Duminică,
12.10.2025
Innorat
Acum
11°C

După cinci ani de licitații eșuate, Primăria a găsit firma care să propună soluția tehnică pentru reabilitarea podului Maria Tereza

După cinci ani de licitații eșuate, Primăria a găsit firma care să propună soluția tehnică pentru reabilitarea podului Maria Tereza

După aproape cinci ani de licitații eșuate, Primăria Sibiu a găsit zilele trecute o companie care să propună soluția tehnică pentru reabilitarea Podului Maria Tereza.

Contractul pentru serviciile de elaborare a proiectului tehnic aferent obiectivului „Reparație capitală pod strada Gladiolelor (Maria Tereza)” (PT+ DE+ DTAC+ DTOE+ avize+ verificare tehnică+ asistență tehnică) a fost atribuit companiei SC SPA Inovations RL din București. Pentru aceste servicii municipalitatea va plăti 166.000 lei, iar rezultatul trebuie să fie livrat în șapte luni.

Precizăm că acest contract a fost atribuit după a treia încercare în acest an: în această vară anunțul pentru primirea ofertelor a fost publicat de două ori.

Amintim că în anul 2019, primarul Astrid Fodor declara că „reabilitarea podului se leagă în mod natural și de amenajarea malurilor râului Cibin prin crearea de piste pentru biciclete, un proiect pe care deja l-am inițiat în sensul obținerii finanțării din fonduri europene”.

De atunci, timp de cinci ani autoritățile s-au rătăcit prin licitații. Din cauză că niciun proiectant nu a considerat atractivă suma alocată contractului, licitația a fost reluată de fiecare dată.

În caietul de sarcini se menționează că se dorește realizarea unui pod care „să respecte solicitările și criteriile legislației în vigoare, să prezinte siguranță în exploatare și conservarea elementelor arhitecturale specifice unui monument istoric”.

„Pentru semnalizarea orizontală se vor executa marcaje rutiere cu vopsele bicomponente. În vederea realizării iluminatului public, se va avea în vedere montarea de corpuri de iluminat cu specific perioadei și construcției podului, care să asigure un iluminat eficient, dar care să pună în valoare structura podului și un sistem de iluminat arhitectural”, mai scrie în document.

Totodată, se așteaptă ca reparația capitală a podului Maria Tereza să rezolve o serie de probleme legate de aglomerarea și siguranța în cartierul Terezian, respectiv a zonei centrale a orașului.

Conform unor estimări din 2019, lucrările de construcție și montaj depășesc 2 milioane de lei, iar întreținerea va costa aproximativ 600.000 lei pentru 50 de ani.

Podul de piatră a fost inaugurat în 24 octombrie 1864, fiind primul pod peste Cibin din. Interiorul orașului. Forma actuală o are din anul 1908.

Abonează-te la canalul de WhatsApp al Turnul Sfatului pentru a afla în timp real știrile relevante de la Sibiu: accesează linkul de aici și apasă opțiunea Follow (Urmăriți).

Dacă ți-a plăcut, distribuie articolul și prietenilor tăi

Vizualizari: 7571

Ion Surdu

de Ion Surdu

Redactor

Comentarii

2 comentarii

Comentariu ascuns din cauza ratingului negativ. Dacă totuși doriți să citiți comentariul, click aici.

Emil

Acum 1 an

Acum Da, se poate! Predoiu la Justitie, Sandru la OAR si Racovita la ISC au experti autorizati in falsificarea proiecteleor, falsificarea expertizelor MLPAT si falsificarea avizelor ISC, mai ales dupa distrugerea probelor falsurilor cu tot cu arhivele ISC-urilor regionale de catre teroristii UDMR deoarece suveicile primarilor spagari nu aveau acces pentru a falsifica si sterge ilegalitatile. https://spotmedia.ro/stiri/politica/ministerul-dezvoltarii-anunta-ca-desfiinteaza-structurile-regionale-ale-inspectoratului-de-stat-in-constructii
Raspunde

Alzara 1918

Acum 1 an

Cat de greu este să faci câțiva pași până la bustul împărătesei pentru a afla ortografierea ( scrierea corectă , dreaptă ) a sa ? Maria Theresia !
Raspunde
Anuleaza raspuns

Lasa un comentariu

Toate comentariile sunt moderate înainte de postarea pe site, pentru a elimina limbajul agresiv de pe această platformă. Mulțumim. Adresa ta de email nu va fi publicată.

Sus