Joi,
17.07.2025
Partial Noros
Acum
23°C

Probleme cu sistemul SGR la Sibiu: Amenzi de 80.000 de lei aplicate de Garda de Mediu

Probleme cu sistemul SGR la Sibiu: Amenzi de 80.000 de lei aplicate de Garda de Mediu

Comisariatul Județean al Gărzii de Mediu Sibiu a aplicat în județul Sibiu amenzi în valoare totală de 80.000 de lei pentru implementarea deficitară a sistemului de garanție-returnare SGR.

Amenzile sunt aplicate de la începutul anului până săptămâna aceasta, dar noi controale sunt în desfășurare.

Controalele vizează comercianții care au la vânzare băuturi cu ambalaje SGR (care pot fi returnate), fără să ofere populației posibilitatea de a aduce înapoi recipientele în vederea primirii garanției.

”Având în vedere că datele și informațiile deținute la nivelul Comisariatului General din cadrul Gărzii Naționale de Mediu au relevat că, la nivel național, există deficiențe atât de înțelegere cât și de implementare și funcționare a sistemului de garanție-returnare, în acest sens se desfășoară acțiuni de inspecție și control la operatori economici care comercializează produse în ambalaje SGR, inclusiv hypermarketuri, supermarket, market, stații alimentare carburanți, comercianți Horeca etc.

După cum știți, comisarii Gărzii de Mediu - Comisariatului Județean Sibiu sunt în plină desfășurare a acestei acțiuni de control.

Până la data prezentei solicitări (n. r. 24 iulie), au fost realizate un număr de 34 inspecții, fiind aplicate 18 sancțiuni contravenționale în cuantum total de 80.000 de lei.

De asemenea vă informăm că acțiunea de verificare continuă pe toată durata lunii august”, a transmis redacției Turnul Sfatului comisarul șef al Gărzii de Mediu Sibiu Elena Anghel.

Garda Naţională de Mediu a dispus, la începutul acestei luni, efectuarea unui control tematic la comercianţi, inclusiv hypermarket-uri, supermarket-uri şi market-uri care comercializează produse în ambalaje SGR. Potrivit autorităţilor de mediu, campania de verificare a fost iniţiată ca urmare a unor deficienţe de înţelegere, implementare şi funcţionare a sistemului de garanţie-returnare pentru ambalaje primare nereutilizabile. Spre exemplu unii comercianți informează clienții că nu pot returna sticlele sau nu au o evidență a ambalajelor returnate.

Context

În şapte luni de la implementare, Sistemul de Garanţie-Returnare a evoluat constant. Potrivit sursei citate, până la finalul lunii iunie, 2,7 miliarde de ambalaje SGR au fost puse pe piaţă de către producători, dintre care peste 850 de milioane au fost returnate de consumatori. În prezent, peste 1.000 de mijloace de transport sunt implicate în procesul de colectare zilnică a ambalajelor SGR. Aproximativ 85% din cantitatea de ambalaje colectată a fost deja direcţionată către unităţi de reciclare, ultima etapă a acestui mecanism complex, confirmând astfel funcţionarea eficientă a Sistemului de Garanţie-Returnare.

Latura mai puțin plăcută a sistemului RetuRo în Sibiu: Pubele răsturnate, deșeuri răvășite, mizerie prin cartiere

Prin prisma economiei circulare, RetuRO asigură întoarcerea materialelor în piaţă, precum şi transparenţa parcursului acestor materiale pe întregul lanţ, din momentul punerii pe piaţă, colectării, până la intrarea în staţiile de reciclare. Conform studiilor de caz, în ţările în care a fost implementat sistemul de garanţie-returnare, ratele de colectare au crescut până la 90%, într-un interval de doi, până la trei ani.

RetuRO Sistem Garanţie Returnare S.A. este o companie ce funcţionează pe principiul not for profit - ceea ce înseamnă că eventualul profit realizat de companie în urma colectării de ambalaje de băuturi va fi reinvestit, exclusiv, în dezvoltarea SGR. Compania a fost creată de un consorţiu de trei acţionari privaţi: Asociaţia Berarii României pentru Mediu (30%), Asociaţia Producătorilor de Băuturi Răcoritoare pentru Sustenabilitate (30%) şi Asociaţia Retailerilor pentru Mediu (20%) şi un acţionar public, statul român, prin autoritatea centrală de mediu, Ministerul Mediului, Apelor şi Pădurilor (20%).

