Sâmbătă,
22.03.2025
Cer Senin
Acum
16°C

Lotul 4 din autostrada Sibiu – Pitești a depășit 60%. Constructorul își face propria fabrică de prefabricate pentru tuneluri. ”E o premieră în proiectele de autostradă executate în România”

Lotul 4 din autostrada Sibiu – Pitești a depășit 60%. Constructorul își face propria fabrică de prefabricate pentru tuneluri. ”E o premieră în proiectele de autostradă executate în România”

Progresul general al execuției lucrărilor la Autostrada Sibiu - Pitești (lotul 4, Tigveni - Curtea de Argeș) a depășit 60% după primele 18 luni de lucru din cele 44 prevăzute în contract, anunță contructorul austriac Porr.

"Avem motive serioase să fim încrezători că termenul din februarie 2027 va fi devansat: ritmul de până acum, seriozitatea PORR și tradiția de a livra proiecte remarcabile înainte de termenele contractuale", au transmis reprezentanții Porr România, antreprenorul general al proiectului, citat de Arena Construcțiilor.

„Propria stație de prefabricate”

Din această primăvară, constructorul va începe producția de elemente prefabricate necesare primului tunel forat de autostrada pe care îl construiește prin dealul Momaia.

"Acesta este primul nostru proiect cu propria stație de prefabricate, în care producem și predalele (31.200 mp), și antretoazele necesare în zona tablierelor metalice (și acestea o premieră în proiectele de autostrada executate în România) la suprastructură a două poduri", au explicat constructorii.

În ceea ce privește tunelul de la Tigveni, cea mai complexă lucrare inginerească a lotului 4, Tigveni - Curtea de Argeș, mai sunt circa 100 de metri până la străpungerea Dealului Momaia de la un capăt la altul, pe firul Tunelului Daniela (sensul de mers Sibiu - Pitești), potrivit informațiilor transmise pe 24 ianuarie 2025 de Irinel Ionel Scrioșteanu, secretar de stat în cadrul Ministerului Transporturilor și Infrastructurii.

Contractul pentru proiectarea și execuția tronsonului 4 al autostrăzii Sibiu - Pitești (9,86 km) a fost semnat în noiembrie 2021, cu o valoarea de 1,67 miliarde de lei (fără TVA) și o durata de 60 de luni, din care 16 luni perioada de proiectare și 44 luni perioada de execuție.

În cadrul contractului vor fi realizate mai multe lucrări de artă având o complexitate ridicată, respectiv 12 poduri, pasaje și/ sau viaducte, având o lungime medie de 230 m, dintre care cel mai lung este Viaductul de la km 84+341 (cu o lungime de 630 m), precum și Tunelul Tigveni, de 1.350 m, în zona de traversare a dealului Momaia, județul Argeș.

Abonează-te la canalul de WhatsApp al Turnul Sfatului pentru a afla în timp real știrile relevante de la Sibiu: accesează linkul de aici și apasă opțiunea Follow (Urmăriți).

Dacă ți-a plăcut, distribuie articolul și prietenilor tăi

Alin Bratu

de Alin Bratu

Politic
Telefon:
0745 590 991

alin[at]turnulsfatului.ro

Comentarii

0 comentarii

Anuleaza raspuns

Lasa un comentariu

Toate comentariile sunt moderate înainte de postarea pe site, pentru a elimina limbajul agresiv de pe această platformă. Mulțumim. Adresa ta de email nu va fi publicată.

Sus