CFR a demarat etapa a doua pentru modernizarea platformei de lângă Gara Sibiu. Proiectul, denumit oficial „Amenajare platforma stației cap X - stația Sibiu - etapa 2 (execuție)”, prevede lucrări de infrastructură de peste 2,5 milioane de lei, CFR lansând licitația în acest sens.
„Platforma cap X – stația Sibiu” este denumirea recunoscută de ceferiști. Cu alte cuvinte, este vorba de platforma betonată, care pornește de lângă actuala stație CFR și, în paralel cu str. Socului, ajunge până în spatele mall-ului.
Prima etapă a proiectului a fost demarată acum 5 ani, când rampa betonată și degradată care întâmpinau trecătorii prin stația CFR Sibiu a fost demolată și înlocuită cu elemente cu „impact vizual plăcut”, adică un mic parc. Lucrările au început în iulie 2023 și au fost finalizate în mai 2024, iar valoarea finală a lucrărilor executate a fost de aproape 1,9 milioane lei, fără TVA.

Lucrările din etapa I au fost finalizate în primăvara anului trecut. Foto: TS
Caietul de sarcini al procedurii lansate pentru a doua etapă descrie cerințele tehnice și specificațiile precise pentru executarea lucrărilor, precum și descrie situația și scopul lucrărilor. Conform documentului, obiectivul principal al investiției este amenajarea și reabilitarea platformei din capătul X al stației Sibiu. Vor fi lucrări de demolare a „rampei” existente, de amenajare a unei zone pietonale, de construire acces Electrocar la linia canal revizie, de construire acces auto la liniile 1-4, precum și de amenajare a unei parcări auto.
„Rampa prezintă un potențial ridicat de risc pentru publicul călător, cât şi pentru locuitorii oraşului Sibiu, datorita stării avansate de degradare pune în pericol siguranța acestora si totodată un disconfort vizual.
Suprafața de teren cercetată şi destinată amplasării obiectivului proiectat este situată în partea central nord-estică a municipiului Sibiu, paralel cu str. Socului, în perimetrul intravilan al municipiului Sibiu”, se arată în document.
Zona la care se va interveni are ca vecinătăți clădirea de călători a stației CF Sibiu - copertina acoperita peste ieşirea spre oraş a pasajului subteran CF din gara (spre Nord-Vest), strada Socului (spre Sud-Vest), linii de cale ferata din stația Sibiu (spre Nord-Est) și clădirea CED (conține birou IDM dispozitor, sala relee, telegraf, etc) (spre Sud-Est). Zona este supratraversată de „Podul Gării”. „De la pasajul superior spre Clădirea CED, partea carosabilă a fost amenajată de dezvoltatorul Mall-ului, după închirierea terenului aferent de la CFR, limita părții carosabile spre rampă fiind bordura fără trotuar. Pentru a facilita accesul lucrătorilor CFR cu automobile în zona rampei existente au fost executate de constructorii străzii zone cu borduri îngropate (fără pas la bordură)”, explică reprezentanții CFR.
Întreaga zonă asupra căreia se va interveni are o suprafață de aproape 4.000 mp.

„Pentru Etapa 2 - soluția de modernizare constă în lucrări care să redea un aspect plăcut şi totodată util şi a fost preferată soluția cu executarea unei parcări auto pentru personalul CFR, realizarea în jurul clădirii CED a unui spațiu pietonal din piatra cubica recuperată din demolarea rampei, realizarea unui trotuar cu îmbrăcăminte asfaltică între gardul de protecție existent la str. Socului şi linia 39, iar zona de protecție a liniei 39, între canalul existent şi trecerea la nivel care dă accesul în parcarea proiectată se va asfalta”.
„Rampa”
Din descrierea situației actuale și a zonei supuse modernizării aflăm că rampa actuală este constituită din fundațiile unor foste magazii şi platforme anexe utilizate în anii 60-70 pentru depozitarea, transbordarea mărfurilor din vagoanele cu ecartament îngust în vagoanele cu ecartament normal sau transbordarea mărfurilor din mijloacele de transport feroviar în mijloace de transport auto. La rampă a existat în trecut pe latura dinspre strada Socului linie cu ecartament îngust demolată în anii 2000, odată cu preluarea si amenajarea de către primăria Sibiu a unei porțiuni din actuala strada Socului (dinspre clădirea de calatori până la pasajul superior).
Suprafața rampei de demolat în aceasta etapă este de 2.707mp, iar înălțimea variază de la 0.75-1.25 m.
Pe amplasamentul unde se propune realizarea parcării auto pentru angajați CFR, rampa este mărginită spre strada Socului şi spre Clădirea CED de elevații de beton în grosime de mai bine de 50cm.
Zone pietonale și spații verzi
CFR promite că se va desface trotuarul existent la strada Socului între gard și linia 39 și se va executa un trotuar paralel cu linia 39 spre Clădirea CED.
Pe amplasamentul unde se propune amenajarea pietonală din vecinătatea Clădirii C.E.D. se găseşte platforma de pământ cu trotuar degradat perimetral clădirii C.E.D.
Suprafața propusă pentru amenajarea unei zone pietonale în vecinătatea clădirii C.E.D Sibiu, este de 390 mp şi se va realiza de la limita zonei de parcare auto spre Sibiu Triaj, unde este limita proiectului.
Parcarea
Suprafața propusă pentru amenajare parcare pentru angajații CFR este de 2004 mp.
Restricționarea accesului auto în incinta noii parcări prevăzute în stația CF Sibiu se va face prin montarea unei bariere cu sistem de deschidere electronic, automat, cu cartela cu buton cu acționare de la distanță, ce se va amplasa la intrarea din strada Socului din vecinătatea Clădirii C.E.D. la trecerea de nivel existentă.
Parcarea va avea un număr de 60 locuri, dispuse pe un singur rând sub un unghi de 90°, la limita drumului pentru electrocar.
Licitația pentru etapa a doua a modernizării zonei de lângă gara Sibiu va avea loc pe 6 octombrie 2025.
Abonează-te la canalul de WhatsApp al Turnul Sfatului pentru a afla în timp real știrile relevante de la Sibiu: accesează linkul de aici și apasă opțiunea Follow (Urmăriți).
Dacă ți-a plăcut, distribuie articolul și prietenilor tăi
Vizualizari: 1692


Ultimele comentarii
Acum 5 ore
Mesterul dupe net
Acum 5 ore
Emil
Acum 5 ore
Sibian
Acum 5 ore
Lucrul bine facut - NOT
Acum 5 ore
Asdfasdf