RetuRO, administratorul SGR, funcţionează cu finanţare exclusiv privată şi are rolul de a asigura transparenţa asupra cantităţilor de ambalaje pentru băuturi puse pe piaţă şi returnate de consumatori, contribuind la dezvoltarea durabilă a României, prin gestionarea responsabilă a deşeurilor de ambalaje, în vederea atingerii ţintelor de reciclare impuse României de către Uniunea Europeană.

Abonează-te la canalul de WhatsApp al Turnul Sfatului pentru a afla în timp real știrile relevante de la Sibiu: accesează linkul de aici și apasă opțiunea Follow (Urmăriți).

Dacă ți-a plăcut, distribuie articolul și prietenilor tăi

Stefan Dobre

de Stefan Dobre

Administrație
Telefon:
0724 605 815

Comentarii

7 comentarii

Comentariu ascuns din cauza ratingului negativ. Dacă totuși doriți să citiți comentariul, click aici.

Emil

Acum 11 luni

Taxa suplimentara camuflata in SGR, nu garantie.
Raspunde

Emila Elzoroaba

Acum 11 luni

Pe tine te-au camuflat la mititica
Raspunde

Cristi

Acum 11 luni

Ne umilesc toate magazinele punându-ne sa stăm la cozi pt returnarea ambalajelor! Sunt magazine care au doar un singur aparat. Pierzi câteodată peste o oră! Pai Kauflandul la cat e de mare doar atâta poate? De ce in Germania au și câte 10 și aici doar 2? Pt că li se permite! Ce control este ăsta? Pt că la noi sunt aproape 100 de angajați ai statului la mia de locuitori care mor de lene în toate instituțiile! Și când faci reclamații nu se schimbă nimic! Toți niste nemernici!
Raspunde

Aci Duțu

Acum 11 luni

Ia zi la ce Kaufland în Germania au 10 automate. Ai și poze? :)
Raspunde

Noi noi

Acum 11 luni

La magazinul Carrefour de pe A.Iancu am văzut cu stupoare cum paznicul(un tip tuns scurt si cărunt,dar și puțin afumat)vroia prioritate în fața altor persoane care așteptau la rand la aparat,că sa își ia banii pe dozele de bere ....Nu pricep cum acest magazin la cate probleme are nu este "calcat" de controale.Pot doar sa zic atenție la prețurile afișate și la cele de la casă..
Raspunde

Muschetarul roman

Acum 11 luni

Am cumparat apa minerală Vorbesc de la Carrefour si Auchan. La returnarea ambalajelor...stupoare...aparatul nu ia sticlele marca Borsec. Merg la Carrefour si întreb...d.na respectiva a dat din umeri. Merg la Auchan...aici m.a redifectionat către serviciul clienti...ca cei de la Borsec nu sunt introduși în sistemul Returo. Bine ca suntem fraieri si cumpărăm. Bătaie de joc din partea celor care înbuteliaza apele române . Comercianții vand...atât. Adio Borsec!
Raspunde

Papa di Gio

Acum 11 luni

Ia fiți atenți aici,aloo organele abilitate,zilele trecute am servit ceva cu soția pe terasa restaurantului,,Refresh"str.Gh.Magheru nr.2 printre care era o sticlă returnabilă care apărea pe bonul fiscal garanție sticlă0,50bani. La care după consumație m am dus să mi predau sticla și să mi iau garanția. Răspuns al angatului,noi nu suntem centru de returnare a garanției ambalajului,dar pot să iau sticla cu mine să merg la uncentru retur-ro și să mi iau bănuții. Oare cu atâtea sticle care rămân pe mese de la consumatori acest local,angajații,conducerea ce fac cu ele le aruncă???sau le valorifică la acele centre de colectare și încasează bănuții pe spinarea clienților de care nu duc lipsă și la prețuri destul de mari... Ce rușineee și ce mod jegmănitor au ales să practice.
Raspunde
Anuleaza raspuns

Lasa un comentariu

Toate comentariile sunt moderate înainte de postarea pe site, pentru a elimina limbajul agresiv de pe această platformă. Mulțumim. Adresa ta de email nu va fi publicată.

Sus