Primăria Sibiu a ales asocierea de firme care să elaboreze strategia de dezvoltare și promovare turistică pentru următorii 10 ani. Documentul trebuie să fie gata în 5 luni, după procedura de achiziție publică organizată de autoritățile locale contractul fiind atribuit asocierii conduse de Brandberry, din care mai fac parte companiile Horwath HTL ROMANIA, GMP Community și The Engine Marketing.
BrandBerry și-a început activitatea în 2006, ocupându-se exclusiv de cercetări și studii de piață. După aproape 10 ani, s-a poziționat ca firmă de consultanță de business, cu focus pe cercetări de piață și obiectivul de a livra soluții integrate de business (cercetări – marketing – consulting). În prezent, se ocupă de strategiile de promovare ale mai multor regiuni și județe din România, precum Sălaj sau Mamaia-Constanța. Brandberry este condusă de Romulus Oprică, sociolog brașovean.
„În ultimii 20 de ani Sibiul și-a consolidat poziția ca oraș turistic, însă ne dorim mai mult: să dezvoltăm acest domeniu într-un mod sustenabil, coerent și adaptat vremurilor. De aceea, am făcut un pas esențial și am inițiat elaborarea Strategiei de Dezvoltare și Promovare pentru următorii 10 ani”, a transmis primarul Sibiului Astrid Fodor printr-un comunicat de presă.
Aceasta promite că în aceste demersuri „vom implica comunitatea, mai ales pe cei care activează în domeniu”: „pentru că ne dorim ca direcția în care ne vom îndrepta să fie una agreată și asumată”. „Este un moment determinant în evoluția municipiului Sibiu ca destinație matură și competitivă la nivel național și internațional”, a punctat Fodor.
Documentul va stabili direcțiile de dezvoltare turistică a orașului, modalitățile prin care Sibiul își poate consolida brandul, diversifica experiențele pentru vizitatori, extinde sezonul turistic pe tot parcursul anului și atrage noi investiții în domeniu.
Printre obiectivele principale ale noii strategii se numără: poziționarea clară a orașului ca destinație cultural-turistică europeană, crearea unui portofoliu coerent de produse turistice (cultură, patrimoniu, gastronomie, natură, evenimente), creșterea duratei medii de ședere a turiștilor, atragerea unor segmente mai variate de vizitatori și integrarea noilor tehnologii și a digitalizării în dezvoltarea turismului local.
Amintim că 300.000 de lei fără TVA este valoarea contractului scos la licitație pentru această strategie.
Zece așteptări pentru 10 ani
În caietul de sarcini din cadrul procedurii de achiziție publică se menționa că prin implementarea Strategiei, Primăria Sibiu așteaptă să vadă zece beneficii. Primele trei sunt: creșterea numărului de turiști și a veniturilor din turism, dezvoltarea infrastructurii și a serviciilor turistice și promovarea unui turism sustenabil și responsabil.
Consolidarea unui brand și a unei imagini a Sibiului la nivel național și internațional, creșterea colaborării între administrație și operatorii privați, precum și crearea unui cadru de atragere de fonduri europene și investiții externe sunt următoarele trei beneficii așteptate.
De pe urma implementării unei astfel de strategii, Primăria mai așteaptă ca locuitorii orașului să aibă o calitate a vieții îmbunătățită, Sibiul să fie mai atractiv pentru turismul de afaceri și educațional, concomitent cu o creștere a „turismului de tip slow travel și turismului de calitate”.
Cel de-al zecelea beneficiu așteptat este cel de adaptare continuă în urmă unei evaluări permanente. „Pe termen lung, strategia va permite orașului să devină un model de turism cultural și sustenabil în Europa Centrală și de Est”, se arată în caietul de sarcini.

Captură a copertei caietului de sarcini elaborat pentru atribuirea contractului de întocmire a strategiei turistice a Sibiului
Așadar, Sibiul se așteaptă ca prin implementarea strategiei pe următorii zece ani să fie extins sezonul turistic pe toată perioada anului. Numărul turiștilor români să crească cu 15%, iar cel al turiștilor străini cu 15-20%.
Pentru campania de promovare, administrația locală are în vedere și un buget estimativ de 375.000 de euro pe an. Din acești bani, 100.000 de euro ar urma alocați pentru promovarea on-line și rețelele sociale, 150.000 de euro ar urma alocați pentru participarea la târguri de turism și organizarea de evenimente, în timp ce pentru campaniile de relații publice și prin influenceri bugetul estimat este de 75.000 de euro pe an. Restul de 50.000 de euro ar urma alocate parteneriatelor și proiectelor speciale.
„Prin această strategie, Sibiu poate deveni una dintre cele mai atractive destinații culturale din Europa Centrală și de Est. Succesul depinde de implementarea consecventă, colaborarea cu parteneri strategici și utilizarea eficientă a canalelor digitale. Sibiu = Destinația Culturală de Top a Europei!”, se mai arată în nota conceptuală.
Consultă aici, în format integrat, nota conceptuală elaborată de Primăria Sibiu
Abonează-te la canalul de WhatsApp al Turnul Sfatului pentru a afla în timp real știrile relevante de la Sibiu: accesează linkul de aici și apasă opțiunea Follow (Urmăriți).
Dacă ți-a plăcut, distribuie articolul și prietenilor tăi
Vizualizari: 2781


Ultimele comentarii
Acum 9 ore
Ron
Acum 9 ore
Ciordache
Acum 10 ore
Kokos
Acum 10 ore
Livia
Acum 10 ore
Din avion