Vineri,
03.10.2025
Ploi Moderate
Acum
6°C

Primarul Fodor crede că sibienii nu mai au bani pentru parcarea mașinilor. „Regulamentul parcărilor la blocuri este în stand by”

Primarul Fodor crede că sibienii nu mai au bani pentru parcarea mașinilor. „Regulamentul parcărilor la blocuri este în stand by”
Zonele de blocuri din Sibiu - mai ales cele învecinate cu zone de case - vor rămâne un haos pe termen nedefinit. Sursa foto: arhiva Turnul Sfatului

Pus în dezbatere publică acum doi ani după o consultanță plătită cu 32.000 de euro, regulamentul referitor la parcările din zonele de blocuri ale Sibiului a fost abandonat. Motivul: sibienii nu mai au bani.

Haosul din zonele de blocuri ale Sibiului, generat de aglomerarea mașinilor parcate, va continua pe termen nedefinit. Primarul Sibiului, Astrid Fodor, a arătat că a decis amânarea implementării unui regulament în baza căruia locurile de parcare să poată fi rezervate considerând că sibienii au probleme cu banii.

„Regulamentul este în stand-by pentru că noi am considerat că situația economică pentru fiecare familie este destul de dificilă. Noi, dacă facem acel regulament, vor trebui să plătească o taxă, plus investiția pe care ar trebui să o facem pentru asigurarea locurilor de parcare. Deci nu este cel mai bun moment”, a răspuns Astrid Fodor unei întrebări adresată pe acest subiect.

Foto Silvana Armat/Turnul Sfatului

Întrebarea a fost adresată de consilierul local Diana Mureșan (USR), care a intervenit într-o discuție referitoare la faptul că sibienii care locuiesc la case își parchează mașinile tot pe străzi, chiar dacă au spații pe proprietățile lor.  „Dacă am avea și un regulament al parcărilor în zonele de casel, am rezolva din această problemă”, a arătat Mureșan.

Regulamentul pentru zonele de case urma să fie pus în consultare publică după adoptarea celui pentru zonele de blocuri. „A mai lucrat ceva la el serviciul de specialitate, dar a rămas în stand-by”, a completat Fodor.

Citește și Cât costă și care este regulamentul pentru parcările de reședință în alte orașe din țară în comparație cu propunerea Primăriei Sibiu

Bani cheltuiți, reacții multe și o tăcere de câteva luni

Regulamentul pentru parcările în zonele de blocuri din Sibiu a fost pus în consultare publică în octombrie 2023: propunea, în principal, crearea posibilității de a rezerva un loc de parcare în apropierea casei, pentru 24 de ore din 24, contra sumei de 100 de lei pe lună. Cei care nu doreau un astfel de abonament ar mai fi putut parca pe locurile rămase nerezervate. Regulamentul a stârnit ample dezbateri în rândul sibienilor, iar primăria a promis că le va avea pe toate în vedere.

Peste subiect s-a așternut tăcerea, pe care Primăria Sibiu a intenționat să o prelungească. Deși Turnul Sfatului a solicitat în mai multe rânduri, începând cu 17 iunie 2025, detalii despre situația acestui regulament, conducerea administrației locale a refuzat să răspundă la întrebări.

Elaborarea acestui regulament a început, de fapt, din 2021 și a și costat bani: aproximativ 32.000 de euro (159.0000 de lei, cu tot cu TVA) este valoarea contractului încheiat de Primăria Sibiu cu Urban Scope, în decembrie 2021, pentru „realizarea unui studiu privind planificarea și gestionarea sistemului de parcări din Municipiul Sibiu”.  

Din acest contract a rezultat regulamentul anunțat a fi abandonat astăzi.

Citește și 100 de lei pe lună pentru rezervarea unui loc de parcare. Primăria Sibiu a pus în consultare publică noul regulament pentru parcările din cartierele de blocuri

 

Abonează-te la canalul de WhatsApp al Turnul Sfatului pentru a afla în timp real știrile relevante de la Sibiu: accesează linkul de aici și apasă opțiunea Follow (Urmăriți).

