Duminică,
26.10.2025
Ploi Scurte
Acum
14°C

Primele autobuze pentru transportul metropolitan Sibiu au fost cumpărate din Turcia. Sunt șase la număr, electrice. Urmează alte 30

Primele autobuze pentru transportul metropolitan Sibiu au fost cumpărate din Turcia. Sunt șase la număr, electrice. Urmează alte 30

Din banii alocați prin PNRR, autoritățile locale au semnat actele de achiziție a primelor șase mijloace de transport pentru zona metropolitană din jurul Sibiului. Livrarea autobuzelor are un termen maxim de zece luni.

14,34 de milioane de lei, la care se adaugă TVA, este valoarea contractului semnat între Primăria Sibiu și BMC Truck&Bus SRL din Ciorogârla, reprezentanți ai producătorului turc cu același nume. Documentul a fost semnat în cursul zilei de marți, 17 septembrie 2024, și are drept obiect livrarea a șase autobuze electrice, cu o lungime de zece metri, a șase stații de încărcare lentă și a altor două stații de încărcare rapidă. 

Contractul a fost atribuit în urma unei a doua proceduri publice, după ce licitația lansată anul trecut a fost anulată. La această a doua procedură pentru care anunțul a fost publicat în luna aprilie a acestui an au fost depuse două oferte, pe lângă cei de la BMC înscriindu-se și o asociere formată tot din producători turci (Otokar Europe Filiala București - Otokar Otomotiv ve Savunma Sanayi A.S.).

Conform condițiilor din caietul de sarcini, Primăria Sibiu (instituția care a derulat licitația) are două luni la dispoziție pentru a semna ordinului de începere a contractului. După ce acesta este emis, cei de la BMC au termen de zece luni pentru livrarea celor șase autobuze și a stațiilor de încărcare. În fine, în aceleași condiții contractuale se mai arată că „recepția produselor se va face în termen de maxim două luni de la data livrării de către furnizor a tuturor produselor (autobuze și stații de încărcare)”.

Detalii tehnice

Conform datelor de pe site-ul de prezentare al celor de la BMC, modelul Neocity cu o lungime de zece metri, are 62 de locuri pe scaune și alte 26 – în picioare.

Autobuzele electrice urmează a avea autonomia reală testată: cea declarativă, pe baza analizelor teoretice, este de 350 de km, iar autoritățile locale solicită ca cea reală, testată, să fie de minim 200 de km. „Atât la recepția autobuzelor cât și la sfârșitul perioadei de garanție, autoritatea contractantă va verifica autonomia reală a autobuzelor livrate, care trebuie să fie de minim 200 km în condiții de exploatare extreme (-25 +45 grade Celsius) în Municipiul Sibiu și zona limitrofă”.

După cum au arătat reprezentanții Primăriei, stații de încărcare rapidă urmează să fie amplasate nu doar în Sibiu, ci și în localitățile-partenere din cadrul Transportului metropolitan. „La acest moment, sunt în analiză locațiile exacte ale acestora, raportat la posibilitățile de alimentare cu energie electrică, și la amplasarea exactă a stațiilor de întoarcere (unde vor fi amplasate și aceste stații cu pantograf)”.

300.000 de km sau patru ani trebuie să fie garanția oferită pentru funcționarea fără reparații generale a autobuzelor electrice, al căror motoare trebuie să aibă o garanție de minim opt ani.

Urmează alte 30

În paralel cu licitația pentru autobuzele de zece metri, Primăria Sibiu este aproape și de finalizarea achiziției altor 30 de autobuze, tot electrice, dar cu o lungime de 12 metri. Peste 96 de milioane de lei, la care se adaugă TVA, este valoarea estimată a contractului pentru care au fost depuse șase oferte. Evaluarea tehnică și financiară a ofertelor depuse în cadrul acestei licitații a fost finalizată pe 13 septembrie 2024, în prezent procedura fiind în stadiul deliberării (de reamintit că și această licitație a fost reluată, cea lansată anul trecut fiind anulată în primăvara aceasta).

