Duminică,
28.04.2024
Cer Senin
Acum
20°C

CFR vrea să prelungească tunelul pietonal din Gară până la linia opt. Investiții de peste patru milioane în desfășurare

CFR vrea să prelungească tunelul pietonal din Gară până la linia opt. Investiții de peste patru milioane în desfășurare

Sucursala Regională CF Brașov a demarat încă de anul trecut investiții ce totalizează puțin peste 4 milioane de lei în modernizare în Stația CFR Sibiu sau gara Sibiu cum este cunoscută de sibieni. Lucrările sunt deja vizibile în zona cuprinsă între gară și podul spre Gușterița, unde o nouă platformă începe să prindă contur. Aici urmează să fie amenajate noi spații verzi, iar linia Mocăniței să fie protejată și pusă în valoare.

Conform reprezentanților CFR contactați de ziarul Turnul Sfatului, planurile de modernizare sunt cuprinse în două etape. Prima etapă vizează o serie de facilități pentru călători, precum demolarea vechii platforme dezafectate și amenajarea unei zone pietonale cu spații verzi.

”Sucursala Regională CF Brașov are în derulare obiectivul de investiții “Amenajare platforma stației cap X - stația Sibiu” - (proiectare și execuție etapa I), care include următoarele lucrǎri:

  • demolare “rampa” existentă;
  • lărgire a trotuarului existent și construire trotuar adiacent străzii Socului;
  • construire scări pentru prelungirea accesului la pasajul superior și trotuar de acces la strada Socului, amenajare zone verzi;
  • construire acces pentru Electrocar (mașină electrică revizie vagoane) la linia canal revizie;
  • amenajare a zonei pietonale și spații verzi;
  • montare parapete de siguranță și stâlpișori;
  • amenajare a zonei de protecție a liniei 39, prin turnare asfalt si de construire gard protecție în continuarea celui existent, până la limita opritorului liniei 39”, au transmis oficialii CFR pentru cititorii Turnul Sfatului.

Un detaliu important este acela că vechea linie a Mocăniței va beneficia de un gard de protecție, scopul fiind de a fi conservată și pusă în valoare în același timp.

Cea de-a doua etapă

Pentru anul 2024 CFR are în plan continuarea lucrărilor cu cea de-a doua etapă a proiectului, urmând să ajungă până aproape de podul Gării și cu modernizarea.

”În a doua etapă, care face obiectul unei achiziții de lucrări ulterioare, se va amenaja zona cuprinsă între scările de acces de la pasajul superior și Clădirea CED, iar lucrările vor consta în:

  • demolare “rampa” existentă;
  • construire acces la liniile 1-4;
  • amenajare parcare auto CFR”, au mai informat oficialii companiei de căi ferate.

gara sibiu

Valoarea totală a lucrărilor este de 4.118.401,43 lei, fără TVA, din care costurile pentru realizarea primei etape a investiției sunt de 1.471.489,00 lei, iar cele pentru realizarea celei de-a doua etape sunt de 2.646.912,43 lei. Aici trebuie menționat că lucrările se vor realiza în cursul anului 2024, în limita bugetului alocat.

”Lucrǎrile vor contribui la îmbunătățirea calității serviciilor feroviare, atȃt pentru publicul cǎlǎtor din stația CF Sibiu, cȃt ṣi pentru locuitorii orașului Sibiu”, spune Roberta Cătănescu, purtător de cuvânt al CFR SA.

Tunel extins

Reprezentanții CFR mai spun că planurile din viitorul apropiat vizează și extinderea tunelului pietonal până la linia 8, astfel încât călătorii să aibă acces direct până la liniile 6, 7 și 8. Momentan aceasta investiție se află în faza de proiectare.

”Pentru anul 2024, funcţie de bugetul alocat, SRCF Brașov are ȋn vedere și reabilitarea platformei din stația Sibiu - cap Y. Această investiție se află în stadiul de proiectare și presupune execuția următoarelor lucrări:

  • înlocuirea a 12 aparate de cale și a bretelei din cap Y;
  • asigurarea scurgerii apelor din platforma căii din cap Y;
  • prelungirea tunelului pietonal până la linia 8, cu realizarea unui acces la liniile 6, 7 și 8;
  • relocarea utilităților din ampriza lucrărilor”, au concluzionat reprezentanții CFR.

Abonează-te la canalul de WhatsApp al Turnul Sfatului pentru a afla în timp real știrile relevante de la Sibiu: accesează linkul de aici și apasă opțiunea Follow (Urmăriți).

Stefan Dobre

de Stefan Dobre

Administrație
Telefon:
0724 605 815

Comentarii

7 comentarii

CFR

Acum 2 luni

Oare nu miroase a ciupeală? Trenurile nu mai circulă dar investițiile se fac. Pentru? Cât de aglomerată este gara?Câte trenuri, de persoane că pentru ele e tunelul, circulă zilnic prin gara Sibiu? Cu siguranță s-a făcut un studiu....cu privire la cât se poate ciupi din această afacere fără utilitate. Nimeni nu se sesizează din oficiu și nici investigații de presă documentate nu mai face nimeni. Și totul....se petrece sub ochii noștri și citim cu drag știrile dar nu vedem nimic în spatele acestor știri!

Raspunde

XXx

Acum 2 luni

Dar de ce nu traversează până în strada Gării? Era mult mai practic de utilizat. Ca peste 5 ani să facă străpungerea pe alți bani.
Raspunde

Andrew

Acum 2 luni

In partea cu pasajul subteran de pe strada Lupeni nu se uita nimeni? Nu exista trotuar, strada, doar boscheti.
Raspunde

Newman

Acum 2 luni

Maresc peronul, dar trenuri cand o sa treaca prin aceasta statie.Daca doreau dezvoltare faceau electrificarea liniei cel putin pana la Medias. PS: la Sibiu nu este gara ci statie CF.Gari sunt putine in tara(Bucuresti,Timisoara ...)O gara presupune ca trenul gareaza acolo , nu doar defileaza prin fata cladirii.Gara avea trenul de cale ingusta.
Raspunde

F(×)

Acum 2 luni

Da. Functie de buget, functie de timp..
Raspunde

Liviu Canciu

Acum 2 luni

Joncțiunea cu strada Gării se va face probabil de primărie cu scări și cu rampă care vor facilita accesul pietonal spre peronul liniei 8.
Raspunde

Adrian

Acum 2 luni

Despre stadionul CFR, nimic?
Raspunde
Anuleaza raspuns

Lasa un comentariu

Toate comentariile sunt moderate înainte de postarea pe site, pentru a elimina limbajul agresiv de pe această platformă. Mulțumim. Adresa ta de email nu va fi publicată.

Sus