Cea mai activă asociație non-guvernamentală în domeniul monitorizării proiectelor de infrastructură a dat publicității o filmare aeriană a celor aproape 40 de km de traseu pe care se construiește lotul 3 al autostrăzii Sibiu – Pitești.
Este pentru prima dată când acest traseu este filmat, arată reprezentanții Asociației Pro Infrastructură. Lotul 3 al autostrăzii Sibiu - Pitești se întinde pe 37,4 km, între Tigveni și Cornetu (ambele în județul Argeș).
Sursa foto: Facebook / Asociația Pro Infrastructură
„O autostradă ca-n Alpi, cocoțată pe versanți, care croșetează peste văi cele mai complexe lucrări rutiere pe care le-a văzut țara noastră până acum, la mare concurență cu lotul vecin”, Asociația Pro Infrastructură
Pe lâgnă traseul spectaculos, reprezentanții Asociației Pro Infrastructură (API) remarcă mobilizarea exemplară a constructorilor italieni de la WeBuild, în contrast cu poticnelile turcilor de la Mapa-Cengiz, angajați pe lotul 2 al autostrăzii, cel care pornește de la Boița și unde, până acum, singurele lucrări sunt la pasajul din zona comunei de la intrarea pe Valea Oltului.
„Din fericire, până acum antreprenorul general WeBuild este la înălțime, la propriu și la figurat. Are autorizați aproximativ 9 kilometri între tunelul Poiana și Șuici, plus 5 viaducte în zona Băiașu-Cornetu și ecoductul Călinești. Mobilizarea excelentă a italienilor de pe segmentele autorizate este și o mănușă peste fața vecinilor turci de la Mapa-Cengiz care până acum au reușit doar să se facă de rușine. Progresul în teren ne dă speranțe că vom circula între Tigveni și Cornetu la sfârșit de 2029, însă doar dacă autoritățile rezolvă la timp birocrația”, apreciază cei de la Pro Infrastructură, într-o postare pe pagina lor de Facebook.
Sunt 52 de poduri, pasaje și viaducte care au, însumate, o lungime de aproximativ 15 km, amintesc cei de la Asociația Pro Infrastructură. „Nu doar lungimea contează: multe structuri scurte au pile foarte înalte fiindcă traversează văi adânci. Instalarea grinzilor va fi un spectacol în sine. Adăugăm 1,7 km la tunelul Poiana dar și ecoductul Călinești, un pod pentru animale peste DN7, calea ferată și Râul Olt. Plus ziduri de sprijin, consolidări fără număr și milioane de metri cubi de săpături pe versanți”, descriu complexitatea tehnică a lotului 3 cei de la API.
Birocrație
Contractul de proiectare și execuție a fost semnat cu italienii de la WeBuild în august 2022 și are o valoare de 1,1 miliarde euro, fără TVA, iar ordinul de începere emis în februarie 2023 cu 12 luni de proiectare și alte 45 de execuție.
Termenul riscă să nu poată fi respectat din cauza birocrației, mai scriu cei de la API. „CNAIR încă nu a trimis la Agenția Națională pentru Protecția Mediului documentația necesară pornirii procedurii de revizuire a acordului de mediu care poate dura între 3 și 12 luni, în care și asocierea Mapa-Cengiz e implicată cu tronsonul său. Exproprierile suplimentare de pe traseul modificat în zona carierei Sălătrucu nu sunt gata. Prin urmare, dacă autorizațiile de construire necesare nu vor fi emise cel mai târziu în primăvara lui 2026, deschiderea traficului pe cei aproape 38 de kilometri până la sfârșit de 2029 devine practic o misiune imposibilă, având în vedere complexitatea lucrărilor, accesul teribil de dificil și fereastra de execuție disponibilă mult restrânsă față de câmpie”, se arată în postarea citată.
Abonează-te la canalul de WhatsApp al Turnul Sfatului pentru a afla în timp real știrile relevante de la Sibiu: accesează linkul de aici și apasă opțiunea Follow (Urmăriți).
Dacă ți-a plăcut, distribuie articolul și prietenilor tăi
Vizualizari: 3195
Ultimele comentarii
Acum 52 minute
Emil
Acum 2 ore
Emil
Acum 2 ore
Newman
Acum 2 ore
Florin alexandru
Acum 3 ore
@bastiu