La începutul anului 2017 autoritățile centrale se pregăteau să lanseze o nouă licitație de expertizare a unui lot de peste 22 de km de autostradă care fac parte din A1, drumul de mare viteză ce leagă Sibiul de vestul Europei. E trecut de jumătatea anului 2023 și CNAIR încă mai caută o companie care să facă această expertiză și să găsească cea mai bună soluție pentru refacerea lotului 3 al Autostrăzii Sibiu-Orăștie (dintre Săliște și Cunța, județul Alba).
„Expertiză tehnică si elaborare documentație tehnică în vederea finalizării lucrărilor și remedierea degradărilor pentru obiectivul Autostrada Orăștie-Sibiu, lot 3, cuprins între km 43+855 – km 65+965” este titlul unei noi licitații pe care CNAIR o va organiza pe data de 27 septembrie în acest an.
Compania este gata să achite peste 4,1 milioane de lei unei firme care să facă cercetări, studii, relevee, analize, investigații în teren și evaluări necesare pentru cunoașterea stării tehnice a construcției existente, precum și a modului în care lucrările respectă cerințele prevăzute de lege, în vederea fundamentării măsurilor de intervenție, precum și recomandării soluțiilor pentru lucrările necesar a fi realizate.
Amintim că în noiembrie 2014 a fost încheiat procesul verbal de predare-preluare a lotului 3 al autostrăzii Orăștie-Sibiu. După mai puțin de un an, în septembrie 2015 s-a instituit restricția totală a traficului rutier până la remedierea degradărilor constate la km 60+600 al autostrăzii Orăștie-Sibiu, lot 3. Ulterior, în ianuarie 2016, contractul de lucrări a fost reziliat, iar Secția de Autostrăzi Sibiu a intervenit pentru remedieri punctuale în regie proprie, doar pentru ca traficul să se desfășoare în bune condiții.
Au urmat o serie de licitații organizate de CNAIR pentru realizarea expertizei tehnice și revizuirea proiectului tehnic pentru cei 22 de kilometri din autostrada Orăștie-Sibiu dintre Cunța și Săliște, însă nicio firmă nu a depus oferte.
Acest sector de autostradă are o serie de deficiențe constate în această perioadă: infiltrații la pasajul CF de la km 44+820, degradări constante, denivelări și fisuri longitudinale atât pe banda de rezervă, cât și pe cele două benzi de circulație etc.
Înainte de a desemna o firmă câștigătoare, drumarii au estimat și câteva dintre lucrările care ar fi necesar de efectuat, cum ar fi 85 de foraje cu o adâncime medie de 6 m; 54 de foraje cu o adâncime de 30 m; 210 carote prelevate e ambele căi de rulare etc.
Potrivit documentației din licitație, raportul final de expertiză tehnică va preciza în mod expres durata de valabilitate a expertizei tehnice, care însă nu va fi mai mică de 2 ani.
Abonează-te la canalul de WhatsApp al Turnul Sfatului pentru a afla în timp real știrile relevante de la Sibiu: accesează linkul de aici și apasă opțiunea Follow (Urmăriți).
Vizualizari: 6304
Ultimele comentarii
Acum 49 minute
BB
Acum 52 minute
Sibian și eu
Acum 53 minute
AUR
Acum 1 oră
Kokos
Acum 1 oră
Kokos