Duminică,
18.05.2025
Innorat
Acum
7°C

A omorât cu SUV-ul un pieton aflat pe trotuar, strivindu-l de stâlp. Pedeapsa: închisoare cu suspendare

A omorât cu SUV-ul un pieton aflat pe trotuar, strivindu-l de stâlp. Pedeapsa: închisoare cu suspendare

Judecătoria Sibiu s-a pronunțat zilele trecute în dosarul în care a fost trimis în judecată un sibian care, după o tentativă de depășire neregulamentară pe dreapta, înaintea unei intersecții, s-a urcat pe trotuarul unde doi pietoni stăteau de vorbă. Pe unul l-a lovit aruncându-l în stradă, iar pe al doilea l-a omorât pe loc, strivindu-l între mașină și un stâlp de iluminat.

Accidentul mortal a avut loc în urmă cu mai bine de un an (13 mai 2022) pe strada Nicolae Iorga, în zona intersecției cu strada Luptei. La o oră după prânzul acelei zile, șoferul vinovat (atunci în vârstă de 42 de ani) circula dinspre bulevardul Mihai Viteazul, îndreptându-se către bulevardul Vasile Milea. Înainte de intersecția cu strada Luptei, șoferul a încercat să depășească „pe dreapta” două autoturisme care se deplasau în aceeași direcție: prima dintre acestea încetinise și semnaliza intenția de a vira dreapta, pe strada Luptei. 

Conform rechizitoriului întocmit de procurori, în urma tentativei de a depăși prin partea dreaptă chiar dacă strada are o singură bandă pe sens, șoferul aflat la volanul unui Nissan Patrol a trecut prin intersecția cu strada Luptei, a urcat pe trotuarul de după intersecție, a lovit ușor un autoturism parcat dincolo de acest trotuar, a tras de volan înspre stradă, după care a acroșat un pieton, aruncându-l pe partea carosabilă, și a strivit un al doilea între mașina sa și un stâlp de iluminat. Cel strivit a murit pe loc, suferind leziuni severe la cap și membre.

„A pătruns pe trotuarul din dreapta, spre un autoturism de culoare albă parcat regulamentar, după care a virat stânga și a intrat într-un stâlp metalic amplasat pe trotuar. Martorul a mai declarat că, în urma impactului, stâlpul s-a înclinat și o persoană a căzut pe partea carosabilă. A oprit autoturismul și s-a deplasat spre locul producerii accidentului, ocazie cu care a observat că șoferul «jeepului» a coborât din mașină și s-a deplasat spre o victimă căzută pe partea carosabilă. Totodată, a observat că lângă stâlp era căzută o a doua victimă, în stare foarte gravă, și care a decedat imediat”, a reținut instanța din mărturia unuia dintre șoferii depășiți pe dreapta de către cel vinovat.

Nu a văzut prima mașină

În mașina șoferului vinovat, de profesie inginer IT, se afla și copilul acestuia, „pasager pe bancheta din spate, în scaun special”. Inginerul IT a spus că a decis să depășească pe dreapta deoarece credea că în fața sa există o singură mașină care intenționa să vireze, de fapt, la stânga, înspre farmacia din cadrul complexului Cedonia (adică tocmai vizavi de intrarea pe strada Luptei). 

„Înainte de a efectua manevra de depășire s-a asigurat, întrucât știa că în partea dreaptă este pistă pentru biciclete, dar în timp ce efectua depășirea, a observat că în fața autoturismului de culoare albă, pe care se hotărâse să îl depășească, mai era un autoturism, de culoare roșie, care se deplasa foarte încet sau staționa, iar conducătorul auto al acestuia a semnalizat intenția de a vira spre dreapta, pe strada Luptei. Și-a dat atunci seama că dacă își continuă deplasarea va intra în coliziune cu acel autoturism, motiv pentru care a tras de volan spre dreapta, apoi spre stânga, dar autoturismul nu a virat spre stânga cât s-ar fi așteptat. A realizat că se îndreaptă spre autoturismele parcate și a tras spre stânga din nou, după care a ajuns pe trotuar, unde se aflau două persoane, care stăteau de vorbă, față în față, după care a intrat în coliziune cu un stâlp. După impact a coborât din autoturism și s-a îndreptat pentru a oferi ajutor uneia dintre cele două persoane pe care le văzuse că stau de vorbă, având reprezentarea că persoana dinspre partea dreaptă a fugit spre parcare. Atunci, o altă persoană i-a cerut să dea autoturismul înapoi, întrucât între mașină și stâlp se mai află o victimă. S-a uitat la mașină și a observat victima, realizând că este în stare foarte gravă”, au notat procurorii din declarațiile șoferului vinovat care „a manifestat o atitudine de regret cu privire la cele întâmplate”.

