Duminică,
21.04.2024
Innorat
Acum
5°C

Cu un etaj în minus și mai puține locuri de parcare. Proiectul imobiliar al lui Carabulea ajunge în Consiliul local

Cu un etaj în minus și mai puține locuri de parcare. Proiectul imobiliar al lui Carabulea ajunge în Consiliul local

Proiectul imobiliar din cartierul Turnișor, propus de compania cu pachetul majoritar controlat de familia Carabulea, prin care se propune ridicarea a șapte blocuri pentru „familii cu venituri mici care visează la o locuință”, ajunge în Consiliul local. Spre deosebire de documentația supusă consultărilor publice, proiectul conține mai multe modificări, inclusiv legate de regimul de înălțime, respectiv numărul de apartamente și locuri de parcare.

În Sibiu, pe strada Frigoriferului nr. 1, se va dezvolta un nou complex imobiliar, care va fi ridicat într-o zonă industrială. Planul Urbanistic Zonal pentru transformarea zonei într-un ansamblu mixt de locuințe colective cu servicii complementare va fi supus votului Consiliului local în ședința din 29 februarie. 

Proiectul a fost inițiat de S.C. TRANSCOM S.R.L. și elaborat de S.C. HEXAGON IMPEX S.R.L. și prevede construcția pe un teren de 22.105 mp a șapte blocuri cu un total de 300 de apartamente. 

Potrivit proiectului de hotărâre, se vor amenaja 473 de locuri de parcare, dintre care 225 subterane și 248 supraterane. Clădirile vor avea un regim de înălțime de S+P+4E+R și S+P+3E+R, cu o înălțime maximă de 20 m, urmând să respecte normele de urbanism și mediul înconjurător.

Proiectul a fost dezbătut public în toamna anului 2022, atunci zece sibieni criticând vehement proiectul. Informațiile făcute publice atunci de inițiatorul proiectului prevedeau că cele șapte blocuri vor avea regimuri de înălțime S/D+P+3E+R (două blocuri) și S/D+P+5E+R (cinci blocuri), urmând să totalizeze 380 de apartamente.

Proiectul care a fost în dezbateri

Astfel că acum se propune ca cele două blocuri să rămână cu S+P+3E+R, iar celelalte să aibă regimul de înălțime S+P+4E+R. de precizat este că primul bloc are două corpuri de clădire, unul dintre ele urmând să aibă 3 etaje, iar altul - 4.

Proiectul de hotărâre ce va fi supus votului consilierilor locali mai prevede că accesul în incintă se va realiza din strada Frigoriferului și din strada Măslinului, iar aleile interioare vor avea carosabil cu ampriză de 6m și trotuare de 1,2m - 1,4m.

„Segmentul de populație căruia se adresează această investiție este cel care se bazează pe salariul minim, pentru care achiziția unei locuințe este un vis de o viață, pentru împlinirea căruia se angajează în obținerea unor credite pe cel puțin 20 de ani. În sprijinul acestui segment de populație, beneficiarul dorește să dezvolte niște locuințe cu suprafețe utile medii între 55-58 mp pentru 2 camere, respectiv 65-68 mp pe apartament, pentru 3 camere”, se arăta în memoriul justificativ al proiectului depus de beneficiar.

S.C.Transcom SA este autorizată RAR și desfășoară activități în domeniile întretinere si reparatii pentru majoritatea categoriilor de vehicule; montare, adaptare, revizii, reparatii instalație GPL; ITP pentru toate categoriile de vehicule rutiere.

Din 2017 până în 2022 a raportat cifre de afaceri între 1,7 și 1,9 milioane lei.

Transcom este deținută în proporție de statul român prin Autoritatea pentru Administrarea activelor statului (48,14%), Carabulea Marina (29,62%) și Tipo Trib SRL (21,46%), firmă care a absorbit Atlassib la începutul anului 2022.

Proiectul de pe strada Frigoriferului a fost votat la adunarea generală a acționarilor din aprilie 2023.

Abonează-te la canalul de WhatsApp al Turnul Sfatului pentru a afla în timp real știrile relevante de la Sibiu: accesează linkul de aici și apasă opțiunea Follow (Urmăriți).

Ion Surdu

de Ion Surdu

Redactor

Comentarii

10 comentarii

Adrian

Acum 1 lună

Asta mai lipsea in Sibiu alt cartier in care se construieste mult,prost si ieftin sa aiba astia unde veni, daca si cartieru va fi la fel ca strazile astfaltate de Carabulea este clara treaba ce calitate vor fi blocurile, avem alt exemplu de cartier de proasta calitate Magnolia Residence de pe Calea Surii Mici si stim cine s-a mutat acolo, de multe ori cei care stau intr-un loc sunt cel mai bun indicator al calitatii locuintelor.
Raspunde

Banderas

Acum 1 lună

cele 3 blocuri facute de carabulea pe strada Rusciorului aveau in pachetul de vanzare si loc de parcare, loc de parcare care costa vreo 5000 de euro ! Foarte putini propietari de apartamente au achizitionat locuri de parcare ( parcarea dispune de bariera cu tag de acces) si au ales sa parcheze masinile propietate personala pe strada sau in parcarile publice situate la blocurile de vis-a vis de cele 3 blocuri ale lui Carabulea. Tare mie teama ca acelasi lucru se va intampla si aici !
Raspunde

