România va aplica un tratament corect și echitabil tuturor companiilor implicate în proiecte de infrastructură, indiferent de țara de proveniență, a subliniat premierul Ilie Bolojan în cadrul unei întâlniri cu ministrul Transporturilor al Turciei, Abdulkadir Uraloğlu, relatează Arena Construcțiilor.
Numai în primul semestru al acestui an, companiile turce au semnat mari contracte pentru construirea în țara noastră de autostrăzi în valoare totală de aproape 2,2 miliarde euro, iar una din cele mai mari lucrări este cea de la Autostrada Sibiu – Făgăraș, unde toate tronsoanele sunt executate de către o companie turcească.
„Am discutat despre proiecte comune și despre o viziune de viitor, pentru a valorifica cât mai bine poziția strategică de care dispun Turcia și România, pentru a face rețelele noastre de transport mai eficiente și pentru a intensifica interacțiunea reciprocă.
Pașii care vor fi făcuți pentru conectarea Autostrăzii Mării Negre la Coridorul Central nu vor consolida doar coridoarele noastre de transport, ci vor întări și mai mult solidaritatea dintre cele două țări în numeroase domenii, de la comerț la logistică și de la turism la legăturile culturale”, a transmis ministrul turc Abdulkadir Uraloğlu
Prim-ministrul român a subliniat poziționarea strategică a României și disponibilitatea țării noastre de a fi un partener de încredere în eforturile de reconstrucție din Ucraina.
Vize pentru muncitorii turci
Totodată, partea română a transmis că va acționa clar și corect pentru ca viitoarea reuniune a Consiliului de Cooperare Strategică la Nivel Înalt România – Turcia să aducă rezultate concrete și benefice pentru ambele țări.
De asemenea, prim-ministrul a precizat că Guvernul României va acționa pentru accelerarea și eficientizarea procesului de emitere a vizelor, atât pentru angajații companiilor turcești care desfășoară activități în România, cât și pentru turism, cu obiectivul de a crește semnificativ numărul turiștilor turci care vizitează România.
Sibiu - Făgăraș, investiție de 7 miliarde de lei
Autostrada Sibiu – Făgăraș, o investiție de aproape 7 miliarde de lei, are 68 kilometri (cu 5 km drum de legătură Lot 4), cuprinde 4 loturi, iar durata este de 48 de luni din care primele 12 pentru proiectare și 36 de luni pentru șantier.
Tronsonul 1 Sibiu (Boița) – Avrig – Mârșa, lungime 14 kilometri.
Tronsonul 2: Avrig – Mârșa (DJ105G) – Arpașu de Jos (DN1), în lungime de 19,92 km.
Tronsonul 3: Arpașu de Jos (DN1) – Sâmbăta de Sus (DJ 105B), în lungime de 17,61 km.
Tronsonul 4: Sâmbăta de Sus (DJ 105B) – Municipiul Făgăraș (cu o lungime de 16,26 km) și Drum de legătură cu DN1 (cu o lungime de 5,65 km).
Sursa foto: Arhivă Turnul Sfatului
Abonează-te la canalul de WhatsApp al Turnul Sfatului pentru a afla în timp real știrile relevante de la Sibiu: accesează linkul de aici și apasă opțiunea Follow (Urmăriți).
Dacă ți-a plăcut, distribuie articolul și prietenilor tăi
Tag-uri: supravegherea lucrarilor pe au , costuri autostrada sibiu fagar , pret autostrada sibiu fagaras , autostrada Sibiu Făgăraș
Vizualizari: 283
Ultimele comentarii
Acum 1 oră
Gigi toto
Acum 1 oră
Rafael
Acum 1 oră
Bobo
Acum 1 oră
Ron
Acum 1 oră
Codul rutier