Joi,
11.09.2025
Parțial Noros
Acum
24°C

Lucrările încep în primăvară. A fost semnat contractul pentru înlocuirea barierei și refacerea trecerii de cale ferată de pe Calea Turnișorului

Lucrările încep în primăvară. A fost semnat contractul pentru înlocuirea barierei și refacerea trecerii de cale ferată de pe Calea Turnișorului

Lucrările pentru reamenajarea trecerii de cale ferată de pe Calea Turnișorului vor începe în primăvară, în funcție de condițiile meteo, anunță reprezentanții Primăriei Sibiu printr-un comunicat de presă în care se anunță semnarea contractului în valoare de 4,37 de milioane de lei. Trecerea la nivel cu calea ferată de pe Calea Turnișorului asigură un flux de circulație important dinspre zona străzii Metalurgiștilor, Autogării și Distribuției spre șoseaua Alba Iulia.

Construcții Feroviare Mureș SA este singura firmă care a depus ofertă, iar Electric Serv și Telecomunicații CFR sunt subcontractanți. Compania este specializată în construcții, întreținere și reparații linii de cale ferată, lucrări de proiectare în domeniul feroviar, precum și construcții în transporturi și instalații de semnalizare.

Durata de execuție este de 4 luni de la emiterea ordinului de începere a lucrărilor, două luni sunt alocate realizării recepției, iar termenul de garanție al lucrărilor este de 60 luni (5 ani).

Citește și 4 luni și 800 de mii de euro pentru modernizarea trecerii de cale ferată de pe Calea Turnișorului. „Această zonă are o importanță majoră”

“Ordinul de începere a lucrărilor îl vom emite în primăvară, în funcție de condițiile meteo. Firma contractată va avea termen 4 luni pentru a finaliza aceste lucrări care includ atât reabilitarea trecerii, cât și modernizarea barierei, a sistemului de avertizare luminoasă și a iluminatului public din zona liniilor de cale ferată”, transmite Astrid Fodor, primarul municipiului Sibiu, prin intermediul comunicatului amintit. 

În cadrul lucrărilor de vor înlocui dalele dintre liniile de cale ferată cu unele mai rezistente, fabricate din beton polimeric și armate cu oțel zincat, destinate traficului foarte intens, inclusiv cu dale elastice care să atenueze disconfortul la trecerea cu mașina peste linii. De asemenea, bariera mecanică de pe ambele sensuri se va înlocui cu o instalație automată, cu elemente de avertizare luminoasă și sonoră

Se va instala un sistem de monitorizare video cu circuit închis, iar pentru asigurarea iluminatului public în zona intersecției dintre Calea Turnișorului și liniile de cale ferată, înainte și după această trecere se vor monta 4 stâlpi cu 8 corpuri de iluminat cu LED. 

Context

Singura barieră la trecere de nivel de cale ferată din Sibiu acționată manual trebuia desființată încă de acum nouă ani, a transmis CFR într-un răspuns oficial oferit ziarului Turnul Sfatului.

Bariera a creat mai multe probleme de trafic în ultimii ani, defectându-se de câteva ori, și este depășită din punct de vedere tehnic.

Sucursala Regională CF Brașov nu poate efectua lucrări de modernizare a trecerii la nivel și a barierei, deoarece acest ansamblu de construcții feroviare trebuia desființat, odată cu darea în funcțiune a pasajului rutier superior „Calea Șurii Mici de pe strada Mihail Kogălniceanu”, fapt specificat în documentul de avizare emis de către CFR SA, precum și în autorizația de construire CFR, eliberată cu ocazia începerii lucrărilor de construire în zona de siguranța feroviară a pasajului superior amintit. Astfel, pe durata menținerii acestei TN, SRCF Brașov nu are competența legală să realizeze lucrări de modernizare, ci doar să acorde asistență, din punct de vedere tehnic și al siguranței circulației feroviare”, au explicat la momentul acela oficialii CFR.

Trecerea la nivel cu calea ferată de pe Calea Turnișorului asigură un flux de circulație important dinspre zona străzii Metalurgiștilor, Autogării și Distribuției spre șos. Alba Iulia, o rută intens circulată de traficul auto. Din acest motiv, Primăria Sibiu a purtat o corespondență cu CFR Brașov, administratorul rețelei de cale ferată, în sensul păstrării acestei treceri la nivel și modernizarea ei de către Primăria Sibiu, cu fonduri din bugetul local. Menținerea și modernizarea trecerii sunt imperios necesare pentru siguranța și fluidizarea traficului în zonă. Zona trecerii la nivel cu calea ferată de pe Calea Turnișorului va fi analizată ulterior și în contextul proiectului de creare a trenului periurban pentru identificarea unor măsuri permanente, care să asigure traficul auto la intersectarea cu calea ferată”, spunea în luna aprilie 2021 Mirela Gligore, purtătorul de cuvânt al Primăriei Sibiu.

Abonează-te la canalul de WhatsApp al Turnul Sfatului pentru a afla în timp real știrile relevante de la Sibiu: accesează linkul de aici și apasă opțiunea Follow (Urmăriți).

Dacă ți-a plăcut, distribuie articolul și prietenilor tăi

Comentarii

4 comentarii

Newman

Acum 1 an

10 ani pentru o bariera?Cate sute de ani pentru 10 km de cf.De ce ne miram ca primaria asteapta primavara? Primaria nu vede ca toate santierele private lucreaza?
Raspunde

Oldman

Acum 1 an

Ideea este ca primaria nu poate interveni pe proprietatea CF, deci e vb de ministerul transporturilor! Ar fi ok sa mute si semafoarele CFR pentru a face soseaua in linie dreapta! Daca traia nea Nicu era un viaduct de toata frumusetea si Turnisorului sosea pe 4 benzi cu blocuri! Asa a ramas numai acea pasarela care a fost blocata pt ca prezenta pericol pentru pietoni prin furtul plasei din balustrazi! ooo roomaaniieee nooormaaaallaaaa
Raspunde

Aci Duțu

Acum 1 an

Zău, lucrii tu pe un șantier privat? Dimineață torni asfalt la -10 grade?
Raspunde

Sibian

Acum 1 an

Oricât de mult ați "moderniza-o" în acest mod este o rușine! O trecere la nivel în sec 21 în mijlocul orasului?Sunteți de râsul lumii!
Raspunde
Anuleaza raspuns

Lasa un comentariu

Toate comentariile sunt moderate înainte de postarea pe site, pentru a elimina limbajul agresiv de pe această platformă. Mulțumim. Adresa ta de email nu va fi publicată.

Sus