Eu

Acum 1 lună

70%POT înseamnă doar construcția, daca ascadem locurile de parcare și drumurile , care nu intră la calculul pot vor rezulta 0 spatii verzi și parcări lipite de blocuri, sau chiar sub balcoane . Vezi doamna Stanca. Praf urbanismul din Sibiu și din Romania. Ar trebui insistat de mai mult spatiu verde, inclusiv pe terasele blocurilor
Raspunde

HBomb

Acum 1 lună

Procentuld e utilizare a terenului este inacceptabil, de-a dreptul o monstruozitate, așa cum se vede și din simulare: POT 70% din 22105 mp înseamnă că între blocuri rămân doar 6631,5 mp pentru străzi, alei de acces și parcări. Din simulare rezulta străzi cu lungimea totala de cam 500 m, la o lățime de 7 m înseamnă că aproximativ 3500 mp vor fi asfaltați pt străzi. Rămân 3131,5 mp pentru parcări și spații verzi. La 300 apartamente trebuie minim 300 locuri parcare, care conform normativelor (2,3 x 5 m) vor ocupa 4450 mp. Deci, dacă face parcări, nu vor mai fi spații verzi. Dacă lasă ceva verdeață, mașinile locatarilor vor bloca străzile din jur. Așa proiect nu trebuie acceptat!
Raspunde

Comentariu ascuns din cauza ratingului negativ. Dacă totuși doriți să citiți comentariul, click aici.

Oengist luptator cu poseta si pensat

Acum 1 lună

Sa nu se mai construiasca nimic in Sibiu!!! Si ce s-a facut pana acum sa se darame! Dorim sa protejam soarecele de Hermannsdorf si paduchele lat de Avangarden! Vrem sa fim putini si sa ne bucuram zilnic de smoothie de kinoa, in timp ce ne dam pe trotinetele noastre curcubee!
Raspunde

Sibian

Acum 1 lună

Alta hidosenie ca si turnul de pe aleea biruintei inghesuit si fara locuri de parcare. Urmeaza parcarea de la Dioda care e tot a lui Carabulica si favela sibiu e completa
Raspunde

Nicolae

Acum 1 lună

Aceiași problemă o ridic.Cel care face credit la bancă pe 20 de ani va fi dat afară din locuință dacă nu mai poate plăti la timp creditul? Totul este un fel de cerc vicios dintre bancă, investitori și antreprenori.Parcarea nu face parte din imobil ci face parte din suprafața totală a terenului sau a terenurilor cumpărate.Cel care cumpără cu toți banii imobilul plătește tot atât ca cel care plătește în rate? Majoritatea imobilelor nu sunt finisate, vedeți zona Selimbar, cumpărătorul mai investește mulți bani pentru a putea locui în acel imobil.Toti vor să câștige foarte mulți bani pe termen scurt.Adica investesc un milion de euro, iar peste un an sau doi vreau să câștig cinci.Chestia cu persoanele cu venituri mici cred că este un paravan pentru a putea obține anumite facilități pentru demararea proiectului.De ce nu construiește trei blocuri cu patru etaje cu suprafața de 35-40 mp fiecare apartament cu o singura camera,tip garsoniera, iar celelalte cu doua și trei camere? Cât va costa metrul patrat al unui imobil? Domnul carabulea știe ce face cu banii lui, dar proiectul se poate modifica in funcție de solicitările . Câți oameni au depus dosarele la firma dansului pentru a solicita un apartament? Ele probabil se vor construi și după aceea vor fi trimiși la bancă
Raspunde

SPERT

Acum 1 lună

Chiar nu se mai respectă nimic….o să ne închidă între betoane….parcari si blocuri….si spațiul verde…pomi…parcuri….ne merităm soarta sa murim sufocați ca șobolanii…oare nu avem dreptul la spațiul verde….numai mașinile au drept !….TOTI ÎNCHID OCHII…OARE CARABULEA = CAMORA ?…NDRAGHETA SIBIANA!
Raspunde

Zzz

Acum 1 lună

cea mai mare pacaleala e cu preturile accesibile vezi doamne pentru cei cu venituri mici. De fapt bogatul vrea sa mai faca niste bani pe spatele nacajitilor, vanzandu le niste apartamente de slaba calitate. Si ca sa va dati seama, verificati ce a mai construit, unde si in ce conditii. Sunt oamenii aia care au cumparat acolo multumiti? Cea mai mare teapa o sa fie cu locurile de parcare. Vor veni toti de acolo sa parcheze pe strazile din jur.
Raspunde

Zaharia

Acum 1 lună

Atât timp cât aduce venit la bugetul local și este folositor comunități nu văd de ce ar fi o problemă dacă este 1-2-3 etaje în plus!? De ce găsim tot timpul motive oamenilor care aduc+ valoare locului, comunității!!! Trebuie să se de șpagă sau ce!!??? Cred că locuitorii orașului trebuie întrebați nu acele persoane care conduc urbea și își însușește tot felul de lucruri în folosul lor personal și nu numai!!
Raspunde
Anuleaza raspuns

Lasa un comentariu

Toate comentariile sunt moderate înainte de postarea pe site, pentru a elimina limbajul agresiv de pe această platformă. Mulțumim. Adresa ta de email nu va fi publicată.

Sus