„Conduită prosocială”

În fața instanței, șoferul vinovat (în vârstă de 44 de ani, acum) a recunoscut toate acuzațiile. Judecătorul a avut în vedere că pentru ucidere din culpă legislația prevede o pedeapsă cuprinsă între doi și șapte ani. Ca urmare a recunoașterii vinovăției, limitele s-au redus între un an și patru luni și patru ani și opt luni. Inginerul software, care este și șef de lucrări suplinitor în cadrul Universității „Lucian Blaga” din Sibiu, a fost descris drept „cu o conduită socială şi profesională ireproșabilă”. „Instanța mai are în vedere că pe tot parcursul procesului penal inculpatul a manifestat o atitudine sinceră și cooperantă, acesta regretând și recunoscând săvârșirea faptei încă din momentul descoperii acesteia, fără să încerce, în vreun fel, să-și minimalizeze culpa în producerea accidentului. De asemenea, inculpatul a întreprins şi demersuri pentru minimizarea unor astfel de evenimente rutiere, amplasând în apropierea locului producerii accidentului, pe propria sa cheltuială, un panou de avertizare cu scopul de a informa participanţii la traficul rutier asupra urmărilor tragice care se pot produce în urma neatenţiei conducătorilor auto”.

Prin urmare, judecătorul a apreciat că „stabilirea pedepsei de doi ani închisoare este suficientă, având în vedere atitudinea sinceră a inculpatului, lipsa antecedentelor penale şi conduită prosocială a inculpatului atât înainte, cât şi după comiterea faptei”. Instanța a decis să suspende executarea pedepsei cu un termen de supraveghere de trei ani și să nu îi suspende carnetul de șofer.

Daune morale de 210.000 de euro

Pietonul care a decedat avea 45 de ani. Era căsătorit și avea doi copii minori (de nouă și, respectiv, 11 ani). În numele soției și ai celor doi copii, șoferului vinovat i s-au cerut daune morale de 800.000 de euro. Instanța a redus nivelul daunelor solicitate la 210.000 de euro. „Fără a pune la îndoială suferinţa psihică pricinuită de decesul victimei şi durerea la care au fost supuse părţile civile prin producerea accidentului rutier, instanţa apreciază că daunele morale nu au rolul de a asigura suportul material sau moral al existenţei părţilor civile, pentru întreaga lor viaţă, ci de a compensa, într-un mod lipsit de ostentaţie, durerea pricinuită de suferințele fizice, astfel încât cuantumul lor trebuie să fie moderat, fără a se constitui într-un prilej de îmbogăţire fără justă cauză de pe urma unui accident rutier produs din culpa unei alte persoane.  Astfel, în raport de consecinţele negative suferite de părţile civile în plan fizic şi psihic, în raport de importanţa valorilor morale atinse și de măsura în care au fost lezate aceste valori, având în vedere intensitatea cu care au fost percepute consecinţele faptei ilicite, măsura în care a fost afectată situaţia familială şi socială a părților civile, precum şi gradul de rudenie existent între aceştia, instanța apreciază că suma de 70.000 de euro, pentru fiecare parte civilă, reprezintă o reparație justă și echitabilă a prejudiciului moral suferit, urmând să oblige asigurătorul la plata acestor sume”, se arată în hotărârea dată de Judecătoria Sibiu.

Celuilalt pieton accidentat, instanța i-a acordat daune materiale de aproape 13.500 de lei. Șoferul vinovat are un termen de supraveghere de trei ani și va trebui să presteze 90 de zile de muncă neremunerată în folosul comunității, fie la Biblioteca județeană Astra, fie la Centrul Ocupațional pentru Persoane cu Dizabilități Diakoniewerk.

Hotărârea instanței, publicată în 10 august 2023, nu este definitivă, dreptul de apel putând fi exercitat în termen de zece zile de la comunicare.

Citește și Supraviețuitorul accidentului de pe Nicolae Iorga este în spital. „Se fac investigații”

Sursa foto: Facebook / Info Trafic jud. Sibiu

Abonează-te la canalul de WhatsApp al Turnul Sfatului pentru a afla în timp real știrile relevante de la Sibiu: accesează linkul de aici și apasă opțiunea Follow (Urmăriți).

Dacă ți-a plăcut, distribuie articolul și prietenilor tăi

Comentarii

21 comentarii

Barosanu

Acum 1 an

Că i-au dat cu suspendare pot să înțeleg, dar că îl lasă să conducă în continuare mi se pare halucinant. Tipul e în mod evident un pericol public, iar faptul că a scăpat atât de ieftin după ce a omorât un om nu va face decât să-l încurajeze, pe el și pe alți zmei ai șoselelor.
Raspunde

Kokos

Acum 1 an

Asta a omorat un om , iar huidu 3 , amandoi au primit cu suspendare . Sa ne spuna onorata instanta de la cati oameni ucisi primesti cu executare : 5, 10 , 15 ,20...?
Raspunde

Comentariu ascuns din cauza ratingului negativ. Dacă totuși doriți să citiți comentariul, click aici.

