Proiectantul Consitrans va superviza lucrările pe lotul 3 al Autostrăzii A13 Sibiu – Făgăraș, după ce ce Consiliul Național pentru Soluționarea Contestațiilor a respins a doua contestație a turcilor de la Proyapi după reevaluarea ofertelor.
Consitrans a câștigat inițial licitația deschisă de Compania de Administrare a Infrastructurii Rutiere (CNAIR), însă compania turcă a contestat desemnarea câștigătorului.
Contractul a fost semnat pentru oferta de 40 de milioane lei, conform Economedia.
Pentru tronsonul 2, Avrig – Mârșa – Arpașu de Jos (20 km), contractul pentru supervizarea lucrărilor încă nu a fost semnat, fiind respinsă contestația Proyapi, dar admisă, în parte, a asocierii Tecnic Consulting – Activ Proiectare.
Pentru tronsonul 3, în noiembrie 2024, Ministerul Transporturilor a emis Autorizația de Construire Etapa I, cu lucrări de 1,2 miliarde lei din contractul total de 1,77 miliarde. Tronsonul 3 al A13 Sibiu – Făgăraș se desfășoară între km 34+175 și km 51+785, între intersecțiile cu DN1 (intersecția Arpașu) și DJ 105B (intersecția Sâmbăta). Lungimea tronsonului este de 17,61 km.
Contractul pentru proiectare și execuție Autostrada Sibiu – Făgăraș, Tronson 3: Arpașu de Jos (DN1) – Sâmbăta de Sus (DJ 105B) a fost semnat în august 2023 cu Makyol, la prețul de 1,77 miliarde de lei fără TVA.
Autostrada Sibiu - Făgăraș
Lotul 1 Boița (Autostrada Sibiu – Pitești) – Avrig – Mârșa (DJ 105G)
- Caracteristici: 14,2 km lungime, 24 structuri și cel mai complex nod rutier din România situat la Boița, unde se vor intersecta DN7, A1 Sibiu-Pitești și A13 Sibiu-Făgăraș, nod rutier care va avea 3 niveluri de circulatie.
– Lotul 2 Avrig – Mârșa (DJ 105G) – Arapașu de Jos (DN1)
- Caracteristici: 19,9 km lungime, 25 structuri, 1 nod rutier la Avrig-Mârșa
– Lotul 4 Sâmbăta de Sus Sâmbăta de Sus (DJ 105B) – Municipiul Făgăraș / Drum de legătură cu DN 1
- Caracteristici: 16,2 km lungime, 26 structuri, 3 noduri rutiere (Sâmbăta, Ileni și Făgăraș)
Sursa de finanțare pentru construcția acestei autostrăzi este asigurată din fonduri europene nerambursabile, prin cadrul Programului Transport 2021-2027”, spunea, în urmă cu câteva zile, pe șantierul tronsonului 3, secretarul de stat în Ministerul Transporturilor, Ionel Scrioșteanu.
Autostrada Sibiu – Făgăraș face parte din Autostrada Sibiu – Bacău, iar traseul acesteia pornește din dreptul localității Boița și se termină în apropierea Municipiului Făgăraș.
Asocierea Makyol – Yapi Merkezi a devenit în noiembrie 2023 al doilea constructor din România după UMB raportat la numărul kilometrilor de autostradă contractați, după ce a câștigat licitația pentru construcția celor 68 de kilometri reprezentând toate cele 4 loturi ale secțiunii A13 Sibiu – Făgăraș, parte din A13 Sibiu – Brașov – Bacău. Totodată, Makyol ar putea semna și contractul pentru ,,Lotul Meseș” de pe Autostrada Transilvania, dacă la CNSC, contestațiile WeBuild și MAPA vor fi respinse.
Autostrada Sibiu – Făgăraș, o investiție de aproape 7 miliarde de lei, are 68 kilometri (cu 5 km drum de legătură Lot 4), cuprinde 4 loturi, iar durata este de 48 de luni din care primele 12 pentru proiectare și 36 de luni pentru șantier.
Sursa foto: Arhivă / Turnul Sfatului
Abonează-te la canalul de WhatsApp al Turnul Sfatului pentru a afla în timp real știrile relevante de la Sibiu: accesează linkul de aici și apasă opțiunea Follow (Urmăriți).
Dacă ți-a plăcut, distribuie articolul și prietenilor tăi
Tag-uri: supravegherea lucrarilor pe au , costuri autostrada sibiu fagar , pret autostrada sibiu fagaras , autostrada Sibiu Făgăraș
Vizualizari: 2729
Ultimele comentarii
Acum 2 ore
Gogu Parlogu
Acum 2 ore
Cornel Sibianul
Acum 3 ore
Kukuruku
Acum 3 ore
Kukuruku
Acum 3 ore
@Andreea