Și în cadrul acestei licitații sunt prevăzute amplasarea de stații de încărcare lentă și, respectiv, rapidă.

Citește și Șase oferte: sibienii vor călători metropolitan cu autobuze din Turcia, din România sau din China

Cele 36 de mijloace de transport electrice ar urma concesionate Tursib, societatea care va asigura transportul metropolitan în zona Sibiului. La acest sistem de transport public pe care autoritățile îl promit cetățenilor de mai bine de zece ani au aderat, pe lângă municipiul Sibiu, orașele Cisnădie și Ocna Sibiului și comunele Șelimbăr, Cristian, Șura Mică, Roșia, Șura Mare, Sadu, Poplaca, Slimnic și Rășinari. 

Citește și Prima hartă a transportului metropolitan Sibiu: ciorna de la care pornesc autoritățile nu include și satele

Sursa foto principală: Tasiyanlar

 

Abonează-te la canalul de WhatsApp al Turnul Sfatului pentru a afla în timp real știrile relevante de la Sibiu: accesează linkul de aici și apasă opțiunea Follow (Urmăriți).

Dacă ți-a plăcut, distribuie articolul și prietenilor tăi

Traian Deleanu

de Traian Deleanu

Investigații, Administrație
Telefon:
0740 039 148
E-mail: traian[at]turnulsfatului.ro

Comentarii

9 comentarii

Robert

Acum 1 an

Primele sase autobuze "au fost cumparate" (cum scrie in titlu), urmeaza doua luni de semnare a ordinului de incepere a contractului, alte 10 luni pentru furnizare, alte doua luni pentru receptie s.a.m.d. Celelalte 96 urmeaza... Spre satisfactia celor de la Transmixt care opereaza acum pe unele dintre traseele mentionate
Raspunde

Emil

Acum 1 an

Facem, ce facem și tot din Turcia cumpărăm.
Raspunde

Xxx

Acum 1 an

Ce s ar face tara asta in materie de transport public daca n ar exista Turcia??? Prob ar trebui sa ne luam toti BMW uri!
Raspunde

Comentariu ascuns din cauza ratingului negativ. Dacă totuși doriți să citiți comentariul, click aici.

Unul atent

Acum 1 an

"modelul Neocity cu o lungime de zece metri, au 62 de locuri pe scaune și alte 26 – în picioare." modelul "au" wooow ...ce ziarist...
Raspunde

Comentariu ascuns din cauza ratingului negativ. Dacă totuși doriți să citiți comentariul, click aici.

Unul atent

Acum 1 an

IAR NU POSTATI COMENTARIILE...LA CE MAI LASATI RUBRICA DACA TOT CENZURATI CRITICILE???
Raspunde

Adibadi

Acum 1 an

Autobuze ați cumpărat dar contractul colectiv de muncă nu îl respectați. Nu ați acordat mărirea de salariu din septembrie pe motiv că nu sunt bani.
Raspunde

Pușcașu Marin

Acum 1 an

Felicitări primăriei pentru implementarea proiectului
Raspunde

Aaa

Acum 1 an

Cele mai proaste autobuze vad ca au disparut acelea cumparate de primarie niste trocii zmuncreau ca naiba.
Raspunde

Dan

Acum 1 an

La un autobuz cu lungimea de 10 metri cred că este vorba, mai mult ca sigur, de 26 locuri pe scaune 62 în picioare! Va fi interesant de văzut când își vor da decidenții locali seama că transportul metropolitan nu este același lucru cu transportul urban. Oare după ce o parte din cei 62 de pasageri transportați în picioare vor ieși prin parbrizul autobuzului în urma unei frânări bruște la coborârea pantei spre Cristian sau a celei dinspre Daia?
Raspunde
Anuleaza raspuns

Lasa un comentariu

Toate comentariile sunt moderate înainte de postarea pe site, pentru a elimina limbajul agresiv de pe această platformă. Mulțumim. Adresa ta de email nu va fi publicată.

Sus