Clickbait

Acum 1 an

Ce bine aduce aceasta știre comunității? Scrieți doar sa creați zâzanie ca niște milogi morți de foame. Pedeapsa este standard și nu e inafara legii ci este chiar din practica judiciara pe procedura simplificată. Doar ca vede prostu' care nu înțelege și zice: " vai ce justiție de rahat". Puteați sa introduceți aceste remarci în text - pana la urma sunteți formatori de opinie. Dar de fapt nu... sunteți doar fomisti.
Raspunde

Comentariu ascuns din cauza ratingului negativ. Dacă totuși doriți să citiți comentariul, click aici.

Clickbait

Acum 1 an

Ce tare m-as mira dacă ar trece comentariul meu de "moderator".
Raspunde

Troll.E.Buzu

Acum 1 an

Vrem pensii speciale pentru justitie! Toti pentru justitie!!
Raspunde

I.

Acum 1 an

Asta e justitie? Mai multe detalii din declaratia inculpatului par neverosimile si puteau fi combatute de procurori/expertize tehnice... Virajul la stanga de pe Iorga la farmacie e interzis si e cu aproximativ 10 metri inainte de intersectia cu str Luptei(nu ai de ce sa te astepti ca masina din fata ar vira la stanga, daca nu cumva semnalizeaza ceea ce in articol nu e precizat). Depasirea e interzisa pe acel segment iar marcajele erau vizibile cum se poate observa si in poze. Chiar inainte de intersectia cu Luptei e o trecere de pietoni si inainte de aceasta cu 50m e o alta trecere de pietoni, preventiv ar trebui circulat cu viteza redusa... Masina inculpatului s-a oprit cativa metri dupa intersectie in stalp, sunt curios ce viteza a stabilit expertiza ca avea masina. Din poza se observa si ca masina era echipata cu un bull bar si era inaltata mult ceea ce cred ca a contribuit direct la efectul asupra pietonilor, oare erau omologate? Daune pentru pietonul care a supravietuit de 12500lei? Cam jumatate de pensie speciala medie de magistrat...
Raspunde

Sibian

Acum 1 an

Care onorata instanta? Fără tribunale, magistrați și judecători. Direct în textul legii. Ai furat - mana tăiată, ai omorât- la ștreang direct. Ce activități de prevenire sau conduita nu știu de care. Nesimțire în roba neagra
Raspunde

Claus

Acum 1 an

"Sanatate" judecatorului.
Raspunde

Add

Acum 1 an

E logic, daca pentru omor dau cu suspendare, pentru furt din banul public primesti chiar felicitari! Ei asta fac, doar pregatesc terenul... Stiu ei pentru cine... Niste perversi, asta sunt cei din Justitie! Nu-si merita nici macar denumirea!
Raspunde

B

Acum 1 an

O schita face cat un articol de 1000 de cuvinte...

Raspunde

Un sibian

Acum 1 an

o instanta CRETINA!!! daca era cineva din familia judecatorului pe trotuar tot asa era "hotararea instantei"..."inginerul software" mai e profesor la facultate...??? probabil le preda studentilor "arta" de-a scapa cu suspendare...
Raspunde

Adrian

Acum 1 an

merita sporuri si pensii extra speciale... Justitia merge brici....dar nu pt marea majoritate a noastră
Raspunde

Corbul

Acum 1 an

Un articol neasumat de jurnaliști de carton. Diferența dintre TS și CanCan e strict juma' de dicționar.
Raspunde

Comentariu ascuns din cauza ratingului negativ. Dacă totuși doriți să citiți comentariul, click aici.

Mayoral

Acum 1 an

Cam multa incrancenare si lipsa de empatie pe aici. Sunt curios, daca cineva face o greseala (nu voi, evident, voi mereu conduceti preventiv, dar poate cineva pe care il stiti), si Doamne fereste, loveste un pieton. Ce ar trebui sa faca "ca sa fie bine", sa zica lumea " da, uite, a facut o prostie, dar nu a fost cu intentie, ii pare rau, ar fi pacat sa il bage 5 ani in inchisoare". Omul asta PARE (din articol, cel putin, nu stiu daca a facut pe bune sau a fost o smecherie - poate a fost consiliat de un avocat ce sa faca incat sa lase impresie buna) ca regreta si a facut tot posibilul sa repare lucrurile, si tot vreti sa il bagati in inchisoare 5 ani.
Raspunde

Hermann Stadt

Acum 1 an

Nu as dori că vreodată să fi în situația pietonului sau vreunei rude apropiate.Asta pentru că văd că ești tare grijuliu cu șoferul.
Raspunde

