Strabag a atacat la Curtea de Apel București (CAB) decizia prin care Consiliul Național de Soluționare a Contestațiilor (CNSC) i-a respins contestația depusă în cazul licitației pentru tronsonul 4 al Autostrăzii Sibiu – Făgăraș, anunță Economica.
Compania de Drumuri a desemnat câștigătoare oferta asocierii de constructori turci Makyol - Yapi.
„Respinge pe fond”, se arată în soluția pe scurt pronunțată pe 10 iulie de CNSC în cazul contestației Strabag.
Deși în urma deciziei CNSC, contractul pentru tronsonul 4 putea fi semnat cu asocierea declarată câștigătoare Makyol – Yapi, conducerea CNAIR a decis să aștepte după o eventuală decizie a Curții de Apel București (CAB), au spus la acel moment surse oficiale pentru Economica.net.
Citește și:
Pe 25 iulie 2023, la CAB a fost înregistrat un dosar prin care STRABAG atacă decizia CNSC din 10 iulie. Primul termen stabilit în acest dosar este 23 august.
Ministrul Transporturilor Sorin Grindeanu a anunțat pe 5 mai că o asociere de constructori turci a fost desemnată câștigătoarea contractului pentru proiectarea și execuția tronsonului 4 (Sâmbăta de Sus – Municipiul Făgăraș și Drum de legătură cu DN1) din Autostrada Sibiu – Făgăraș (A13). Mai exact, este vorba despre asocierea Makyol – Yapi.
Oferta financiară desemnată câștigătoare are o valoare de 1,19 miliarde de lei (fără TVA).
Contractul prevede proiectarea și execuția celor 16,26 km ai acestui tronson în termen de 48 de luni (12 luni perioada de proiectare si 36 de luni perioada de execuție a lucrărilor).
Sectorul de autostradă Sibiu – Făgăraș va asigura legătura pe un drum de mare viteză pe intercoridorul Moldova – Transilvania.
Autostrada Sibiu – Făgăraș (68 km), finanțată prin fonduri europene, are o importanţă majoră în desfăşurarea traficului deoarece face parte dintr-un proiect mai amplu de conectivitate a infrastructurii rutiere la rețeaua de transport europeană TENT – Comprehensive.
Datele autostrăzii Sibiu - Făgăraș
Autostrada Sibiu – Făgăraș are 68 kilometri (cu 5 km drum de legătură Lot 4), cuprinde 4 loturi, iar durata este de 48 de luni din care primele 12 pentru proiectare și 36 de luni pentru șantier.
Tronsonul 1 Sibiu (Boița) – Avrig – Mârșa, lungime 14 kilometri și valoare estimată între 2 și 2,4 miliarde lei.
Tronsonul 2: Avrig – Mârșa (DJ105G) – Arpașu de Jos (DN1), în lungime de 19,92 km și cu o valoare estimată între 1,7 și 2 miliarde lei.
Tronsonul 3: Arpașu de Jos (DN1) – Sâmbăta de Sus (DJ 105B), în lungime de 17,61 km și cu o valoare estimată de 1,836 miliarde lei și 2,1 miliarde lei.
Tronsonul 4: Sâmbăta de Sus (DJ 105B) – Municipiul Făgăraș (cu o lungime de 16,26 km)și Drum de legătură cu DN1 (cu o lungime de 5,65 km), cu o valoare totală estimată 1,1 și 1,37 miliarde lei
Autostrada Sibiu – Făgăraș, o investiție de aproape 7 miliarde de lei, are o durată de realizare de 4 ani. Este prima secțiune a Autostrăzii dintre municipiile Sibiu și Brașov (A3 Râșnov). Pentru secțiunea II Făgăraș – Brașov (48 km) în august 2021 CNAIR a semnat cu SEARCH contractul pentru revizuirea Studiului de Fezabilitate și Proiect Tehnic (termen doi ani), însă pentru A 13 Brașov-Bacău, CNAIR a ratat și a doua licitație pentru finalizarea studiului de fezabilitate.
Abonează-te la canalul de WhatsApp al Turnul Sfatului pentru a afla în timp real știrile relevante de la Sibiu: accesează linkul de aici și apasă opțiunea Follow (Urmăriți).
Dacă ți-a plăcut, distribuie articolul și prietenilor tăi
Tag-uri: supravegherea lucrarilor pe au , costuri autostrada sibiu fagar , pret autostrada sibiu fagaras , autostrada Sibiu Făgăraș
Vizualizari: 2623
Ultimele comentarii
Acum 2 ore
Sebastian Petrumihai Dendrologea ( pensionar, 50 de ani, senator )
Acum 2 ore
Mangalitza Intotero_Trifoi
Acum 2 ore
Asdfasdf
Acum 2 ore
Asdfasdf
Acum 3 ore
Un român