S-a încheiat consultarea publică pentru proiectul imobiliar care urmează să transforme zona străzii Coralului din Sibiu, prin reconversia unei suprafețe de 10,4 hectare din zonă industrială în zonă rezidențială cu servicii și dotări aferente. Documentația urbanistică a fost elaborată de S.C. Lumi & Comp S.R.L. pentru beneficiarul Global Residence 4ALL S.R.L. Mai multe observații au transmis cei care s-au interesat de proiect, iar pe site-ul primăriei au fost publicate răspunsurile proiectantului.
Supraaglomerarea și infrastructura rutieră
Unul dintre principalele motive de îngrijorare ale locuitorilor a fost posibilitatea ca noul proiect să ducă la supraaglomerarea zonei. În răspunsul oficial, proiectantul subliniază că, în prezent, doar 30% din lungimea străzii Coralului este ocupată de construcții. „Astfel este rezonabil să considerăm că zona nu este supraaglomerată”, spun aceștia. Se propune, totodată, lărgirea străzii Coralului la 17 metri și crearea unei noi artere cu aceeași amprentă, asigurând astfel o mai bună conexiune între strada Ogorului și Calea Șurii Mici. De asemenea, sunt planificate piste pentru biciclete.
Precizăm că strada Coralului vine în prelungirea noii străzi inaugurate în zona de vest, Varșovia, la intersecție cu Ogorului și continuă până în Calea Șurii Mici, fiind paralelă cu Frigoriferului.
Accesibilitatea pentru mașinile de intervenție
O altă preocupare menționată de unul dintre sibieni a vizat timpul de intervenție al serviciilor de urgență. Proiectantul susține că modernizarea infrastructurii rutiere și noile conexiuni vor îmbunătăți considerabil accesul rapid al ambulanțelor și echipajelor de pompieri.
Poluare, număr de apartamente, parcări
În ceea ce privește impactul asupra mediului, proiectantul promite că viitoarele clădiri carese vor construi se vor alinia standardelor nZEB (nearly zero energy building), ceea ce înseamnă că viitoarele locuințe vor avea un consum de energie aproape nul și vor utiliza în proporție de minimum 30% surse regenerabile. De asemenea, proiectul prevede ca 65% dintre locurile de parcare să fie subterane, pentru a reduce impactul vizual și poluarea. Suprafața alocată spațiilor verzi va fi de peste 25%, iar zonele de retragere față de aliniamente vor fi plantate în proporție de minimum 60% cu vegetație medie și înaltă, se mai precizează în răspuns.
Modernizarea străzilor și locuri de recreere
Într-o altă sesizare, un alt sibian care a transmis observațiile sale se referă la o serie de alte aspecte. spre exemplu, acesta s-a interesat de modernizarea străzilor din zonă. Pentru asigurarea unei infrastructuri moderne, proiectul prevede asfaltarea și amenajarea străzilor cu două benzi de circulație de câte 3,5 metri pe sens, trotuare, piste pentru biciclete și spații verzi cu locuri de parcare intercalate, spune proiectantul. În plus, zona va beneficia de două locuri de joacă, o pistă de alergare și o zonă de fitness:
„Vor fi amenajate spaţii verzi cu o suprafață de 7416 mp, respectiv în proporție de 25,82% din suprafața zonei regelementate, două locuri de joacă cu o suprafaţă de 512 mp și o zonă de fitness cu pistă pentru alergare. Aceste dotări sunt prevăzute pentru asigurarea unei locuiri cu un nivel de înaltă calitate, care depășesc cerinţele minime prevăzute în P.U.G. Sibiu, respectiv spații libere de folosinţă comună (locuri de joacă, spaţii verzi plantate şi amenajate de folosință generală, alei pietonale) în proporţie minimă de 10% din suprafaţa construită desfăşurată”, se precizează în răspuns.
Locuri de parcare și transport public
Întrebați despre numărul locurilor de parcare, proiectanții au răspuns că documentația prevede crearea a 551 locuri de parcare, dintre care 329 vor fi subterane, iar 222 la sol - pentru un număr total de 335 de apartamente menționate în document.
În ceea ce privește transportul public și modernizarea trecerii peste calea ferată dinspre strada Ogorului, alte subiecte menționate în sesizări, proiectantul precizează că acestea nu intră în sfera documentației.
Siguranță, iluminat public și gestionarea deșeurilor
Despre iluminatul public se menționează că planul urbanistic prevede modernizarea acestuia. În ceea ce privește deșeurile, proiectantul spune că vor fi amenajate șase platforme pentru colectarea selectivă a deșeurilor.
Dezvoltări și infrastructură socială
Întrebați despre infrastructura socială care este avută în vedere pentru viitorul proiect, proiectanții s-au referit la servicii aferete funcţiunii de locuire, respectiv „servicii de proximitate, zonă fitness cu pistă de alergare, locuri de joacă, piste pentru biciclişti care vor aduce beneficii tuturor locuitorilor din zonă și vecinătate”.
Planul urbanistic zonal pentru proiectul de pe Coralului reglementează strict zona inclusă în proiect, iar orice altă dezvoltare ulterioară va necesita documentații și avize separate.
Amintim că informații despre intenția de a dezvolta o nouă zonă imobiliară pe Coralului au apărut încă în anul 2019. Planul Urbanistic Zonal pentru această zonă a fost aprobat atunci în Consiliul local, documentul având în vedere transformarea zonei din una în regim industrial în una centrală, unde se vor putea construi locuințe, birouri, spații comerciale.
Abonează-te la canalul de WhatsApp al Turnul Sfatului pentru a afla în timp real știrile relevante de la Sibiu: accesează linkul de aici și apasă opțiunea Follow (Urmăriți).
Dacă ți-a plăcut, distribuie articolul și prietenilor tăi
Vizualizari: 3223
Ultimele comentarii
Acum 2 ore
Emil
Acum 2 ore
T.
Acum 2 ore
Un român
Acum 3 ore
Putin
Acum 3 ore
D.