Aproximativ 1,2 milioane de metri cubi de nisip şi pietriş pentru autostrada Sibiu-Făgăraş vor fi obținuți de la o balastieră care va fi amenajată de turcii de la Makyol pe teritoriul comunei Viştea, anunță Bună Ziua Brașov.
Agenţia pentru Protecţia Mediului Braşov a publicat pe site-ul instituţiei proiectul deciziei etapei de încadrare pentru balastiera ce va furniza nisipul şi pietrişul necesar construirii Autostrăzii Sibiu – Făgăraş. Balastiera va fi amenajată şi exploatată de compania turcă Makyol (constructorul autostrăzii) şi va funcţiona pe raza comunei braşovene Viştea (în extravilanul satului Olteţ), pe malul pârâului Viştea
Conform documentului publicat de APM Braşov, lucrările de excavare se vor realiza pe o suprafaţă totală de 104.101 mp din care 75.312 mp zona aferentă perimetrului de exploatare, teren domeniu privat aflat în concesiune, cu categoria de folosinţă păşune. Din acest perimetru va fi extrasă o cantitate totală de 1.330.800 mc agregate minerale, din care 1.250.500 mc nisip şi pietriş, plus 80.300 mc de steril.
Teren închiriat și la Cârța: 12 hectare
Constructorul turc Makyol Insaat Sanayi Turizm Ve Ticaret As Instanbul, care execută autostrada Sibiu – Făgăraș, a închiriat 12 hectare de teren de la Primăria Cârța, care va fi exploatat pentru a se extrage materiale pentru viitorul șantier.
Compania a depus la Agenția Națională pentru Protecția Mediului (ANPM) un memoriu de prezentare prin care se solicită avizul pentru exploatarea de la Cârța.
De pe un teren de 12 hectare al Primăriei Cârța urmează să fie extras nisip și pietriș necesar pentru construcția autostrăzii.
Turcii preconizează că terenul de aici va fi excavat până la o adâncime de maxim 15 metri, ”în totalitate deasupra nivelului acviferului freatic local care este situat la cca. 3 metri faţă de vatra excavaţiei proiectate”.
Valoare investiției este estimată la 2 milioane de lei, iar exploatarea se preconizează a se desfășura pentru cel puțin 2 ani.
Turcii au estimat că în urma lucrărilor de excavare va rezulta un volum de săpătură de circa 368 de mii de metri cubi, din care 265 de mii de metri cubi de nisip şi pietriş şi 103 mii de metri cubi de pământ. Acesta va fi utilizat la reconstrucţia ecologică (umpluturi şi taluzări, spaţii verzi) precum şi la întreţinerea drumurilor, iar nisipul şi pietrişul va fi comercializat.
A13, Sibiu – Făgăraș, va avea o lungime totală de 68 de km, care se împarte în următoarele loturi:
Lotul 1: Sibiu (Boița) – Mârșa, lungime 14 km. Contract semnat în decembrie 2023, cu ordin pentru începerea proiectării emis pe 26 februarie 2024.
Lotul 2: Mârșa – Arpașu de Jos, lungime 19 km. Contract semnat pe 28 decembrie 2023, ordin pentru proiectare emis pe 26 februarie 2024.
Lotul 3: Arpașu de Jos – Sâmbăta de Sus, lungime 18 km. Contract semnat pe 24 august 2023, ordin pentru proiectare emis pe 16 octombrie 2023. Consitrans a fost desemnat câștigător al contractului pentru supervizare, deși a fost admisă contestația proiectantului turc Proyapi.
Lotul 4: Sâmbăta de Sus – Făgăraș, lungime 17 km. Contract semnat în noiembrie 2023, ordin pentru începerea proiectării emis pe 15 ianuarie 2024. Au fost depuse șase oferte pentru supervizare, iar CNAIR estimează desemnarea câștigătorului până pe 30 octombrie.
Sursa foto: Captură video
Abonează-te la canalul de WhatsApp al Turnul Sfatului pentru a afla în timp real știrile relevante de la Sibiu: accesează linkul de aici și apasă opțiunea Follow (Urmăriți).
Dacă ți-a plăcut, distribuie articolul și prietenilor tăi
Tag-uri: care sunt loturile din sibiu f , cand se construieste sibiu fag , sibiu - fagaras , autostrada , loturi , investitie
Vizualizari: 26743
Ultimele comentarii
Acum 6 ore
Aci Duțu
Acum 7 ore
John S
Acum 7 ore
Emil
Acum 9 ore
Nustiu
Acum 9 ore
Leonard