Dacă ți-a plăcut, distribuie articolul și prietenilor tăi

Traian Deleanu

de Traian Deleanu

Investigații, Administrație
Telefon:
0740 039 148
E-mail: traian[at]turnulsfatului.ro

Comentarii

20 comentarii

Ionel

Acum 1 săptămână

Saracii de ei. Nu au 100 lei pe luna, dar gasesc cateva zecii de mii de euro sa cumpere toate cazanele de la nemti, de mai toate familiile au cate 3-4 masini la scara. Eu zic sa deschidem un cont de donatii ceva, un go fund me, sa ii ajutam, poate isi mai cumpara una. Impreuna putem reusi!
Raspunde

Matei

Acum 1 săptămână

faceti bine si implementati sistemul croat vazut in dubrovnik: in centu toate locurile de parcare erau rezervate riveranilor, pur si simplu pe tablite era scris ca daca nu erai riveran plateai o amenda de 170 de euro, astfel ca eu, ca turist am parcat undeva la periferie si am facut 3 km pe jos pana in port. ar fi cel mai frumos gest facut de primarie pentru sibienii care v-au votat, da, da, cei din sibiu si nu turistii! (bine, stiu ca e o utopie si primaria sibiana nu isi iubeste sibienii, insa am vrut sa se stie ce fac alte primarii pentru locuitorii lor!)
Raspunde

Constantin

Acum 1 săptămână

E normala decizia.Trebuie facute economii in buzunarul cetateanului in aparatul guvernamental, in primarii ca altfel ajungem la mana FMI si o sa vindem pe nimic tot ce este realizat (aeroporturi,autostrazi....) iar smecherii vor cumpara tot ce este rentabil. Bolojan a inceput ceva si o mare realizare ar fi ca Presedintele Romaniei sa aiba cel mai mare salar la bugetari. Sant mii de bugetari care au mult peste salarul Presedintelui ceea ce este total anormal.Nu ii opreste nimeni sa mearga in privat unde salariile pot avea orice dimensiune.Sant medici,programatori... care lucreaza in privat si au de la 30000/euro net pe luna in sus.
Raspunde

S.

Acum 1 săptămână

regulamentul acela era o imbecilitate la limita Constitutiei. La blocuri sunt sute de cabinete medicale, farmacii, notari publici, etc. servicii publice indispensabile cetateanului. Ori acestea sunt deservite de paracarile generale din zona blocurilor, iar cetatenii au dreptul de a accesa liber aceste servicii. Multi sibieni sunt in varsta si nu se pot deplasa ... poate si de asta s-a razgandit aurora. Singurul lucru ce ar trebui facut in jungla de la blocuri ar fi trasarea a doua linii rosii (latimea masinii de pompieri) peste care sa nu se parcheze. Cine le incalca si le blocheaza accesul = ridicat.
Raspunde

Barosanu

Acum 1 săptămână

E jenant că doamna Fodor încearcă să-și mascheze incompetența și lipsa de soluții prin așa-zisa grijă față de buzunarul cetățeanului. Regulamentul pentru parcări e absolut necesar, mașinile parcate aiurea reprezintă o problemă stringentă a urbei noastre, iar lăsarea lucrurilor „în stand-by” e inacceptabilă la acest nivel. E clar că sibienii s-au obișnuit să parcheze gratis și trăiesc cu impresia greșită că domeniul public din fața casei sau a blocului le aparține. De aceea, taxarea locurilor de parcare va fi, neîndoios, o măsură nepopulară, cel puțin la început. E nevoie de curaj edilitar ca să iei această decizie și e clar că această calitate lipsește, ca și multe altele, administrației noastre actuale.
Raspunde

