la Rabla local se pot înscrie pe site-ul Administrației Fondului de Mediu (www.afm.ro). „Cetățenii interesați trebuie să urmărească acest site pentru a se înscrie între primele 1000 de persoane care vor beneficia de stimulent”, atrag atenția reprezentanții Primăriei Sibiu.
Înscrierea pe acest site va funcționa după principiul „primul venit, primul servit”. Lista cu primii 1.000 de sibieni înscriși va fi transmisă apoi de către AFM Primăriei Sibiu. ”Cetățenii care vor figura pe listele transmise vor putea depune la Primăria Sibiu documentele necesare pentru a primi stimulentul de casare, în cadrul unei perioade care va fi anunțată public”, mai anunță administrația Sibiului.
Care sibieni vor putea depune actele de înscriere în programul Rabla local
Beneficiar al programului poate fi doar persoana fizică care, la data solicitării stimulentului pentru casare, îndeplinește cumulativ următoarele condiţii:
a) este persoană fizică cu domiciliul pe raza teritorială a Municipiului Sibiu;
b) deține în proprietate un autovehicul uzat înmatriculat pe numele său de cel puțin 5 ani și se află în evidențele fiscale ale Municipiului Sibiu, cu excepția persoanei fizice care a devenit proprietar ca urmare a partajului judiciar sau a dezbaterii procedurii succesorale, sens în care se aplică prevederile art.8 din prezentul regulament;
c) nu este înregistrat cu obligații restante de plată a taxelor, impozitelor, amenzilor și contribuțiilor către bugetul de stat și bugetul local, conform prevederilor legale în vigoare;
d) nu a obținut și nu este pe cale să obțină finanțare prin proiecte ori programe finanțate din alte fonduri publice, fonduri comunitare, inclusiv prin Programul de stimulare a înnoirii Parcului auto național 2020 - 2024 sau prin Programul privind reducerea emisiilor de gaze cu efect de seră în transporturi, prin promovarea vehiculelor de transport rutier nepoluante și eficiente din punct de vedere energetic, 2020 - 2024, pentru același autovehicul uzat cu care participă în Program;
e) nu este condamnat pentru infracțiuni împotriva mediului, prin hotărâre judecătorească definitivă;
f) se angajează să predea spre casare și să radieze din circulație și din evidențele fiscale
autovehiculul uzat pentru care solicită stimulentul pentru casare;
g) se angajează că nu va achiziționa un autoturism cu norma de poluare Euro 5 și/sau inferioară în termen de 3 ani de la primirea stimulentului pentru casare.
h) este înscris pe lista solicitanților de finanțare care solicită stimulentul pentru casare, transmisă de Administrația Fondului pentru Mediu prin poșta electronică.
Ce autovehicule pot fi casate
Este considerat eligibil autovehiculul care îndeplinește cumulativ următoarele condiții:
a) este înregistrat în evidențele fiscale ale Municipiului Sibiu;
b) la data solicitării acordării stimulentului pentru casare, are o vechime mai mare sau egală cu 15 ani, calculată de la anul fabricației; dacă anul înmatriculării înscris în cartea de identitate este anterior anului fabricației, se consideră an de fabricație anul înmatriculării;
c) are norma de poluare Euro 3 și/sau inferioară;
d) conține componentele esențiale: motor, transmisie, tren de rulare, caroserie, șasiu, precum și echipamente electronice de gestionare a funcțiilor autovehiculului și dispozitive catalizator, dacă acestea au fost prevăzute din fabricație.
Sursa informațiilor: Regulamentul adoptat de Consiliul local Sibiu
Regulamentul și procedura pentru programul Rabla local la Sibiu pot fi consultate aici
Abonează-te la canalul de WhatsApp al Turnul Sfatului pentru a afla în timp real știrile relevante de la Sibiu: accesează linkul de aici și apasă opțiunea Follow (Urmăriți).
Tag-uri: acte rabla local 2023 , regulament rabla local , primul venit primul servit pri , rabla local sibiu
Vizualizari: 2998
Ultimele comentarii
Acum 1 oră
ID
Acum 4 ore
Joe Doe
Acum 4 ore
MergeTreaba
Acum 4 ore
Asdfasdf
Acum 4 ore
Georje