Luni,
18.08.2025
Cer Senin
Acum
15°C

Sibienii au ajuns să stea la cozi și de peste două ore la Electrica. De la „îmi emit facturi, deși nu le sunt client”, la „pe mine m-au facturat dublu”

Sibienii au ajuns să stea la cozi și de peste două ore la Electrica.  De la „îmi emit facturi, deși nu le sunt client”, la „pe mine m-au facturat dublu”

A devenit o situație constantă ca la singurul ghișeu de relații cu clienții pe care Electrica Furnizare îl are deschis la Sibiu să se formeze cozi apreciabile.

Cea de marți dimineața a fost semnalată de un cititor Turnul Sfatului. „Am uitat să trimit citirea într-o lună, astfel încât la următoarea perioadă de transmitere a indexului am trimis consumul pe cele două luni, de 207kW, în total. Iar când am primit următoarea factură ca urmare a acestei citiri, am văzut că m-au facturat cu 1,3 lei/kW, care este un tarif care se aplică celor cu consum lunar de peste 250 de kW. Cei cu un consum sub 100 de kW au un tarif de 0,68 lei/kW, cât aveam și eu, iar cei cu un consum între 101 și 250 de kW au tarif de 0,8 lei/kW. Deci, pe mine, m-au facturat dublu într-o lună. Am plătit factura, că altfel mă decuplau, dar acum vreau să rezolv și să îmi primesc banii înapoi pentru luna în care am fost facturat la un tarif dublu față de cel normal. La telefon nu poți rezolva nimic: acolo ai situații predefinite prin care te tot plimbă, nu poți fi transferat la un operator uman. Când am ajuns azi și am văzut coada, n-am putut să stau. Nu am la dispoziție patru-cinci ore”, spune sibianul de 37 de ani.

Marți, la prânz, pe trotuarul de pe strada Uzinei unde se află ghișeele Electrica Furnizare erau câteva zeci de oameni. La diferite intervale de timp, ușa de intrare în sediul instituției era deschisă de către un paznic, care lăsa câteva persoane să intre, după care bloca din nou ușa pentru cei de afară. „Sunt operat și la picioare și la inimă. Săptămâna trecută am venit de două ori, acum două săptămâni – de trei ori. De două luni nu în stare să îmi facă un contract. Nu sunt în stare să stau în picioare, de azi dimineață sunt aici. De două ore”, se plânge un bărbat care spune că a venit dintr-un sat de lângă Sibiu.

Problemele sunt diverse și nu se pot rezolva online, arată unii dintre cei care stau la coadă. „Eu nu sunt client Electrica Furnizare. Însă primesc facturi de la ei, deoarece constructorul a avut contract cu ei. Eu am schimbat furnizorul, am ales E.On, am primit facturi de la acesta și Electrica Furnizare în continuare îmi emite facturi. În momentul de față, eu nu pot să îmi fac programare on-line, că nu sunt client și stau la coada asta probabil de la ora 09:30. Vorbești cu robotul și îți cere codul de client și ultimele patru cifre din CNP. Este o situație imposibilă”, descrie un alt tânăr aflat la aceeași coadă.

„Ne asumăm responsabilitatea...”

Nemulțumirea oamenilor care stau la cozi rezultă și din faptul că nu înțeleg utilitatea programării on-line. „Ar trebui să aibă prioritate cine are programare on-line. Dar aici intră cine vrea, n-avem certitudinea că au programare. Ar trebui să fie ghișee pentru cei cu programare și ghișee pentru cei care nu au programare”, mai arată cei care stăteau la coadă.

Site-ul Electrica Furnizare nu are nicio altă adresă de contact în afară de cea pentru relații cu clienții. Adresă la care am solicitat un punct de vedere al Electrica Furnizare despre modul în care au în vedere eliminarea disfuncționalităților care duc la formarea cozilor în fața ghișeelor de relații cu clienții.

Pe același site este publicat și Raportul de sustenabilitate pe 2023, potrivit căruia, cu peste 3,2 milioane de clienți, instituția cu capital majoritar privat este cel mai mare furnizor de energie electrică din țara noastră, cu o cotă de piață de aproape 17%.

„În calitate de companie românească, ne asumăm responsabilitatea de a inova și de a implementa soluții de care să beneficiem nu doar noi și clienții noștri, ci și societatea în ansamblu. Aceasta este direcția pe care o urmăm cu determinare, printr-un focus puternic pe promovarea unei economii verzi și asigurarea unui mediu mai curat pentru generațiile viitoare”, scrie Alexandru Chiriță, directorul general al Electrica, grupul din care face parte Electrica Furnizare.

Citește și Zeci de oameni, în frig, la coadă la Electrica. Durează și două ore

 

Abonează-te la canalul de WhatsApp al Turnul Sfatului pentru a afla în timp real știrile relevante de la Sibiu: accesează linkul de aici și apasă opțiunea Follow (Urmăriți).

