Sâmbătă,
18.05.2024
Partial Noros
Acum
10°C

Contestație pe autostrada Sibiu – Făgăraș. Strabag duce în instanță licitația tronsonului 4

Contestație pe autostrada Sibiu – Făgăraș. Strabag duce în instanță licitația tronsonului 4

Strabag a atacat la Curtea de Apel București (CAB) decizia prin care Consiliul Național de Soluționare a Contestațiilor (CNSC) i-a respins contestația depusă în cazul licitației pentru tronsonul 4 al Autostrăzii Sibiu – Făgăraș, anunță Economica.

Compania de Drumuri a desemnat câștigătoare oferta asocierii de constructori turci Makyol - Yapi.

„Respinge pe fond”, se arată în soluția pe scurt pronunțată pe 10 iulie de CNSC în cazul contestației Strabag.

Deși în urma deciziei CNSC, contractul pentru tronsonul 4 putea fi semnat cu asocierea declarată câștigătoare Makyol – Yapi, conducerea CNAIR a decis să aștepte după o eventuală decizie a Curții de Apel București (CAB), au spus la acel moment surse oficiale pentru Economica.net.

Citește și:

Grindeanu despre autostrada Sibiu-Făgăraș: se vor semna contractele în perioada următoare. Este un lucru bun pentru infrastructura din zonă

Pe 25 iulie 2023, la CAB a fost înregistrat un dosar prin care STRABAG atacă decizia CNSC din 10 iulie. Primul termen stabilit în acest dosar este 23 august.

Ministrul Transporturilor Sorin Grindeanu a anunțat pe 5 mai că o asociere de constructori turci a fost desemnată câștigătoarea contractului pentru proiectarea și execuția tronsonului 4 (Sâmbăta de Sus – Municipiul Făgăraș și Drum de legătură cu DN1) din Autostrada Sibiu – Făgăraș (A13). Mai exact, este vorba despre asocierea Makyol – Yapi.

Oferta financiară desemnată câștigătoare are o valoare de 1,19 miliarde de lei (fără TVA).

Contractul prevede proiectarea și execuția celor 16,26 km ai acestui tronson în termen de 48 de luni (12 luni perioada de proiectare si 36 de luni perioada de execuție a lucrărilor).

Sectorul de autostradă Sibiu – Făgăraș va asigura legătura pe un drum de mare viteză pe intercoridorul Moldova – Transilvania.

Autostrada Sibiu – Făgăraș (68 km), finanțată prin fonduri europene, are o importanţă majoră în desfăşurarea traficului deoarece face parte dintr-un proiect mai amplu de conectivitate a infrastructurii rutiere la rețeaua de transport europeană TENT – Comprehensive.

Datele autostrăzii Sibiu - Făgăraș

Autostrada Sibiu – Făgăraș are 68 kilometri (cu 5 km drum de legătură Lot 4), cuprinde 4 loturi, iar durata este de 48 de luni din care primele 12 pentru proiectare și 36 de luni pentru șantier.

Tronsonul 1 Sibiu (Boița) – Avrig – Mârșa, lungime 14 kilometri și valoare estimată între 2 și 2,4 miliarde lei.

Tronsonul 2: Avrig – Mârșa (DJ105G) – Arpașu de Jos (DN1), în lungime de 19,92 km și cu o valoare estimată între 1,7 și 2 miliarde lei.

Tronsonul 3: Arpașu de Jos (DN1) – Sâmbăta de Sus (DJ 105B), în lungime de 17,61 km și cu o valoare estimată de 1,836 miliarde lei și 2,1 miliarde lei.

Tronsonul 4: Sâmbăta de Sus (DJ 105B) – Municipiul Făgăraș (cu o lungime de 16,26 km)și Drum de legătură cu DN1 (cu o lungime de 5,65 km), cu o valoare totală estimată 1,1 și 1,37 miliarde lei

Autostrada Sibiu – Făgăraș, o investiție de aproape 7 miliarde de lei, are o durată de realizare de 4 ani. Este prima secțiune a Autostrăzii dintre municipiile Sibiu și Brașov (A3 Râșnov). Pentru secțiunea II Făgăraș – Brașov (48 km) în august 2021 CNAIR a semnat cu SEARCH contractul pentru revizuirea Studiului de Fezabilitate și Proiect Tehnic (termen doi ani), însă pentru A 13 Brașov-Bacău, CNAIR a ratat și a doua licitație pentru finalizarea studiului de fezabilitate.

Abonează-te la canalul de WhatsApp al Turnul Sfatului pentru a afla în timp real știrile relevante de la Sibiu: accesează linkul de aici și apasă opțiunea Follow (Urmăriți).

Alin Bratu

de Alin Bratu

Politic
Telefon:
0745 590 991

alin[at]turnulsfatului.ro

Comentarii

2 comentarii

Cosmin

Acum 9 luni

Daca pt 16 km trebuie un an de proiectare, inseamna ca vom avea autostrazi suficiente peste 2,3 generatii. Pt oricine cu ceva studii universitare corect facute, isi da seama ca aceasta este o frauda (Ex: executie 16km in 3 ani!!!????, la fel 45 km Brasov-Fagaras, si alte exemple mai din vestul tarii). Este strigator la cer cum se lasa oamenii prostiti, plus ca un km de autostrada fara provocari (viaducte, tuneluri, terenuri dificile, etc) costa in Romania cat un km cu tuneluri din occident! (informatie pe care oricine si-o poate obtine din media internationala). Nu este admisibil asa ceva!
Raspunde

Autobahn

Acum 9 luni

Vorbești prostii. Ia scoate tu o sursă care să arate costurile unui km de autostradă cu tuneluri din occident să le comparăm.
Raspunde
Anuleaza raspuns

Lasa un comentariu

Toate comentariile sunt moderate înainte de postarea pe site, pentru a elimina limbajul agresiv de pe această platformă. Mulțumim. Adresa ta de email nu va fi publicată.

Sus