Sibiu.Adrian

Acum 1 săptămână

Daca vrem sa rezolvam o parte din problema aglomerari trebuie sa incepem cu interzicerea masinilor din alte judete in Municipiul Sibiu care nu contribuie cu absolut nimic la bugetului orasului, in Selimbar si Cisnadie nu ma intereseaza si nu am treaba lor, dar in Sibiu nu pentru ca este dreptul nostru ca sa nu ii acceptam aici, nu vine la mine care sunt nascut si crescut aici de 36 de ani un oltean si sa imi spuna ce este de facut in Sibiu, sa stea la ei si sa isi rezolve probleme locurilor de munca nu sa se urce repede in masina si sa vina aici,oricum cea mai mare realizare a lor este sa rupa Valea Oltului pana in Sibiu si cam atat stiu.
Raspunde

Un sibian

Acum 1 săptămână

cel mai bine ar fi ca "primarul Fodor" sa plece cat mai repede !!! a dus INCOMPETENTA si IGNORANTA la extrem!!!
Raspunde

Calin

Acum 1 săptămână

Nu au bani? Atunci da-le gratis d-na Fodor. Un loc de apartament cu conditia ca sa aiba impozitele platite la zi. Locurile care raman libere pot fi folosite : primul venit - primul servit sau .
Raspunde

Dan

Acum 1 săptămână

In zona au fost montati fara autorizatie stalpi cu cheie pe trotuare pt a isi rezerva locul de parcare, normal ca nu vor sa plateasca
Raspunde

Stand by

Acum 1 săptămână

Tot Sibiul e intr-un stand -by de ani de zile.
Raspunde

Unu

Acum 1 săptămână

Firmele care au locuri de parcare in interiorul curtilor lor, de ce nu parcheaza acolo, ci sunt tot in strada, in fata sediului firmei ? cand se va aplica legea si la sibiu ? Firmele se fac proprietare pe domeniul public si nimeni nu se sesizeaza in orasul asta ! Tineti-va bah, cazanele in curte, de-asta aveti locuri de parcare in curte, nu le mai tineti in strada sa ne lovim noi de ele ! Nesimtitilor ! Dupa ce ca nu ati facut nimic pentru orasul asta, acum v-ati facut stapani si pe domeniul public.
Raspunde

Asdfasdf

Acum 1 săptămână

ce treaba are Tanda cu Manda? de ce nu faceti randuiala in zona de case macar ca acolo se poate si este foarte simplu de facut un regulament: daca sta la casa si are acces auto in curte sa fie obligat sa isi tina masinile in curte, daca nu are acces auto, faci cu vopsea in zona casei un loc trasat (sa ramana si trotuat) si ii iei bani pentru inchiriatul acelui loc (50ron/luna) si daca nu ii convine atunci este problema lui ca trebuia sa se gandeasca unde isi pune masina cand a cumparat-o ca doar cand isi cumpara omul un friginder, o masina de spalat, un televizor se asigura inainte ca are unde sa il puna, la fel trebuie sa fie si cu masina... in tarile civilizate cand mergi sa inmatriculezi o masina trebuie sa faci dovada ca ai unde sa o ti (fie pe propietatea privata fie loc inchiriat de la primarie) si nu vezi masini puse aiurea peste tot...
Raspunde

Ioan

Acum 1 săptămână

Din pacate situatia aglomeratiei actuale se datoreaza in buna masura institutiei pe care o reprezinta si a restului de primarii din localitatile limitrofe Sibiului. Nu mai conteaza oricum ce a fost, dar ce se intampla de acum incolo este esential. Daca continua cu aprobari pentru blocuri si alte cladiri fara a detine minim 2 locuri de parcare/ap. pe terenul destinat construirii imobilului, vom inrautati situatia actuala. Daca locuiesti la bloc sau casa si ai parcare privata, dar in continuare parchezi pe strada sau trotuar, la fel nu avem cum rezolva aglomeratia. Chiar daca nu sunt populare solutiile astea pentru ca interesele sunt mari, totusi reprezinta o baza pentru a incepe rezolvarea unei probleme care ne va sufoca in viitor, chiar si pe cei care acum le contesta.
Raspunde