Dacă ți-a plăcut, distribuie articolul și prietenilor tăi

Traian Deleanu

de Traian Deleanu

Investigații, Administrație
Telefon:
0740 039 148
E-mail: traian[at]turnulsfatului.ro

Comentarii

12 comentarii

Curiozitati

Acum 12 luni

Care e logica Electrica Furnizare sa ceara citirea in 15 a lunii, dar factura sa o faca pe perioada 1-30 a lunii? unde jumate de luna e citita, jumate estimata?? Inainte sa se schimbe platforma de myelectrica facturile se emiteau pe perioada 15.x - 14.x+1 si era perfect ok
Raspunde

Nicoleta

Acum 12 luni

Electrica furnizare, cea mai japcara societate din tara! Mi-a trimis facturi umflate la gaz, pe o perioada de 6 luni...crezand ca asa, oamenii nu mai au control asupra costului. Sesizarile pe site sunt "analizate" de inteligenta artificiala...tu sesizezi ceva, ea iti raspunde ce-o taie circuitele. ANPC nu ia nicio masura, la cate reclamatii a primit pt ELECTRICA FURNIZARE. Rusine, ELECTRICA!
Raspunde

Comentariu ascuns din cauza ratingului negativ. Dacă totuși doriți să citiți comentariul, click aici.

Kukuruku

Acum 12 luni

La 37 de ani crede ca poate rezolva doar stand la coada....asa-i cand unii cred ca netul e tik tok , fb si insta.
Raspunde

@Kuku

Acum 12 luni

Iti scrie negru pe alb in articol ca telefonic/pe site nu se poate rezolva. Ce alternative propui?
Raspunde

Ohm

Acum 12 luni

DEER Romania - adica fosta "uzina" e ultima reduta a comunismului. alaturi de CFR
Raspunde

Săndel

Acum 12 luni

Mie așa de dragi mi-au devenit Electrica S.A. că nu doar am încetat contractul ci le-am dat și contorul și branșamentul să și-l bage unde-i mai umed și întuneric. Bătaie de joc și luat peste picior pe toate planurile. Toate!
Raspunde

Andrei Petre

Acum 12 luni

Suntem an 21 august nu mi-a venit niciun un fel de aviz nici E_mail că să platesc lumină să nu cumva să vină la poartă să taie lumina
Raspunde

Rodica

Acum 12 luni

Ultimul alineat din articol spune tot: „În calitate de companie românească... ". Ce mai vreti altceva?

Raspunde

Florin alexandru

Acum 12 luni

Pana nu vor fi condamnati penal cu ani multi de puscarie cativa sefi de la electrica pentru abuz in serviciu, inselaciune, nu vor face nimic pentru clienti. Dar la noi chiar si traficantii de droguri primesc pedepse cu suspendare.
Raspunde

Bogdan

Acum 12 luni

In toata tara, Electrica Furnizare continua sa emita facturi consumatorilor care au plecat la alti furnizori. Desi situatia a fost reclamata la ANRE, nu s-a facut nimic pentru ca Electrica e firma de stat si corb la corb nu-si scoate ochii.
Raspunde

Bobeş

Acum 12 luni

In județul Sibiu mereu au fost nereguli la facturări!Fac regularizarea ,dar uita să scadă valoarea plătită de client până in acel moment si te trezești ca ai de plata 6-7 luni,cand de fapt tu ți-ai achitat facturile cu estimările lor de tot râsul!In judetul Brașov,in unele parti s-au montat contoare cu citire automată si de ceva vreme, chiar cu citirea automată fac estimări,dar se tine cont de consumul lunar!
Raspunde

Klein

Acum 9 luni

traiesc de multi ani in Germania si mai am casa parinteasca in jud sibiu ,nu am putut sa merg in Romania din motive personale peste 10ani, am fost anul acesta in luna iunie si am gasit o factura de circa 1350 roni,m-am deplasat la sibiu la electrica Sibiu sa ma informez unde si cum sa platesc factura, la ghiseu un barbat neamabil,nu am inteles prea multe,m-am dus la o banca apropiata unde electrica este client robotul nu acepta factura nu stiu de ce ,m-am dus cred in valea aurie tot la o banca nu am putut plati,am gasit cred ca era o librarie unde o doamna amabila care a inregistrat manual acel cod . de am platit aceasta suma enorma,am venit inapoi la electrica sa vad ce este de facut in continuare dupa ce am intrat la ghiseu tot o doamna neamabila nici nu s-a uitat prea mult la factura mea platita m-a trimis la Medias desi satul Somartin apartine de electrica sibiu,m-am intors in Germania am incercat prin mai multe e-mailuri sa resolv problema,am ajuns la concluzia cu electrica,caci am platit prea mult,si pe viitor m-am hotarat sa cumpar un generator cat o sa consum curent pt, merg numai vara in romania nu am atatea nervi si timp pierdut,intre timp am aflat mi-sa debranjat curentul va multumesc
Raspunde
Anuleaza raspuns

Lasa un comentariu

Toate comentariile sunt moderate înainte de postarea pe site, pentru a elimina limbajul agresiv de pe această platformă. Mulțumim. Adresa ta de email nu va fi publicată.

Sus