În urma afișării rezultatelor finale de la Evaluarea Națională și a repartizării computerizare a elevilor în licee, inclusiv pe locurile special alocate copiilor rromi, în unele cazuri se poate observa o diferență mare între mediile obținute la examenul de Evaluare Națională și mediile anilor de gimnaziu. De cele mai multe ori mediile obținute în cei patru ani de studiu sunt și cu peste patru puncte mai mari. Directorii unor școli gimnaziale unde au fost întâlnite astfel de situații au explicat ce ar putea genera o astfel de diferență.
Cele mai multe situații în care se înregistrează diferențe mari între media celor patru ani de gimnaziu și media obținută de elevi la Evaluarea Națională pot fi remarcate la școlile gimnaziale din comune sau din orașele mai mici, însă nu face excepție nici municipiul Sibiul. De exemplu, la Școala Gimnazială Nr. 18 un elev care a obținut media de admitere la Evaluarea Națională de 5.02, are media de absolvite 9,08, o diferență de 4,06 puncte. La Școala gimnazială „Radu Selejan”, un elev care a terminat cei patru ani de gimnaziu cu media 9,11 are o medie de admitere de 5,15, o diferență de aproape 4 puncte și exemplele pot continua. Toate aceste exemple pot fi găsite în lista cu rezultatele repartizării computerizate.
De asemenea, publicarea listelor cu locurile speciale pentru elevii rromi arată aceleași diferențe. La școala Gimnazială din Nocrich, de exemplu, sunt elevi care au terminat școala cu media 9,67 și la Evaluare au obținut 6.45 sau cu 9.44 și la evaluare 5.52, ori cu 8.74 și la Evaluarea Națională au obținut 4,90.
Situația poate fi consultată AICI.
Materii care ridică media și programe diferențiate
Prof. Ionela-Luiza Corobană, directoarea Școlii Gimnaziale din Nocrich explică de ce s-ar putea înregistra astfel de diferențe.
„În primul rând trebuie să ne gândim că Evaluarea Națională este susținută la două materii, română și matematică, iar în gimnaziu se fac mai multe materii care pot mări media copiilor. Există acele discipline cum ar fi educația muzicală, desenul, religia, educația fizică și sport, la care copiii pot obține pe perioada anului școlar note mai mari și ca urmare medii mai mari. Apoi la obiectele de care ei pot fi pasionați cum este istoria, geografia sau biologia, de asemenea pot avea note care-i ajută la creșterea mediei anuale. Un alt motiv care generează diferențele poate fi faptul că testele curente care sunt aplicate la școală nu sunt teste standardizate. Doar examenele naționale sunt teste standardizate și atunci, testele curente sunt aplicate în funcție de nivelul clasei. Cu alte cuvinte elevii pot obține rezultate mai bune dacă sunt aplicate în funcție de nivelul clasei”, explică directoare.
La școala din Nocrich au terminat gimnaziul anul acesta 40 de elevi, dar nu toți au intrat în examenul de Evaluare Națională. Unii au rămas corigenți, alții au optat pentru învățământul profesional sau cel dual, dar important pentru directorul școlii este ca ei să urmeze mai departe o formă de învățământ și să-și găsească drumul în viață.
„Trebuie să ne gândim și la asta: notele de la clasă sunt acordate pe baza programei naționale. Adică, fiecare an de gimnaziu (clasele a V-a, a VI-a, a VII și a VIII) are o programă specifică, iar notele de la Evaluarea Națională au în spate o programă specială de examen care cuprinde competențe din cei patru ani de studiu. Este o programă mai complexă și atunci este posibil ca în fiecare an copiii să obțină medii mai bune, comparativ cu examenul de Evaluarea Națională. Ar putea fi comparate rezultatele de la simulare cu cele de la evaluare nu mediile de la clasă. Cred că ar fi mai corect așa. Apoi ar mai trebui luat în calcul și faptul că acești copii provin din mediul rural, de pe Valea Hârtibaciului din medii defavorizate și sunt copii nemeditați. Este doar munca profesorului, din păcate, necontinuată acasă. Noi ne bucurăm că acești copii se pot înscrie și pot ajunge la liceu și avem speranța să-și dezvolte conștiinciozitatea și să fie tot mai motivați pentru a crește din toate punctele de vedere. Speranța noastră este ca acești copii să parcurgă cei patru ani de liceu și să promoveze examenele de bacalaureat”, mai explică directoarea.
O diferență mare de punctaj o înregistrează și un elev al liceului „Timotei Cipariu” din Dumbrăveni. Acesta a obținut media 3,60 la evaluare, deși gimnaziul l-a terminat cu media 8,83.
Profesorul Ioan Boia spune că media de la evaluare nu este cu mult diferită de notele pe care elevul le obținea la română și matematică.
„Elevul despre care dumneavoastră vorbiți a avut, într-adevăr, mediile precizate, însă această diferență nu este valabilă și la Limba și literatura română și Matematică unde mediile de la sfârșit de an școlar au fost 5 pentru ambele discipline” a spus directorul.
La nivelul județului Sibiu, din totalul de 2.285 elevi înscriși la repartizarea computerizată în învățământul liceal de stat au fost repartizați 2.236 elevi (97,85%).
La aceștia se adaugă 56 candidați repartizați ce provin din alte județe.
De asemenea, 40 de elevi au fost repartizați pe locurile speciale pentru copii rromi.
Abonează-te la canalul de WhatsApp al Turnul Sfatului pentru a afla în timp real știrile relevante de la Sibiu: accesează linkul de aici și apasă opțiunea Follow (Urmăriți).
Dacă ți-a plăcut, distribuie articolul și prietenilor tăi
Tag-uri: diferenta intre medii , medii absolvire , medii evaluare nationala , evaluarea nationala sibiu ,
Vizualizari: 13651
Ultimele comentarii
Acum 3 ore
Alte natiuni erau demult reunite - noi lucru slab
Acum 3 ore
HBomb
Acum 3 ore
Q
Acum 3 ore
Q
Acum 3 ore
Q - erau limacși