Robert

Acum 1 an

Empatie, eu cel putin, am pentru victime doar ca la noi e obiceiul asta de a plange de mila infractorilor care, in general, au mai multe drepturi si libertati decat victimele lor. Pana una alta a OMORAT UN OM! De reparat probabil ca te referi la masina proprie, ca omul ala nu il mai aduce inapoi. Dupa ce la volan omori un om din vina ta ma astept ca macar permisul sa-ti fie anulat pe viata. Un an si 4 luni de inchisoare (cat era minimul) tot nu era mare lucru, dupa aia isi reia viata si il doare-n cot, e langa familie. Familia victimei va trai toata viata fara un membru drag, omorat de un iresponsabil care scapa cu 90 zile de munca in folosul comunitatii. Nu are circumstante atenuante, sa indoi stalpul in halul ala trebuie sa ceva viteza, cu siguranta peste 50km/h. Accidentul a avut loc ziua, pe carosabil uscat, in zona cu 3 treceri de pietoni ! La stilul asta de condus probabil ca in cativa ani va mai omori pe cineva si din nou va "regreta" !!! Cum a spus cineva, daca zgaria copilul unui judecator ajungea imediat la parnaie pentru maximul permis de lege. Iar optiunea de suspendare a pedepsei e o prostie ! De fapt asta i-a indignat pe majoritatea oamenilor. Exista partea de circumstante agravante si atenuante, interval de pedeapsa care pot fi folosite pentru a adapta pedeapsa pe masura faptei. Insa cand sentinta inceteaza sa mai fie o pedeapsa scopul justitiei ramane neindeplinit. De cand exista suspendarea, numarul infractiunilor a crescut iar cele cu autor recidivant au explodat !
Raspunde

AlisonBurgers

Acum 1 an

Nu, 5 ani e prea putin. Poate 50 ani. Exista greseli si fapte care nu au nicio scuza. Sper sa ti se intample TIE si apoi sa vedem de cata intelegere vei da dovada.

Raspunde

Comentariu ascuns din cauza ratingului negativ. Dacă totuși doriți să citiți comentariul, click aici.

Mayoral

Acum 1 an

Doar acum am observat: din Patrolul inaltat, nu avea cum sa nu vada si a doua masina din fata -> deci probabil a fost putin altfel decat declara. Chiar si asa, suspendarea e pt ca e greu de crezut ca va mai face asa o porcarie, deci pericolul social e mic, asta e rostul pedepsei. Tipul ala care venea din Rasinari cu viteza, si i-a omorat pe aia care luau curba spre Cisnadie nu cred ca a patit nimic, de exemplu, si ala chiar are sanse sa mai faca o data
Raspunde

Confunzi

Acum 1 an

Baiatul ce venea din Rasinari conducea pe drumul cu prioritate (viteza lui e doar presupusa de unii, nu dovedita). Acum e mort in cauza celui ce facea stanga fara sa se asigure catre Cisnadioara. Viata umana (si nu doar) in general, e prea putin respectata pe meleagurile noastre. Educatia de acasa si din partea statului instiga la un capitalism salbatic, despre competitie intre indivizi si nu de buna convietuire si respect reciproc.
Raspunde

Xdfvgh

Acum 1 an

Justitia "speciala" care vrea doar pensii speciale ca in rest ii poti baga in... si sa tragi apa peste ei... RUSINE JUTITIA ROMANA!!!
Raspunde

Alex

Acum 1 an

"Instanța a decis să suspende executarea pedepsei cu un termen de supraveghere de trei ani și să nu îi suspende carnetul de șofer" Incredibil, accident produs din culpa exclusiva a inculpatului (drum cu o banda pe sens, linie continua, vede masinile din fata oprite langa o trecere de pietoni + intersectie la dreapta, decide sa depaseasca prin dreapta pe pista de biciclete, fara sa incetineasca desi puteau fi pietoni pe trecere si ajunge pe trotuar unde accidenteaza doi pietoni, unul mortal) si nu numai ca nu primeste o pedeapsa cu executare dar isi pastreaza si dreptul de a conduce in continuare. Permisul se suspenda pentru depasire pe linie continua si cand e depasita o coloana care stationeaza (ambele evenimente comise de sofer in cazul de fata) si atunci cand nu sunt consecinte. In cazul de fata urmarea a fost un accident grav, mortal, cred ca era justificata anularea permisului de conducere si rastrangerea dreptului de a conduce autovehicule. Eu nu ma simt in siguranta stiind ca aceea persoana inca mai conduce...
Raspunde
Anuleaza raspuns

Lasa un comentariu

Toate comentariile sunt moderate înainte de postarea pe site, pentru a elimina limbajul agresiv de pe această platformă. Mulțumim. Adresa ta de email nu va fi publicată.

Sus