Duminică,
26.10.2025
Parțial Noros
Acum
8°C

Primele blocaje și întârzieri pe lotul 2 al autostrăzii Sibiu-Pitești. Asociația Pro Infrastructură: ”Ar fi un MIRACOL ca termenul de execuție să fie respectat”

Primele blocaje și întârzieri pe lotul 2 al autostrăzii Sibiu-Pitești. Asociația Pro Infrastructură: ”Ar fi un MIRACOL ca termenul de execuție să fie respectat”

Asociația Pro infrastructură anunță duminică seara că lucrările efective pe lotul 2 al autostrăzii Sibiu-Pitești ar putea întârzia din cauza mai multor blocaje birocratice și administrative.

Reprezentanții asociației Pro infrastructură spun că, spre exemplu, specialiștii asocierii turce Mapa-Cengiz nu au avut acces în toate pădurile de pe traseul autostrăzii pentru a realiza studiile geotehnice. Proiectul pentru obținerea Autorizației de Construire întârzie astfel.

”Contractul semnat cu asocierea turcă Mapa-Cengiz în 07.02.2022 are ordin de începere dat în 01.07.2022 și specifică negru pe alb ca depunerea PAC, Proiectul pentru obținerea Autorizației de Construire (AC), să se facă în 15 luni astfel încât la sfârșitul perioadei de 18 luni "toate activitățile de proiectare să fie finalizate" și "să poată fi demarate lucrările de execuție".

Dar la 31.12.2023 nu avem nici urmă de AC, deci nu putem băga excavatoarele. Unde este blocajul? Probleme birocratice de tot felul, cum ar fi accesul în păduri pentru forajele geotehnice.

În țara în care pădurile se fură... ca-n codru, este teribil de greu să le tai legal. Forajele geotehnice au fost efectuate peste tot pe unde nu erau copaci. Nu a fost rezolvat accesul pe zonele forestiere, adică pe aproximativ o treime din traseul autostrăzii, la 18 luni de la ordinul de începere”, scrie Asociația Pro Infrastructură.

Reprezentanții asociației mai precizează că s-ar putea găsi soluții, măcar temporare, pentru ca lucrările să înceapă totuși anul acesta pe anumite porțiuni ale autostrăzii. Dar este nevoie de colaborare între constructor și statul român pentru a veni cu alternative.

”Dar să nu găsim scuze, ci soluții. Sunt măcar două-trei portaluri din totalul de 14 și cu siguranță vreo 2-3-10 poduri din cele 50 de pe lot unde nu avem copaci și/sau alte blocaje birocratice majore.

La fel ca în foarte multe alte cazuri, antreprenorul poate veni în CNAIR cu documentația (PAC) necesară emiterii autorizației de construire parțiale ca să se pornească... ceva. Iar în paralel să se rezolve și pașii administrativi mai dificili. Altfel se pierde din ce în ce mai mult timp”, mai precizează Asociația Pro Infrastructură.

La final, reprezentanții asociației mai precizează ”ar fi un MIRACOL ca termenul de execuție de 50 de luni să fie respectat. De fapt, cu lentoarea turcilor de la Mapa-Cengiz și cu obișnuita fugă de răspundere din CNAIR și MT, mare minune să fie gata autostrada până în 2030, adică în mai puțin de 7 ani, darămite în 4 și ceva cât cere contractul!”.

Context

Lotul 2 Boiţa-Cornetu, lung de 31,33 km, este considerat cel mai greu de pe autostrada Piteşti-Sibiu. Executant e o asociere dintre două firme din Turcia, Mapa Insaat şi Cengiz Insaat. Valoarea contractului este de puţin peste 4,25 miliarde de lei (aproape toţi, bani europeni), la care se adaugă TVA, adică 19% din preţul estimat la demararea licitaţiei.

Constructorii turci au la dispoziţie 68 luni ca să finalizeze segmentul de autostradă, din care 18 luni durata de proiectare și 50 de luni durata de execuție efectivă a lucrărilor. Contractul cu asocierea Mapa-Cengiz a fost semnat în februarie anul trecut.

Abonează-te la canalul de WhatsApp al Turnul Sfatului pentru a afla în timp real știrile relevante de la Sibiu: accesează linkul de aici și apasă opțiunea Follow (Urmăriți).

Dacă ți-a plăcut, distribuie articolul și prietenilor tăi

Stefan Dobre

de Stefan Dobre

Administrație
Telefon:
0724 605 815

Comentarii

9 comentarii

Kokos

Acum 1 an

Pai ciolacu si acolitii lui din noul fsn=psd+pnl nu vor misca un deget ca sa deblocheze situatia. Lor le convine pentru ca pe 2024 pt A1 Sibiu-Pitesti au pus in buget doar 1.1 miliarde lei fata de 2023 cand bugetul a fost de 1.4 miliarde lei , in conditiile in care in 2023 s-a lucrat doar pe lotul 5 si putin pe lotul 4 , iar in 2024 trebuie sa inceapa lucrarile pe loturile 2 si 3 , iar pe lotul 4 se va lucra mult mai mult decat in 2023. Au taiat banii de le autostrazi ca sa poata plati pensiile speciale nesimtite. Anul asta avem 4 randuri de alegeri , facem ceva sau ne ,meritam soarta?
Raspunde

Bambolero

Acum 1 an

Ka kam ce să facem, Kokos-ule. Să-ți votăm haurii, că bate simichion din palme și s-așterne autostradă?

Raspunde

Tony Birlic

Acum 1 an

E JALE!
Raspunde

Comentariu ascuns din cauza ratingului negativ. Dacă totuși doriți să citiți comentariul, click aici.

Alex

Acum 1 an

Mai nou nu trebuie să credem chiar tot ce zic cei de Proinfrastructura
Raspunde

Dumitru

Acum 1 an

Faceți ceva oameni buni cu birocrația asta Chiar nu vrem sa ieșim din lentoarea asta odată pentru totdeauna?
Raspunde

Un sibian

Acum 1 an

cand iti faci de lucru cu turci...cei de la Porr de ce n-au fost buni???
Raspunde

Proud Porrian

Acum 1 an

Poate pentru ca nu au participat la licitatie?
Raspunde

Un sibian

Acum 1 an

pentru ca probabil stiau ca e "data"!!!
Raspunde

Emil

Acum 1 an

Va fi minunea lumii cu turcii primitivi in proiecte si modesti in executii iar romanii cei profesionisti hoti, corupti si falsificatori de avize/autorizatii in constructii.
Raspunde
Anuleaza raspuns

Lasa un comentariu

Toate comentariile sunt moderate înainte de postarea pe site, pentru a elimina limbajul agresiv de pe această platformă. Mulțumim. Adresa ta de email nu va fi publicată.

Sus