Andreï

Acum 6 zile

Nimeni nu vede, că de fapt problema, una din ele, este în faptul că nu există vreo restricție la înmatricularea autovehiculelor din oraș. Adică, există familii care "dețin" în spațiul public adiacent locuinței lor, spațiu pentru parcarea unui singur autovehicul, dar, de pildă, acea familie deține două, trei sau mai multe vehicule, vehicule care e evident că nu au unde să mai fie parcate și vor crea haos, în primul rând la vecinii care dețin un singur autovehicul, dar care și pe acela nu vor avea unde îl parca, fiindcă un nesimțit le-a luat locul. Trebuie urgent pusă o limitare la câte vehicule are voie să parcheze pe domeniul public un anumit imobil, în funcție de locurile disponibile în proximitate. Doar eu cumosc un vecin cu 7 vehicule parcate pe domeniul public, el având loc să spunem pentru două doar. Și evident, eu sunt nevoit uneori să îmi parchez la alți vecini, care îmi ridică ștergătoarele fiindcă alții nu au bun simț.

Raspunde

Comentariu ascuns din cauza ratingului negativ. Dacă totuși doriți să citiți comentariul, click aici.

Aaa

Acum 6 zile

Sunt socat de logica(de lipsa) consilierului in ce priveste parcarea celor din zona de case!nu e in stare sa inteleaga ca pe proprietatea cuiva nu poti dicta! daca omul vrea sa ceasca cocomarle in curte (si e legal)nu sa parcheze masina, atata timp cat plateste impozit la fel cu cei de la bloc!Din asta se vede respectul fata de platitorul de impozite!(si la consilier dar mai ales prmarita!)
Raspunde

Sibiu.Adrian

Acum 5 zile

Nu au voie legal cu masina pe trotuar cei de la case , poate intelegi asa.
Raspunde

PARVU CONSTANTIN

Acum 6 zile

Degeaba sănt parcări în fața blocului pt.că parchează ce_i de la fabrici pt.că la iei sănt cu bani, sau vin mai târziu la lucru, sau le lasă 1zi,2,3sau mai multe pănă se întorc din curse, sau vin la crâșmă și păcănele, sau la magazine,sau au mai multe mașini...și noi locatari tot fără loc de parcare suntem chiar dacă am fi dispuși să plătim barem un loc !
Raspunde

Cătălin Scheau

Acum 6 zile

Dar oare ce folos sunt bani pe impozite și taxe? Da, am o mașină și un scuter și le pun pe proprietatea publică până mor, că de aia plătesc! Și gratuit, bineînțeles!

Raspunde

Ben

Acum 6 zile

Pe str.Negoiiu Primăria a sfârtecat spațiul verde pentru parcarea mașinilor,deși sunt numai case.Primarul să-și facă control psihologic.Ea vorbește care folosește mașină primăriei sa fie luata și dusă acasă .Serviciul ei incepe numai după ce ajunge in Primăriei.Daca nu are mașină sa mearga cu autobuzul și să-și plătească biletul..Poate fi întreaga la cap sa ceri o taxa de 1200 lei când în orașe mai mari,maii aglomerate și cu salarii mai mari taxa este de 100-120 de lei.Conduce administrația locală că pe o afacere personala.Nu ne-a spus care a fost parandaratul sa din cei 32000 de euro plătiți pentru o asemenea mizerie de consultanta

Raspunde

Maria

Acum 5 zile

Dacă se impunea investitorului să asigure numărul de locuri de parcare legal, atunci investitorii ar fi pierdut suprafețe de pământ pe care ar fi construit apartamente sau sa fi construit blocuri cu parcări subterane, în ambele cazuri investitorii ar fi avut câștig mai mic. Întrebarea care se pune: de ce angajații primăriilor au permis aprobarea proiectelor fără parcări? De ce încă permit construcții fără parcări? Cum este posibil să se permită îngustarea lățimii carosabilului datorită depozitării mașinilor pentru carosabil (domeniul public), carosabil care are destinație de cale de rulare și nu de parcare?
Raspunde
Anuleaza raspuns

Lasa un comentariu

Toate comentariile sunt moderate înainte de postarea pe site, pentru a elimina limbajul agresiv de pe această platformă. Mulțumim. Adresa ta de email nu va fi publicată.

Sus