Turnul Sfatului și Ora de Sibiu își dispută titlul de cel mai citit ziar online din Sibiu, conform site-ului Similarweb, care înregistrează independent traficul online al paginilor web.
În luna februarie, Turnul Sfatului și Ora de Sibiu au avut, împreună, peste un milion de vizitatori unici, 587.990 – Turnul Sfatului, 530.742 – Ora de Sibiu. Alte 16 site-uri de știri, identificate de noi, au avut în total aproximativ 300 de mii de cititori unici. Dintre acestea, Tribuna a înregistrat cel mai mare trafic, 113 mii de cititori unici, iar celelalte, luate individual, nu au reușit să treacă de 70 de mii de unici. Interesant este că șase dintre ele au avut sub 5.000 de vizitatori unici în luna februarie.
Pentru a vedea mai bine ce înseamnă acest trafic, am urmărit câteva site-uri publice. De exemplu, site-ul Primăriei Sibiu a avut în februarie 114 mii de vizitatori unici, mai mulți decât Tribuna, site-ul Consiliului Județean Sibiu a avut 27.500 de unici, iar site-ul Primăriei Șelimbăr a avut, conform Similarweb, 7.900 de unici în luna februarie. Pe pagina primăriei din Șelimbăr au intrat în luna februarie mai mult decât au făcut-o cititorii a șase publicații de știri din județ.
O analiză a ultimelor trei luni schimbă ierarhia la vârf: Ora de Sibiu are un traffic share de 38,98%, în timp ce Turnul Sfatului are 38,72%, conform datelor Similarweb, în total: 77,7%. Tribuna Sibiului nu reușește să ajungă la 10%, are 7,52%, iar Sibiu Independent nu ajunge la 5% - 4,53%.
În continuare, urmează Sibiu 100 (2,56%), Știri de Sibiu (2,34%), Mesagerul de Sibiu (1,82%) și Nova TV (1,18%). Alte ziare online, precum Sibiul Azi, Ziua Online, Star Sibian, Sibiul Bun, Strada Cetății, Monitorul de Mediaș, Sibienii și Opinia de Sibiu au sub 1%.
După perioada petrecută pe site, un instrument extrem de important pentru piața de publicitate, cel mai bine stă site-ul Strada Cetății, site cu un traffic share de 0,08%, cu 3 minute și 24 de secunde. Urmează Turnul Sfatului (1:58), Tribuna (1:54) și Ora de Sibiu (1:41).
Citește și:
Cele mai bune vinuri produse în Sibiu, după cifra de afaceri. Sunt doar 11 angajați în domeniu
De ce Similarweb
Pentru a realiza un clasament al presei locale online în funcție de numărul de cititori platforma Similarweb este una din puținele soluții, iar asta pentru că în afara primelor trei ziare după numărul de cititori, restul, în marea majoritate, evită să prezinte public studiile de trafic. Sunt programe precum Google Analytics, Trafic.ro sau Sati.ro care oferă astfel de servicii, însă aceste site-uri preferă să nu le facă publice, deși poate sunt înscrise la analiza de trafic. În cazul Sati datele sunt publice pe platforma web, însă în cazul ziarelor din Sibiu doar Ora de Sibiu are aici cont.
Compania fondată în 2007 în Tel Aviv, Israel, este unul din cele mai apreciate unelte de măsurare a traficului și de analiză de piață online la nivel mondial. Un abonament anual la acest instrument trece de 1.000 de euro, iar valoarea de piață a companiei, în mai 2021, atunci când a început listarea la bursa din New York, era de 1,6 miliarde de dolari.
Pe 16 februarie 2022, Similarweb a raportat venituri de 137,7 milioane de dolari, iar în februarie 2023, Similarweb a raportat venituri totale de 193,2 milioane de dolari pentru anul fiscal 2022 și venituri anuale recurente (ARR) care depășesc 200 de milioane de dolari.
Citește și:
Cum se strâng datele
Conform site-ului companiei, pentru a verifica datele de trafic, nu e nevoie de inserarea unui cod în structura site-ului, spre deosebire de alte instrumente de măsurare, precum trafic.ro sau Google Analytics.
”Avem un amestec de semnale digitale, colectate de pe diferite platforme, pe care le clasificăm în 4 surse distincte:
Măsurare directă - milioane de site-uri web și aplicații aleg să ne împărtășească datele analitice de prima parte.
Contributory Network - o serie de produse de consum care agregă date comportamentale anonime ale dispozitivelor.
Parteneriate - o rețea globală de organizații care colectează "semnale digitale" pe Internet.
Extracția de date publice - un motor algoritmic avansat care captează și indexează date publice de pe milioane de site-uri web și aplicații.
Algoritmii noștri de învățare automatizată sunt alimentați de milioane de date analitice de prima parte ale site-urilor web și aplicațiilor (de exemplu, Google Analytics), atât proprii, cât și obținute prin intermediul partenerilor.Prin conectarea instrumentelor de măsurare directă la universul de date Similarweb, companiile își plasează propriile date în contextul pieței lor, beneficiind de informații de neegalat care le permit să vadă performanța afacerii lor în raport cu piața, să valorifice analizele avansate și să optimizeze estimările”, se precizează pe site-ul companiei.
Citește și:
Comparație Turnul Sfatului vs. Ora de Sibiu
Datele oferite de Similarweb nu coincid în cazul ziarelor online Turnul Sfatului și Ora de Sibiu cu cele oferite de Google Analytics, însă se păstrează într-o marjă acceptabilă. De exemplu, în luna februarie, conform datelor Similarweb Turnul Sfatului a avut 587.990 de unici, în timp ce Ora de Sibiu a înregistrat 530.742.
Datele Google Analytics arată 650.700 pentru Turnul Sfatului, respectiv 538.300 pentru Ora de Sibiu. În luna ianuarie, diferența dintre cele două site-uri a fost puțin mai mică 771.200 – Turnul Sfatului, respectiv 732.900 – Ora de Sibiu.
După numărul de afișări, Ora de Sibiu a fost în fața publicației Turnul Sfatului: 1,52 milioane, față de 1,4 milioane.
O comparație cu alte site-uri de știri din județ, folosind alte platforme de trafic nu poate fi realizată pentru că o persoană din exterior nu are acces la ele.
Citește și:
Abonează-te la canalul de WhatsApp al Turnul Sfatului pentru a afla în timp real știrile relevante de la Sibiu: accesează linkul de aici și apasă opțiunea Follow (Urmăriți).
Dacă ți-a plăcut, distribuie articolul și prietenilor tăi
Vizualizari: 2706
Ultimele comentarii
Acum 39 minute
Asdfasdf
Acum 42 minute
Gazetarul amator
Acum 45 minute
Bamboozero Duttu
Acum 1 oră
Vasile Vasile
Acum 1 oră
Marko